Vágólapra másolva!
Christian Horner szerint a csapatok nem törődnek bele az FIA döntésébe a Mercedes hátsó szárnyával kapcsolatban, és továbbra is a szabályok tisztázását várják. Horner nem szeretné, ha az FIA beleszólna a csapatok közötti költségkorlátozási egyezménybe.

Hiába nyilvánította ismét szabályosnak a Mercedes hátsó szárnyát a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), Christian Horner szerint az ellenfelek további megbeszéléseket követelnek az üggyel kapcsolatban. Néhány csapat ugyanis még mindig nem ért egyet azzal, hogy a már betiltott F-csatornához hasonló, a DRS segítségével aktivált rendszer megfelel a szabályoknak.

A Red Bull csapatfőnöke szerint az ügy végére valószínűleg nem tett pontot az FIA malajziai döntése. "Nem én vagyok az egyetlen, aki így gondolja, mások is szeretnék, ha tisztázódna a helyzet" - idézi az Autosport Hornert. "Vajon egy okos megoldásról beszélhetünk - ebben az esetben megemelem a kalapom a Mercedes előtt -, vagy egy olyan újításról, amit a szabályok nem engednek meg? Azt hiszem, ezt a kérdést kellene megválaszolni, és jó lenne, ha már ezen a hétvégén tisztázni tudnánk."

Horner ennek ellenére elismerte, nem valószínű, hogy az FIA meggondolja magát, miután Ausztráliában és Malajziában is legálisnak ítélte a Mercedes megoldását.

A Red Bull főnöke az istállók költségkorlátozási egyezményéről, a Resource Restriction Agreementről (RRA) is kifejtette a véleményét. Az F1-es csapatok többsége - a Red Bull és a Toro Rosso kivételével - a múlt héten levélben fordult az FIA-hoz, arra kérve a szövetséget, hogy avatkozzon bele az új egyezményről folyó tárgyalásokba, miután a négy élcsapat - a Red Bull, a McLaren, a Ferrari és a Mercedes - nem tudtak megegyezni a részletekről.

Horner nem ért egyet a többi csapatfőnökkel, szerinte nem az FIA-nak kellene döntenie a csapatok között fennálló megállapodásról. "Teljesen egyetértünk azzal, hogy korlátozni kell a költségeket és a felesleges költekezést. De úgy érezzük, hogy ezt más módon, megfelelő technikai és sportszabályok segítségével kellene elérni. Nyitottak vagyunk bármilyen megoldásra, ami hasonló módszerrel próbálja csökkenteni a költségeket" - jelentette ki.

Horner szerint az a költségcsökkentés leghatékonyabb módja, ha az egyértelműen mérhető egységek - például a motor, a váltó, a tesztnapok vagy a csapattagok - számát korlátozzák, az FIA által bevezetett szabályok ezzel szemben kevésbé lennének ellenőrizhetőek. A Red Bullt egyébként tavaly azzal vádolták, hogy 2010-ben túllépte az RRA által megszabott költségkeretet.