Vágólapra másolva!
A Japán Nagydíjat megnyerő Button nem élvezhette felhőtlenül az utolsó köröket, mivel a gumikopásra és a fogyasztásra is figyelnie kellett. A McLarennél későn vették észre Hamilton defektjét, ezért túl meredekre állították az első szárnyat.

Bár Jenson Button három edzéselsőség után szombaton 9 ezreddel lemaradt a pole pozícióról, vasárnap délután kiköszörülte a csorbát, és behúzta az idei harmadik győzelmét a Japán Nagydíjon. Pedig a rajt után Sebastian Vettel leszorította a pálya szélére, így még csapattársa is elment mellette.

"Sebastian átvágott előttem a rajtnál, folyamatosan jött, és nem állt meg, így kikerültem a fűre, és el kellett emelnem a lábam a gázról, különben hatalmas baleset lett volna az első kanyarban" - magyarázta a leintés után. Bár a csapatrádión azonnal büntetést javasolt ellenfelének, utólag nem tulajdonít nagy jelentőséget az esetnek.

"Abban a pillanatban úgy éreztem, ez egy kicsit több a szükségesnél. De nyilvánvalóan sportszerű volt, hiszen a sportfelügyelők így látták, ennyi. Néha, amikor jól jössz el, és az előtted lévő nem kapja el olyan remekül a rajtot, megtörténik az ilyesmi" - magyarázta. "Túllépünk ezen."

Az első kerékcserénél végül visszaelőzte csapattársát, majd a másodiknál Vettelt is sikerült maga mögé utasítania, innentől kezdve pedig az ellenfelek nem találtak fogást rajta. Bár az utolsó körökben Fernando Alonso és Vettel is megérkezett a nyakára.

"Egész évben néztem, ahogy Seb vezet, és úgy döntöttem, így kell csinálni. Elautókázol, aztán rádobsz egy gyors kört. Úgy tűnik, mindig ezt csinálta a versenyek végén, így azt gondoltam, kipróbálom, és egész jól működött" - viccelődött, azonban később elismerte, a futam ezen része nem volt sétagalopp a számára.

"Kemény verseny volt - különösen az utolsó 5-6 kör, nagyon oda kellett figyelnem a gumikra, és megpróbáltam egy kicsit spórolni az üzemanyaggal, hogy eljussak a célig" - tette hozzá. "Az utolsó öt kör nem volt a legélvezetesebb, ezt el kell ismernem, de beértünk."

Forrás: AFP

A másik McLarent vezető Lewis Hamilton ezúttal csapattársa árnyékában versenyzett, és a Felipe Massával való újabb ütközésen kívül nem is igen volt látványos megmozdulása a pályán. "Az autó tempója kétségkívül megvolt a győzelemhez, de ma nem tudtam versenyre kelni a többiekkel, így most megnézem az adatokat, hogy rájöjjek, hogyan lehetek újra versenyképes a koreai hétvégén" - mondta a versenyző, aki egy defekt miatt már a 8. körben kénytelen volt kiállni friss gumikért.

"Nem jöttünk rá azonnal, hogy az első etapban Lewisnak lassú defektje van a jobb hátsó kerekén. Ettől egyre inkább nőtt a nyomáskülönbség a hátsó tengelyen, és valószínűleg ennek köszönhetően állítottuk túl meredekre az első szárnyat, hogy kompenzáljuk a balansz hiányát az autó hátulján" - magyarázta Martin Whitmarsh csapatfőnök, aki gratulált Vettel második világbajnoki címéhez.

"Következetesen és hibátlanul vezetett egész szezonban, bár szerettem volna, ha egy kicsit elodázhatjuk a ma esti partit!" - fogalmazott. "Számunkra a Vodafone McLaren Mercedesnél változatlan a cél: az összes hátralévő versenyt meg akarjuk nyerni, kezdve a jövő heti koreai futammal!"