Vágólapra másolva!
Reakciók az Abu-Dzabi Nagydíj második napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

Red Bull

Sebastian Vettel(1.): "Meglehetősen elégedett vagyok. Tegnap nem voltam igazán kibékülve sem a saját teljesítményemmel, sem az autóméval, nem éreztem magam otthonosan a pályán. A mai már attól a pillanattól kezdve sokkal jobb nap volt, hogy délután kihajtottunk a bokszból, de ahogy este lement a nap, azonnal még jobban éreztem magam, és az autó egy csapásra összeállt. Ez nekem kedvezett, ami segítségünkre volt. A McLaren egész hétvégén erősnek tűnt, mégis gondoltam, hogy ha mindent jól csinálunk, a Q3-ban lehet majd esélyünk, és így is történt. Nagyon örülök a pole-nak, ami ráadásul különleges is, hiszen beállítottam vele Nigel Mansell rekordját. Ez fantasztikus év, és még nincs vége, úgyhogy várom a holnapot!"

Mark Webber(4.): "Csalódott vagyok az utolsó köröm miatt, amely kicsit gyatrán sikerült. A bokszból kivezető körömben kénytelenek voltunk a szokásosnál többet kommunikálni néhány apróság miatt, amit még el kellett intéznünk, ez valamelyest hátráltatott a felkészülésben. Csalódott vagyok, mert ennél több volt az autóban. Megesik, hogy Seb köre láttán az ember úgy érzi, 'wow, ezt én nem tudom utánacsinálni', és most is kétségkívül szép munkát végzett, de én nem hoztam ki a maximumot a lehetőségeimből, amikor kellett volna. A rajt után a pálya első szektora érdekes lesz, aztán igyekszünk belerázódni a verseny ritmusába. Szerintem ezen a pályán hagyományosan nehéz előzni, ezért valószínűleg a DRS-zónában és a bokszkiállásoknál dől majd el minden."

McLaren

Lewis Hamilton(2): "Jó lett volna megszerezni a pole pozíciót, de az a Red Bull, mint mindig, nagyon gyors a Q3-ban! Mindenesetre eljutottunk az autónkkal arra a pontra, hogy bizonyos pályákon különösen jól teljesít, itt pedig mindig is erősek voltunk. Nagyon bíztató, hogy ennyire versenyképesek vagyunk - az első sorból indulunk, és innen erős versenyt futhatunk. Ráadásul - hosszú idő óta először - a hosszú etapokon is meglehetősen jó tempót diktáltam, és szerintem több üzemanyag volt az autónkban, mint néhány másik csapatnál. Tény, hogy nagyon kedvező érzéseim vannak a holnapi nappal kapcsolatban. Remélem, sikerül jól elkapnom a rajtot - nagyon szeretnék elsőként érkezni az 1-es kanyarba. De ha ez nem is jön össze, a lehető legközelebbről követem majd Sebastian (Vettelt), mindent megpróbálok, hogy ne tudjon egy másodpercnél nagyobb előnyt szerezni, és a DRS zónákban megpróbálom megelőzni. Tavaly másodikként indultam, de korán fékeztem az 1-es kanyarban, és hagytam, hogy Sebastian forduljon el. Épp most mondtam neki, hogy ez holnap nem fog megtörténni..."

Jenson Button (3): "Egész hétvégén nem igazán sikerült megtalálnom a megfelelő balanszot. Az autó viszont eléggé megváltozott az időmérőre. Az edzésen a hátuljával szenvedtem, az időmérő alatt azonban hirtelen remek lett a hátsó tapadás, és ezzel együtt jelentős alulkormányzottság jelentkezett - úgyhogy teljesen másnak éreztem a kocsit. Természetesen egy időmérő alatt csak korlátozott lehetőség áll rendelkezésünkre ennek ellensúlyozására, így mindent bevetettünk, hogy megfelelő működésre bírjuk az autót, aminek köszönhetően már sokkal elégedettebb voltam. Nem indulunk rossz rajtpozícióból - remélhetőleg holnap még egyet javíthatunk a Red Bullokhoz képest."

