Vágólapra másolva!
A Red Bull hiába kérte, hogy ne próbálkozzon meg vele. Mark Webber szerint a csapat a legrosszabb döntést hozta, amikor Lewis Hamiltonnal együtt hívták ki kerékcserére.

Japán után Koreában is volt ok ünneplésre a Red Bullnál: Sebastian Vettel idei tizedik nagydíjgyőzelmét aratta, Mark Webber pedig szintén felállhatott a dobogóra, így a csapat a konstruktőri címet is bebiztosította magának.

A kétszeres világbajnok a rajt után még másodikként fordult Lewis Hamilton mögött, a 4-es kanyarban azonban átvette a vezetést. "Nem volt tökéletes a rajtom" - magyarázta a leintés után. "Nagyon későn döntöttem el, hogy megpróbálom az előzést. Lewis (Hamilton) igazán korrekt volt a 4-es kanyarba menet. Teljesen a határon fékeztem, alig tudtam elfordulni."

Azt ezt követő körökben saját bevallása szerint "nem érezte magát túl kényelmesen", mivel az erős szembeszél miatt könnyen támadhatóvá vált, és csak nehezen sikerült elhúznia. Bár később lerázta Hamiltont, ellenfele a Safety Car beküldése után összetorlódott mezőnyben újra komoly veszélyt jelentett rá. "A második etap elején egy kicsit szenvedtem, és Lewis felzárkózott rám, meglehetősen közel került. Attól tartottam, hogy a DRS-zónában elég közel lesz ahhoz, hogy felnyissa a hátsó szárnyat. Ezt nem szerettem volna" - magyarázta.

Végül sikerült leráznia Hamiltont, aki azután a csapat másik autóját vezető Webberrel folytatta a küzdelmet. Az ausztrál hiába üldözte végig a futam második felében ellenfelét - néhány pillanatra át is véve a második helyet -, nem talált fogást rajta. Ráadásul a kerékcserék során sem volt esélye előrébb jutni.

"Szerintem a második kiállásnál a lehető legrosszabbul döntöttünk. Nem előtte vagy utána álltunk ki, hanem ugyanabban a körben. Emiatt csalódott vagyok, mivel egyértelmű, hogy meglett volna a tempónk ahhoz, hogy elhúzzunk Lewistól, de végül így is jó csatát vívtunk" - mondta.

"Frusztrált, hogy mögötte kellett kijönnöm a bokszutcából, így elég sokat kockáztattam, hogy megelőzzem a kivezető körön, mielőtt felveszi a ritmust. Nem könnyű egy Lewis kaliberű versenyzőt megelőzni."

Forrás: AFP

A Red Bull ezzel az eredménnyel 140 pontra növelte előnyét a McLarennel szemben, így az egyéni világbajnokság után a konstruktőrit is megnyerték. "Ez olyan nap, amire a csapat minden egyes tagja, és azok is, akik bármilyen kapcsolatban állnak vele, nagyon büszkék lehetnek. Külön szeretnék köszönetet mondani a Red Bullnak, a motorokat szállító Renault-nak és az összes partnerünknek, akik segítettek elérni ezt a fantasztikus eredményt" - fogalmazott Christian Horner csapatfőnök.

Vettel a futam végén még a leggyorsabb kört is megfutotta - bár főnökei már többször megkérték, hogy ne kockáztasson emiatt az utolsó percekben.

"Szerintem meg fognak ölni. A rádión először közölték, hogy 'nem lett meg a leggyorsabb kör', ami nyilvánvalóan nem volt igaz. Aztán beleszóltak, hogy 'te marha, megcsináltad!'" - mesélte a német. "Ez csak egy apróság, valószínűleg inkább az ember egójához van köze, hiszen pont úgysem jár érte. Igazából nagyon hülye dolog volt a részemről, de most sikerült, úgyhogy örülök."