Vágólapra másolva!
Nikolas Tombazis tagadja, hogy a Ferrari lemásolná a Red Bullt a 2012-es autó tervezése közben, azonban elismeri, hogy más csapatoktól is vesznek át megoldásokat.

Miután az elmúlt években a Ferrari a vártnál gyengébben kezdte a szezont, és az év nagy részében az ellenfelek üldözésére kényszerültek, a csapat mindent megtesz azért, hogy jövőre ne hátrányból vágjanak neki az idénynek.

"Az a célunk, hogy Ausztráliába már egy teljesen versenyképes autóval érkezzünk"- nyilatkozta az Autosprintnek Nick Tombazis, az olaszok főtervezője. "Nem szeretnénk azzal mentegetőzni, hogy 'még hátrányban vagyunk, de majd megoldjuk.'"

Tombazis azonban tudja, hogy a siker nem csak rajtuk múlik, hiszen az ellenfelek célja is változatlan marad. A Ferrari ráadásul idei egyetlen győzelmével alaposan elmarad a mindkét világbajnoki címet begyűjtő Red Bull és az öt futamgyőzelmet szerző McLaren mögött. "Nyilvánvaló, hogy az ellenfeleink nem naivak, és nem is idióták. Az a célunk, hogy nyerjünk, mindent beleadunk, de semmit sem vehetünk biztosra" - magyarázta Tombazis.

Forrás: AFP

A Ferrari az utóbbi időben többször is kijelentette, hogy az elmúlt évek konzervatív hozzáállása után jövőre egy "agresszívabb", újításokban gazdag autóval vágnak neki az idénynek. A kritikusok szerint az olaszok csupán a Red Bull idei autóját próbálják lemásolni, Tombazis szerint azonban saját ötletekből sincs hiány - bár azt elismeri, hogy a többi istálló által használt megoldásokat is megvizsgálják majd.

"Nem csak a Red Bullnak vannak érdekes megoldásai: a lassabb autókon is vannak olyan elemek, melyek használatát érdemes megfontolni" - árulta el. "Egyáltalán nem lenne igazságos, ha azt mondanánk, hogy az autónk egy Red Bull-másolat lesz. Ez egy Ferrari lesz, amely több szempontból is különbözni fog az ideitől, és lesznek új megoldásaink, amelyeket talán a többi autótól veszünk át. Egy keverék lesz."

Azok után, hogy a szezon közepén a Ferrari egyre versenyképesebb lett, az utóbbi néhány futamon ismét visszaesett a teljesítményük. Tombazis szerint a formahanyatlást a kevésbé jól sikerült fejlesztések okozták. "Megértettük, hogy mi az, ami nem működik, teljesen azonban nem sikerült kijavítani a hibákat. Ha szeptemberben a problémák megoldásán dolgoztunk volna, annak csak az utolsó három futamon lett volna eredménye, viszont túl sokat elvett volna a jövő évi autó fejlesztésére szánt időből" - magyarázta.