Ferrari

Fernando Alonso (5.): "Többé-kevésbé úgy sikerült az időmérő, ahogy arra az edzés előtt számítottunk. Ezt nem azért mondom, mert az eddigi tizennyolcból ez a nyolcadik időmérő, amin ötödikként végeztem. Arról van szó, hogy a McLaren és a Red Bull - pár ritka kivételtől eltekintve - egész évben gyorsabb nálunk szombaton, vasárnap viszont általában változik a helyzet, és sokkal kisebb a köztünk lévő különbség. Tudjuk, hogy dobogós helyezésekért harcolhatunk, de ehhez mindent tökéletesen kell csinálnunk, a rajttal és a stratégiánkkal kezdve. A Q3-ban először arra gondoltam, hogy csak egyszer megyek ki a pályára, de az első köröm nem volt tökéletes, ezért inkább úgy gondoltuk, a végsőkig próbálkozunk. Nem hiszem, hogy nagy különbséget jelentett volna a holnapi futamon, ha még egy szett friss abroncsunk megmarad, hiszen úgy tűnik, a gumikopás nem túl jelentős. Talán a második, vagy a harmadik mért körömön érhettem volna el a legjobb időt, ez viszont hátrányosan érinthette volna a stratégiánkat, mert a többiekhez képest jobban elhasznált gumikon kellett volna rajtolnunk. A pálya tiszta oldaláról indulhatok, és remélem, előre tudok lépni pár helyet: az első kör jó lehetőségeket tartogat. Az első szárny? Az enyém egész hétvégén jól működött, de a csapat úgy döntött, hogy Felipénél visszatérnek a régi szárnyhoz. Bizonyos értelemben ez pozitívum, mert így még több adatunk lesz ahhoz, hogy összehasonlítsuk őket, és jobban megérthetjük az új elem működését. Holnap érdekes lesz látni, hogyan viselkednek a gumik a verseny elejétől a végéig, miközben csökken a hőmérséklet."

Felipe Massa (6.): "Őszintén szólva többet vártam ettől az időmérőtől. Az első mért körön a vártnál nehezebb volt kihozni a legjobbat a gumikból. Talán érdemes lett volna megpróbálkozunk egy hosszabb etappal, két mért körrel. Ahogy az várható volt, a McLaren és a Red Bull ma is megmutatták, hogy előnyben vannak hozzánk képest. Végeredményben azt a helyet foglaljuk el a rajtrácson, amire az idény utolsó felében számíthattunk. Egy kicsit persze az is rontott a teljesítményemen, hogy a régi típusú szárnyat kellett használnom. Indiában, amikor összehasonlítottuk a két verziót, azonnal éreztem, hogy az új szárny javulást eredményezett, a féktávon jobb lett az autó tapadása és stabilitása. Ennek ellenére nem hiszem, hogy bekerülhettem volna az első két sor valamelyikébe. Meglátjuk, holnap mit tudunk tenni. A DRS biztosan segít majd az előzésben, de már máskor is láthattuk, hogy az állító hátsó szárnyaknak köszönhetően sem egyértelmű, hogy sikerül a manőver."

Mercedes

Nico Rosberg(7.): "A mai időmérőből nem hoztuk ki a maximumot, amiért nagy kár. Az aszfalt hőmérséklete csökkent az edzés folyamán, ezért egyre nehezebb volt munkára fogni a gumikat. A Q3-ban teljesített második körömben túl nagy forgalomba kerültem, így nem tudtam kellőképpen felmelegíteni a gumikat, ami a mért körömben hátrányt jelentett. Azt hiszem, különben még előrébb végezhettünk volna. De legalább a pálya jobbik feléről rajtolhatok, a holnapi egy újabb szórakoztató verseny lesz."

