Vágólapra másolva!
Azt állítja, nem örül jobban a legyőzésének, mintha Alex Wurzról lenne szó. A Mercedesnél nyíltan megosztják egymással az adatokat a csapattársak, és Rosberg bízik benne, hogy az istálló idén előrelép.

Bár Nico Rosbergnek 108 nagydíjon túl sincs futamgyőzelme, miután az elmúlt két évben legyőzte illusztris csapattársát, Michael Schumachert, kevesen kételkednek benne, hogy a megfelelő autóval képes lenne megnyerni akár a világbajnokságot is. Idén ugyan kisebb előnnyel utasította maga mögé a visszatérése óta sokat fejlődő hétszeres világbajnokot, mint tavaly, de az időmérőkön állandóan gyorsabb volt nála - mégis azt mondja, ezt nem érzi nagyobb eredménynek, mintha bárki mást győzne le.

"Ez nem foglalkoztat különösebben. Őt is csak az egyiknek látom a sok versenyző közül, akiket le kell győznöm. Nem úgy gondolok rá, mint egy hétszeres világbajnokra" - mondta Rosberg az Autosportnak adott interjújában. "Semmiben nem különbözik a helyzet attól, ezért boldogabbá sem tesz, mint amikor (Alex) Wurzot, vagy bárki mást győztem le. Egyszerűen csak örülök annak, hogy az elmúlt két évben sikerült a csapattársam előtt végeznem, és remélem, ez így is fog maradni."

Rosberg ugyanakkor ismét hangsúlyozta, hogy a róla terjedő híresztelésekkel ellentétben Schumacherrel könnyű együtt dolgozni, és még az adatokat is megosztják egymással.

"Igen, nagyon könnyű. Persze az is igaz, hogy nekem kell érdeklődnöm, utánanéznem, hogy mi történik nála. De minden teljesen nyitott" - jelentette ki, hozzátéve, hogy sokat vesz át Schumachertől. "Igen, csakhogy ez oda-vissza működik. A technikai vonatkozások különösen érdekelnek, rengeteget foglalkozom velük. Márpedig ezen a téren Michael rendkívül erős. Ezért ösztökéljük egymást. Vagy éppenséggel segítünk egymásnak - nem mindig szándékosan, hanem úgy, hogy egyszer ő jön rá valamire, máskor én, így lépegetünk feljebb és feljebb."

Forrás: Mercedes

A Forma-1 történetében mindössze öten voltak, akik több mint 108 nagydíj után aratták első győzelmüket: Giancarlo Fisichella (110), Jenson Button (113), Jarno Trulli (117), Rubens Barrichello (124) és Mark Webber (131). A fáma szerint a várva-várt siker jóvoltából a versenyzők felszabadultabbá s így erősebbé is válnak, Rosberg azonban nem hiszi, hogy őt megváltoztatná, ha végre nyerni tudna. "Szerintem csak annyi történne, hogy tudatosulna bennem: ezen is túl vagyok. Lehet, hogy ez segítene egy kicsit" - mondta.

Miután az utolsó előszezoni teszten az autója mindenkiénél gyorsabb volt, a Mercedest az ausztráliai idénynyitón sokként érte, hogy óriási hátrányban van az élcsapatokhoz képest. "Ez súlyos csapás volt. Óriási elvárásokkal érkeztünk oda, de azzal kellett szembesülnünk, hogy hoppá, nem vagyunk sehol. Ilyenkor már tudjuk, hogy a szezon során nem tudjuk majd behozni a lemaradásunkat" - magyarázta Rosberg. "A csapat meg volt győződve róla, akárcsak mi, hogy az autónkban több van, csak nem tudjuk kihozni belőle. Ez részben igaz is volt, de a teljesítménye alapvetően nem volt elég jó."

Ennek az egyik oka az volt, hogy a Mercedes 2011 előtt rosszul mérte fel a befújt diffúzorban rejlő lehetőségeket, és rövid tengelytávú autót épített, ami miatt a hűtésrendszert sem tudta optimálisan elrendezni. Eddig ők az egyetlen csapat, amely bejelentette, hogy az idei első előszezoni tesztre a régi autóját fogja elvinni, mert így akarja meghosszabbítani az új modell fejlesztésére szánt időt. Rosberg szerint ez jó megoldás lesz, nem fogja csorbítani az istálló esélyeit.