Vágólapra másolva!
India után Abu-Dzabiban is szikrákat hányt Felipe Massa új fejlesztésű első szárnya, a csapat még vizsgálja a hibás működés okait. Cáfolják, hogy a Mark Webber Red Bulljának Monzában letört első szárnya hozzájuk került volna, és hogy ez alapján készítették volna el a rosszul működő új szárnyat.

A Ferrari új első szárnyát a Red Bulléhoz hasonlóan rugalmasra tervezték, de Felipe Massa autóján rosszul működött Indiában és Abu-Dzabiban is: a pályák hosszú egyeneseiben a felváltva ért hozzá az aszfalthoz a szárny jobb és bal oldala, és szikrákat szórt. Indiában verseny közben cserélték le, Abu-Dzabiban viszont már szombaton, mert nem akartak felesleges kockázatot vállalni a versenyre. Massának nagyon hiányzott a versenyen az új szárny, elmondása szerint különösen a közepes keverékű gumikon volt feltűnő, mennyivel kevesebb leszorítóerőt termel a régi szárny. Abu-Dzabiban egyébként a Red Bull is hasonló problémával küzdött, de az ő autóik nem szikráztak annyira.

"Először is, ami elég tisztán látható, hogy Indiában a szárny összeszerelésével volt gond" - nyilatkozta Abu-Dzabiban Stefano Domenicali csapatfőnök. "Azt gondoltuk, hogy megértettük a probléma okát már az előző versenyen, de ha megnézzük a Red Bull első szárnyának a viselkedését, akkor látható, hogy ők is pontosan ezzel a szituációval kerültek szembe."

"Mivel abban az egyenesben ki volt jelölve a DRS-zóna, sok tényezőt kell figyelembe vennünk: a keréknyomást, az aszfalt egyenletességét, a beállításokat, stb. Sok dolog hatással volt erre. Az ok, amiért visszaszereltük a régi szárnyat az az, hogy még csak kevés alkatrészünk van, és nem kockáztathattuk meg, hogy gond lesz vele. Szerintem jó döntést hoztunk, de biztos, hogy ki kell javítanunk a hibát."

A Red Bull egyébként nem aggódik azért, mert Mark Webber Monzában letört első szárnyát szurkolók kaparintották meg. Christian Horner Red Bull csapatfőnöknek Abu-Dzabiban megmutattak egy napilapot, amelynek fotóin látható volt a letört szárny pár darabja egy spanyol rajongó lakásában. "Nem gond. Nem lehet semmiféle fontos információt szerezni ilyen kis alkatrészekből" - nyilatkozta Horner a La Stampának.

Korábban olyan pletykák kaptak szárnyra, hogy a szárny nagyobb darabjait az olasz szurkolók eljuttatták a Ferrari maranellói központjába, és ez alapján gyártották le az olaszok az először Indiában kipróbált új első szárnyat. A Ferrari természetesen kategorikusan cáfolta ezt a híresztelést: "Ha valaki egy roncsból megérti valaminek a működését, tanulmányozza, megtervezi és megépíti, és mindezt egy hónap alatt, akkor az nem a Forma-1, hanem valami olyan, ami nem létezik" - áll a csapat hivatalos állásfoglalásában.