Michael Schumacher(8.): "Ez meglehetősen szoros időmérő volt. A Q1-ben félbehagytam az utolsó körömet, hogy spóroljak a gumikkal, és a Q3-ban is az volt az örömhír, hogy megspóroltam egy további garnitúrát. Az időmérő összességében normálisan alakult, valószínűleg nem érhettünk volna el ennél többet. Sima versenyre is számítok, igyekezni fogunk mindenki kihozni a menet közben kínálkozó lehetőségeinkből. A gumikkal várhatóan nem lesz komoly probléma, tegnap leteszteltük a viselkedésüket a második szabadedzésen, a versennyel megegyező napszakban. Nekünk jól jöhet, hogy a futamon csökkenni fog az aszfalt hőmérséklete, mivel küszködünk kissé a gumik túlmelegedésével."

Force India

Adrian Sutil (9): "Elégedett vagyok a mai kilencedik helyemmel, jól alakult számomra az edzés. A Q3-ban a tervezettnél egy kicsit tovább vártunk, mivel meg akartuk nézni, mit lép a Mercedes. Végül úgy döntöttek, hogy kimennek a pályára, így én is ezt tettem, és teljesítettem egy mért kört. Ez nem sikerült tökéletesen, mivel a gumik nem érték el az üzemi hőmérsékletet, úgyhogy talán egy kicsit előrébb is végezhettem volna. Ennek ellenére nem hiszem, hogy túlzottan panaszkodhatunk, mivel a kilencedik hely reálisan tükrözi a jelenlegi tempónkat."

Paul di Resta (10): "Ma az volt a célunk, hogy mindkét autót bejuttassuk a top tízbe, és ezt elértük. Reggel sikerült előrelépnünk a beállítások tökéletesítésével, és az időmérő alatt elégedett voltam az autóval. A Q1 és a Q2 jól ment, és a top tízbe kerüléssel teljesítettük a feladatot. A Q3-hoz úgy álltunk hozzá, hogy az az optimális stratégiát biztosítsa számunkra holnap. A versenyen mindenképpen pontszerzésben reménykedünk, mivel a legfőbb célunk, hogy megtartsuk a hatodik helyet a bajnokságban. Már nagyon várom ezt a futamot, mivel a hely esténként lenyűgöző látványt nyújt. Alkonyatkor is jó vezetni, amikor kicsit hűvösebb az idő."

Renault

Vitalij Petrov (12): "Nehezen indult számunkra a hétvége, tegnap volt néhány műszaki problémánk. Azóta küzdöttünk ezzel, különösen egy olyan pályán, ahol amúgy sem várható tőlünk remek teljesítmény. Hogy őszinte legyek, szerintem ma az abszolút maximumot hoztuk ki az autónkból. Nem várhattunk csodát, és összességében elégedett vagyok a 12. rajtpozícióval, mivel tudom, hogy mindent tőlem telhetőt megtettem, ahogy a csapat is - nehéz ezen a pályán versenyképes köridőt futni. A holnap kemény nap vár ránk: sokan mondták, hogy a gumikopás alacsonyabb lesz, mint sok más pályán, de én ebben nem vagyok biztos - szerintem jelentős szerepet játszik majd. Hosszú lesz a verseny és a megfelelő taktikákat kell kiválasztanunk, hogy valami pozitívummal zárjuk a hétvégét."

Bruno Senna(14): "Csalódott vagyok, mivel hibáztam az utolsó körömben, és sok időt veszítettem. Kockázatos játék volt egyetlen mért körre feltenni mindent, és sajnos nem tudtam megszerezni azt a pozíciót, amit akartam: úgy érzem, meglehetett volna a 11. hely. Legalább a gumijaim csak egy-egy kört tettek meg, ami holnap még jól jöhet. Remélem, a szokottnál rosszabb rajtpozícióm nem nagyon hátráltat majd holnap. Már várom a versenyt, izgalmas hely ez a versenyzésre, mindent beleadok majd."

