Vágólapra másolva!
A Red Bullnak egyelőre fogalma sincs arról, mi okozhatta Sebastian Vettel abu-dzabi defektjét. Csak az biztos, hogy a guminak nem volt szerkezeti hibája.

A Pirelli már végzett Sebastian Vettel abu-dzabi defektjének vizsgálatával, a gumigyártó rendelkezésére álló információk szerint biztos, hogy nem szerkezeti hiba okozta a világbajnok kiesését. A Red Bull saját vizsgálatai még nem vezettek eredményre, a csapat szerint megeshet, hogy soha nem sikerül megtalálni a furcsa defekt okát. Noha a Pirelli szerint arra sincs egyértelmű bizonyíték, hogy törmelék okozta volna a defektet, a Red Bull szerint a legvalószínűbb magyarázat, hogy a gumit egy másik autóról származó, karbonszálas alkatrészdarab vágta ki.

"A Pirelli bevonásával keményen dolgoztunk a defekt okának felderítésén, de szinte lehetetlen egyértelmű választ adni rá" - nyilatkozta az Autosportnak Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. "Az adatok alapján a rajt előtt még teljesen rendben volt a gumi, az első kanyar után viszont hirtelen elment belőle a nyomás. Úgy gondoljuk, hogy a legvalószínűbb ok egy idegen tárgy érintkezése a kerékkel, de talán soha nem találjuk meg az igazságot."

Forrás: AFP
Forrás: AFP

Horner elutasította azokat a feltételezéseket, amelyek szerint a gumi belső oldalfala melegedett túl a forró kipufogógázok hibás elvezetése miatt. A csapatfőnök reagált azokra a Jenson Button autójából, a rajt előtt készült belső kamerás felvételekre is, amelyek füstöt mutattak Vettel autójának jobb hátsó részénél.

"Az nem gumi volt, hanem a karosszéria elemei füstöltek egy kicsit. Sebastian startprocedúrája ugyanolyan volt, mint Marké, sőt pontosan ugyanolyan, mint a szezon többi versenyén. Ugyanolyan beállításokat használtunk, mint korábban, nincs okunk azt feltételezni, hogy itt rontottunk el valamit."