Vágólapra másolva!
A tavalyi tesztekkel ellentétben a McLaren már az első napok után elégedett az új autóval, és a többi csapatétól eltérő orrkúp miatt sem aggódnak. Idény szorosabb mezőnyre számítanak.

A 2011-es szezon előtti teszteken a McLaren sokat küszködött új autójával, az MP4-26 kipufogójának megbízhatatlansága miatt a tervezettnél jóval kevesebb kört tudtak teljesíteni. Az év elején tapasztalt hátrányukat csak a szezon végére tudták ledolgozni. Az istálló idei célja tehát az volt, hogy olyan autót építsenek, amellyel már az első futamon versenyképesek lehetnek. Három tesztnap után a csapat bizakodó.

"Teljesen mást tapasztaltam most, mint a tavalyi teszteken" - nyilatkozta az első nap után Jenson Button. "Ennek örülök, mert idén nem tudtuk volna azt megcsinálni, hogy az első futamon felszerelünk egy új kipufogót, amellyel két másodperccel gyorsabbak leszünk."

A McLaren technikai igazgatója, Paddy Lowe szerint a 2011-es teszteknek egyetlen olyan pillanata sem volt, mikor úgy érezték, megtalálták a jó kiindulópontot az autó fejlesztéséhez, idén viszont ez már az első gyakorláson sikerült.

Button, aki "nagyon elégedetten" zárta a keddi napot, arra számított, hogy a befújt diffúzorok tilalma nagyobb hatással lesz az autók teljesítményére. "Azt hittem, a féktávokon lesznek nehézségeink, hiszen az élcsapatok esetében a befújt diffúzor rendkívül nagy mértékben növelte meg a leszorítóerőt. Azt hittük, enélkül küszködni fogunk, de nem okoz különösebb gondot."

A 2011-es bajnokság második helyezettje úgy érzi, idén szorosabb versenyt láthatunk. "A szabályváltozások miatt szerintem sokkal közelebb lesznek egymáshoz a csapatok, különösen a szezon elején" - vélekedett. "Mivel az idény során folyamatosan fejlesztjük az autókat, később nőhetnek a különbségek, de év elején sokan lesznek néhány tizeden belül."

Forrás: AFP

Button az első napot a hetedik, a másodikat pedig a nyolcadik helyen zárta, így a szerdától tesztelő Lewis Hamilton bevallotta, nem tudta, mire számíthat, az autó azonban őt is meggyőzte. "Az új gumikkal elég könnyű volt megtalálni a megfelelő tapadást, úgy érzem, lehet dolgozni ezzel az autóval" - nyilatkozta a gyakorlást a negyedik helyen záró brit. Hamilton elárulta, a gyors kanyarokban egyelőre nem elég nagy a leszorítóerő, de biztos benne, hogy később ezt is megoldják. Hamilton szerint a Red Bull idén is gyors lesz, de a Lotus kifejezetten jó benyomást tett rá.

Az eddig bemutatott autók közül a McLaren az egyetlen, amelyre nem lépcsős orr-részt szereltek fel. Paddy Lowe szerint ez nem jelent majd hátrányt, hiszen a McLarent hagyományosan alacsony váza miatt kevésbé érintették az új szabályok. "A csapatok különböző megoldásokat választanak, de ez nem azt jelenti, hogy van jó és rossz út" - nyilatkozta.

"A Red Bull elindított egy folyamatot, amikor a váz elejét és az orrkúpot magasabbra helyezték" - magyarázta. "Mivel ők voltak a leggyorsabbak, nem meglepő, hogy divatos lett ez a megoldás. Őket azonban most jobban érinti az új szabály, mivel lejjebb kell vinniük az autó orrát."

A technikai igazgató nem aggódik, szerinte arról nincs szó, hogy a többi csapat egy technikai kiskaput kihasználva eredményesebb orrkúpot épített. Lowe egyébként úgy véli, az idei szezon három legfontosabb tényezője 2011-hez hasonlóan a kipufogó, az állítható hátsó szárny (DRS) és a Pirelli gumikkal való bánásmód lesz.