Toro Rosso

Sébastien Buemi(13): "Összességében egészen elégedett vagyok a teljesítményemmel, még akkor is, ha csak a 13. helyet szereztem meg, egy tizeddel lemaradva a 11. helyről, ez mutatja, hogy milyen kemény időmérőn vagyunk túl. Azonban azt gondolom, hogy a pilótafülkében ülve jó munkát végeztem, sajnos nekünk nem jön jól, hogy ez a pálya sokkal lassabb, mint az előző három. A holnapi verseny kemény és hosszú lesz, bármi megtörténhet, így megpróbálok kihasználni minden utamba kerülő lehetőséget, és remélhetőleg felvehetem a versenyt a rajtrácson közvetlenül előttem álló autókkal.

Jaime Alguersuari(15): "Örülök, hogy sikerült javítanunk az autón a szabadedzés és az időmérő között, és szerintem jó döntéseket hoztunk a versenyre, ami a leszorítóerő szintjét, és egyéb beállításbeli kérdéseket illeti. A futamon gyakran sokkal versenyképesebbek vagyunk, mint időmérőn, és szerintem holnap ez még inkább jellemző lesz, mint az elmúlt versenyeken, mivel ez a pálya nem a legjobb számunkra. Ennek ellenére nem gondolom, hogy olyan rossz lenne a rajthelyezésem, és biztos vagyok benne, hogy az este végére felküzdhetem magam a pontszerző helyekre."

Sauber

Sergio Pérez (11.): "Nagyon örülök az időmérőn elért tizenegyedik helyezésnek. A csapatban mindenki jó munkát végzett. A Q2-ben egy olyan szett gumival futottam a leggyorsabb körömet, amelyet korábban már a Q1-ben is használtam. Természetesen reménykedtem abban, hogy a friss abroncsokon tudok javítani a Q2-ben, de nem tudtam őket rendesen működésre bírni. A konstruktőri világbajnokságban elfoglalt helyezésünket tekintve elég nehéz helyzetben vagyunk, de remélem, holnap egy agresszív stratégiával jó versenyt tudunk futni. Bármi megtörténhet. Ez lesz az első versenyem alkonyatban, de tegnap és ma már láttam, hogy a sisakrostélyok elég jól működnek."

Kamui Kobajasi(16.): "Azt a körömet, amely végül a leggyorsabb Q3-as időmnek bizonyult, olyan lágy gumikon futottam, amelyeket már a Q1-ben is használtam. Ez a köröm nem volt tökéletes, de reménykedtem az új abroncsokban. Ezek felmelegítésével viszont sokat küszködtem, ezért nem tudtam javítani. Nagy volt a különbség a használt és a lágy gumik tapadása között. Ennek ellenére jó előérzettel készülök a futamra."

Williams

Pastor Maldonado(17./24.): "Hosszú verseny elé nézünk, és erős stratégiát kell kitalálnunk, hogy pozitív eredményt érhessünk el a 23. rajtkockából. Természetesen egész hétvégén a stratégián gondolkodtunk, mivel már jó ideje tisztában voltunk a rajtbüntetéssel. Még nem döntöttük el 100 százalékosan, és az este folyamán tovább dolgozunk rajta, hogy a lehető legjobb esélyt biztosítsuk magunknak. Én mindent megteszek, és tudom, hogy ez a csapatra is igaz. Magabiztosnak kell lennünk."

Rubens Barrichello(24./23.): "A csapat mindent megtett, hogy kijavítsa a hibát, amit reggel tapasztaltunk. Sajnos, ez nem sikerült, így nem mehettem pályára az időmérőn. Teljes mértékben támogatom a csapatot, és tudom, hogy ezen is mosolyogva túljutunk."

Lotus

Heikki Kovalainen(18./17.): "Igazán elégedett vagyok a mai teljesítményünkkel. Mindenképpen a lehető legtöbbet hoztuk ki az autónkból, és nagy elégedettséggel tölt el minket, hogy áttörtük az 1:42-es határt. Az gyorskörben nagyjából tövig nyomtam a gázt, és úgy véljük, hogy a versenytempónknak köszönhetően holnap jó esélyünk van egy erős eredményre. Már Brazíliát is nagyon várom, mert egy új fejlesztés érkezik a hátsó szárnyra, aminek segítségével az időmérő alatt az egész körön keresztül hatékonyabban használhatjuk a DRS-t, és így szombat délutánonként közelebb kerülhetünk a versenytempónkhoz. Úgyhogy egy ehhez hasonló gyors kör a fejlesztésekkel Brazíliában remek befejezése lenne az idei időmérőknek."

