Vágólapra másolva!
A kínai és bahreini bakikra reagálva elvégeztek néhány változtatást a bokszkiállásuk metodikáján.

A McLaren ígéretéhez híven átszervezte a bokszkiállásait, miután Kínában Jenson Button, Bahreinben pedig Lewis Hamilton vesztett sok időt az elrontott kerékcserékkel. Mind a személyzet összetételén, mind a módszereiken változtattak.

"Már a legutóbbi verseny után is említettem, hogy ezekre a srácokra óriási nyomás nehezedik, és egy olyan élcsapatnak, mint amilyen a McLaren, három másodperc alatti bokszkiállásokra kell törekednie" - mondta a csapatfőnök Martin Whitmarsh. "Akik (a kerékcserékben) részt vesznek - beleértve a légkulcsok és az emelők kezelőit is -, egy fillér plusz fizetést sem kapnak azért, hogy önként jelentkeznek a feladatra."

"Hatalmas kihívással néznek szembe, és fizikailag is óriási megterhelés éri őket. Nem tudom, fogott-e és kezelt-e már itt valaki légkulcsot, de óriási erővel üt vissza, nem könnyű bánni vele. Ráadásul nagyon forró alkatrészekkel kell használni, veszélyesen közelről, miközben több tíz- vagy százmillió néző figyeli a szerelők minden mozdulatát."

Az autó balhátsó kerekénél dolgozó szerelőt még a Bahreini Nagydíj alatt leváltották, így Whitmarsh meglepőnek tartja, hogy a nagy nyilvánosságot kapó bakik ellenére a McLaren sok szerelője jelentkezett a kerékcseréket végző stábba.

"Szerét ejtettük egy átszervezésnek, amint a legutóbbi verseny után várható is volt, de nem tudtam, lesznek-e jelentkezők a legkritikusabb szerepekre. Végül azonban meglepődtem, hogy mennyien mutatkoztak hajlandónak kitenni magukat az azokkal járó kihívásoknak" - mondta. "Szerintem ez jó fényt vet a csapat moráljára."

"Elég sokat gyakoroltak, és módosítottuk a (kerékcserék) módszertanát is, amit a hétvégén mindenki láthat majd."