Vágólapra másolva!
A jerezi pályán mutatta be 2012-es autóját, az STR7-et a Toro Rosso. Szombaton még nem volt benne biztos a csapat, hogy időben odaér Spanyolországba.

Hétfőn három csapat leplezte le 2012-es autóját, a sor végére a Toro Rosso marad. A Red Bull fiókcsapata a jerezi pályán rántotta le a leplet az STR7-ről, amely az idei trendeknek megfelelően lépcsős orrú lett. A Toro Rosso sorozatban hatodik szezonját kezdi Ferrari-motorokkal, a csapat két pilótája az abszolút újonc, 21 éves Jean-Eric Vergne és a tavaly a HRT-nél tapasztalatokat gyűjtött, 22 esztendős Daniel Ricciardo lesz. A Toro Rosso tavaly a bajnokság nyolcadik helyén zárt, idén szeretne jobban szerepelni a csapat.

Furcsa mód az STR7 első pillantásra elegánsabbnak tűnik a nagy testvér Red Bull új autójánál, ami elsősorban az orrnak köszönhető. A Toro Rossónál nem olyan durva törés, mint egyes riválisoknál, a formák viszonylag lekerekítettek, ami nagyon jót tesz az összképnek. Alaposan megújultak az oldaldobozok, az autó hátulja lapos, a hátsó szárnyat pedig a Cepsa logói uralják. Ez nem véletlen, a spanyol olajcég ugyanis meghosszabbította együttműködését a Toro Rossóval.

Forrás: Scuderia Toro Rosso
Képgaléria a fotóra kattintva!

"Amikor szombaton délelőtt tíz órakor kamionba tettük az autót, még nem voltam meggyőződve arról, hogy időben itt leszünk. Rengeteg volt a hó, de megcsináltuk" - mondta megkönnyebbülten Franz Tost csapatfőnök.

"Az STR7 a harmadik autó, amelyet teljesen a Toro Rosso tervezett, a gyártás és az összeszerelés is a mi feladatunk. Rengeteg pénzt költöttünk el az infrastruktúra kiépítésére, remélem, hogy jó eredményeket érünk el az idei szezonban. Ez a befektetés csak erős partnereinknek köszönhetően vált lehetségessé."



"Holnap először megyünk ki a pályára az új autóval, ez mindig nagyon különleges pillanat. Két új, nagyon jól képzett pilótánk van, biztos vagyok benne, hogy jó munkát végeznek majd. Tavaly nyolcadikak lettünk a konstruktőri versenyben, ebben az évben jobb szereplést remélünk, a hetedik hely vagy még több nagyon jó lenne."

Giorgio Ascanelli, a Toro Rosso technikai igazgatója szerint az új autó lassabb lesz elődjénél. "Nem hiszem, hogy teljesítményben előrelépünk, de ez a szabályok miatt van" - magyarázta Ascanelli. "A szabályok jelentősen befolyásolják az idei autók teljesítményét. Ez főleg a kipufogókkal magyarázható, amelyek tavaly nagyon sokat tettek hozzá a tempóhoz. Meggyőződésem, hogy a mélyre húzott oldaldobozok jelentik az ideális megoldást a mostani, magasan kivezetett kipufogókra, remélhetőleg ez előnyt jelent majd számunkra. Az autó orra véleményem szerint nem lett elég agresszív, ezen változtatni fogunk a szezon során. Pont, mint tavaly, akkor kicsit sokáig tartott, remélhetőleg idén jobban felkészültünk erre."

Forrás: Scuderia Toro Rosso
Képgaléria a fotóra kattintva!

"Abból kiindulva, hogy milyen volt a csapat teljesítménye a szezon végén, a pontszerzés abszolút reális elvárásnak tűnik" - fogalmazott Ricciardo. "Ezt valószínűleg egyszerűbb mondani, mint megcsinálni, de idén egy egész versenyképes autóm lesz, legalábbis versenyképesebb a tavalyinál. Meglátjuk, mit tud a pályán, amikor elkezdődik a tesztelés. Szeretnék vezéregyénisége lenni a csapatnak, ez a cél. A csapat nem jelölt ki első számú embert vagy ilyesmit, de úgy gondolom, mindenki apró célja, hogy csapatán belül a domináns versenyző legyen."

"Az autóval el kell jutni a célig - egy ilyen csapatban ez egy kis nyomást jelent" - beszélt érzéseiről az abu-dzabi újonctesztet uraló Vergne. "De én szeretem az ilyesmit, ez visz előre. Segít a fejlődésemben az is, hogy Daniel csapattársa lehetek, nagyon jól ismerem, igazán remek pilóta, jó mérce lesz számomra. Bár azon is dolgozom, hogy jobb legyek nála. Be kell bizonyítanom, hogy a Red Bullnak igaza volt, amikor meglátta bennem a lehetőséget, sokat kell tanulnom és annyi tapasztalatot gyűjtenem, amennyit csak lehetséges. Jó lenne minél többször pontot szerezni, de előbb ki kell derülnie, hogy mit tud az autónk a többiekéhez képest. Remélem, idén a tavalyinál jobb eredményt érhetünk el."

Kedden Ricciardo viszi először pályára az autót Jerezben.