Jarno Trulli(19/18.): "Nyilvánvalóan nehéz szombat van a hátam mögött, ki kellett hagynom a harmadik szabadedzést, amikor felfedeztünk egy váltóproblémát, amit nem tudtunk időben megjavítani, hogy kimehessek a pályára. Ennek ellenére a csapat jól dolgozott, hogy kijavították a hibát, és lehetővé tették, hogy büntetés nélkül vegyek részt az időmérőn, szóval ilyen körülmények között egész jónak mondható, hogy sikerült összeraknom egy kört, amellyel kényelmesen a mögöttem lévő srácok előtt maradhattam."

Virgin

Timo Glock (20./19.): "Ma egy kicsit nehezebb volt vezetni az autót, mint tegnap. Már reggel is voltak gondjaink a fékekkel, nem voltam elég magabiztos ahhoz, hogy elmenjek a határig. Az autó hátulja a különböző kanyarokban eltérően viselkedett, ezért nehéz volt megítélnem, mire számíthatok. Az időmérőn azonban jól sikerült a köröm, örülök, hogy a HRT előtt végeztem, elégedett vagyok. Hiba nélküli, jó kör volt. Biztos vagyok benne, hogy ha jobban megbízunk az autóban, akkor keményebben tudunk hajtani, ezért ezt meg kell vizsgálnunk, hogy kiderítsük, mi változott meg egyik napról a másikra."

Jérome D'Ambrosio (22./21.): "Elég jól sikerült a mai időmérő. Nem volt tökéletes a köröm, de nem is volt olyan rossz. Várom már a holnapi futamot, a beállításaim a versenyen előnyösebbek, tehát úgy érzem, többre is képes lehetek. Ez egy különleges versenypálya az időmérő és a futam időpontja miatt, a viszonyítási pontok a sötétedéssel egy időben fokozatosan változnak. Remélem, hogy jó versenyünk lesz, és a csapat mindkét autója célba ér."

Hispania

Vitantonio Liuzzi(23./22.): "Igazán kár, hogy ilyen eredménnyel végeztünk az időmérőn, mivel eddig jól alakult a hétvégénk. A második etapom után eltörött a futómű rögzítés, és az autó nagyon alulkormányzott lett a bal kanyarokban, de megpróbáltam teljesíteni még néhány kört, hogy pontosan megértsük, mi is a probléma. Az autó egyáltalán nem volt gyors, ellenben nagyon kiegyensúlyozatlannak tűnt, ezért kerültünk ennyire hátra. Nagy kár, mivel ezen a pályán elérhettük volna az idei legjobb időmérős eredményünket. De ha kijavítjuk a hibát, a holnapi futamon még versenyképesek lehetünk, holnap új nap kezdődik."

Daniel Ricciardo(21./20): "Elégedett vagyok a mai teljesítményünkkel, mivel kicsit bizonytalanul érkeztünk az időmérőre. Végig megpróbáltam pozitív maradni, és hittem benne, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújthatom, de voltak kétségeink a beállításokat illetően, és a szabadedzés tegnap óta nem ment jól. Azonban ahogy kimentünk a pályára, az autó rendben volt, éreztem, hogy jól vezetek, és az utolsó körömben sikerült megfutnom a legjobb időt. Az első szektorom remekül sikerült, aztán a másodikban veszítettem egy kis időt, mivel (Timo) Glock el kellett engedjen, szóval enélkül talán még őt is megelőzhettem volna. De mindent beleadtam, ahogy általában teszem, és nagyon boldog vagyok, hogy ez jó eredményt hozott."