Vágólapra másolva!
Charlie Whiting, a Nemzetközi Automobil Szövetség versenyigazgatója szerint valószínű, hogy 2013-ra ismét változnak a kipufogókra vonatkozó szabályok.

Az idei szezonra elvileg betiltotta a Nemzetközi Automobil Szövetség a befújt diffúzorok használatát, de ahogy általában, a csapatok ismét megtalálták a kiskapukat a szabályozásban. Noha az új előírások és a motorvezérlésre vonatkozó korlátozások miatt nehezebb aerodinamikai hatást elérni a forró kipufogógázok elvezetésével, több csapat is talált erre megoldást.

"Tudatában vagyunk annak, hogy a csapatok minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy a kipufogógázokat oda irányítsák, ahova szeretnék" - nyilatkozta Whiting. "A hatás körülbelül húszszázalékos lehet a tavalyihoz képest."

A legokosabb és leghatékonyabb megoldások között van a Sauberé, a kiscsapat kipufogója már több rivális figyelmét felkeltette. A Red Bull már lemásolta a Sauber ötletét, valószínűleg az autója átépítésén dolgozó Ferrari lesz a következő. Whiting előrevetítette, hogy a 2013-as szabályok még szigorúbbak lesznek. "Gyanítom, hogy a következő évre újra felül kell vizsgálnunk a szabályokat" - mondta Whiting.

Azzal a szakember is tisztában van, hogy az összes kiskaput nem lehet bezárni és a mérnökök megtalálják a módját a továbblépésnek. "Ez egy klasszikus esete annak, hogy amit egyszer feltaláltak, azt nem lehet nyom nélkül eltüntetni. Ha a mérnökök tudják, hogy egy megoldás előnyökkel jár, tovább fogják fejleszteni. És a mérnökök memóriáját nem tudjuk kitörölni, mint egy számítógépét."