Vágólapra másolva!
A gumigyártó akár külön abroncsokat is hajlandó lenne bevezetni a Q3-ban, a csapatok azonban elégedettek a jelenlegi időmérős szabályokkal. Paul Hembery szerint a Pirellinek nem az volt a terve, hogy megoldhatatlan feladat elé állítsa őket.

A Pirellit számos kritika éri az idei szezon során, s bár ők kiállnak az általuk gyártott gumikeverékek mellett, bizonyos szabályokon változtatnának. Az olaszok sportigazgatója, Paul Hembery már tavaly is úgy érezte, módosítani kellene azt a szabályt, miszerint a futamot azokon az abroncsokon kell megkezdeni, amelyeken a döntős versenyzők a legjobb időeredményüket elérték a Q3-ban. Az előírás következménye az lett, hogy a pilóták közül gyakran többen is kihagyják az időmérő utolsó szakaszát, így meg tudnak spórolni egy szett gumit vasárnapra.

Hembery szerint ez a szabály sem a Forma-1-nek, sem a Pirellinek nem tesz jót, a csapatok azonban ragaszkodnak a jelenlegi helyzethez. "Ha a lelátón ülő rajongók nem látnak túl sok kört a Q3-ban, a Pirellit kezdik el hibáztatni - azt hiszik, azért nem áll több gumi a csapatok rendelkezésére, mert nem akarunk több pénzt költeni rá" - magyarázta az Autosprintnek. "A csapatok azonban úgy vélik, nincs semmi baj a jelenlegi szabályokkal, és a közönség is élvezi a taktikázást."

Hembery szerint a Pirelli bármilyen megoldásról hajlandó lenne tárgyalni, például azt is el tudnák képzelni, hogy az időmérő utolsó szakaszára egy külön gumikeveréket gyártsanak. "Ezt azonnal véghez tudnánk vinni" - mondta. "Kifejleszthetnénk egy speciális összetételű gumit, vagy akár a jelenlegieket is megtarthatnánk."

Forrás: Pirelli

A sportigazgató továbbá tagadta, hogy az idei szezonra azért fejlesztettek ki a tavalyinál is gyorsabban elhasználódó gumikat, hogy szándékosan kiszámíthatatlanná tegyék a versenyeket. Szerinte a Pirellik viselkedése azért okoz ekkora gondot a mérnököknek, mert a 2012-es autók kevésbé stabilak, mint elődeik.

"Nem értek egyet azokkal, akik szerint az abroncsaink csak szűk határokon belül működnek jól. A hőmérsékletváltozás hatására úgy változik a teljesítményük, ahogy azt vártuk" - magyarázta. "Az igazán nagy változást az jelenti, ahogy az autók az idei gumikat használják. Látható, hogy sokkal gyakrabban túlkormányzottak, a versenyzők pedig arra panaszkodnak, hogy gyenge a tapadás. Szerintem azonban ez a probléma nem létezik."

"A szabályváltozások miatt módosították a kipufogókat, ez pedig egyértelműen instabilabbá tette az autókat" - folytatta. "Ez az oka annak, hogy kipörögnek a kerekek, a futófelület pedig felmelegszik - természetes, hogy így nem lehet használni az abroncsokat."

Hembery megígérte, hogy a Pirelli következő tesztje során figyelembe veszik a csapatok visszajelzéseit, ezzel is bizonyítva, hogy nem akarják őket megoldhatatlan feladat elé állítani.