Vágólapra másolva!
Egy német lap szerint a Japán Nagydíj első szabadedzésén, Schumacher autójában már kipróbálta a Mercedes a 2012-re szánt titkos fejlesztését, az első szárnyba épített F-csatornát.

A német Auto Motor und Sport kedden megszellőztette, hogy újfajta F-csatornán dolgozik a Mercedes istálló. A magazin internetes oldala ábrákat is közölt a rendszer működéséről.

Csak nevében hasonlít az új, első szárnyba épített F-csatorna a McLaren által kifejlesztett régire, ami a hátsó szárnyra jutó levegő mennyiségét csökkentette. Azt a 2010 végén betiltott rendszert még a pilótának kellett a kezével működtetnie, de az új már teljesen automatikusan működik majd, így elvileg nem is szabálytalan. Ráadásul az első szárnynál hat, erre pedig nem vonatkoznak tiltások a szabályzatban.

A német lap szerint a működési elv a következő: a Mercedes orrán lévő keskeny, ovális nyíláson át levegő áramlik az első szárny belsejébe, amelyet kettéosztva, jobb és bal oldalra lefelé elvezetnek. Ha egy bizonyos szintet átlép a szárnyban elvezetett levegő sebessége, akkor a szárny két oldalán, alul kialakított négy-négy nyíláson távozik a levegő.

Az Auto Motor und Sport szerint a Mercedes azt szeretné elérni, hogy az autó alá jutó levegő örvénylése csökkenjen és lenyugodjon az áramlás. Ez csökkentené az autó légellenállását, és így növelné a végsebességet. Fontos, hogy a rendszer csak egyenesben működjön, különben az első tengely megváltozott tapadása miatt a kanyarban kicsúszhatna az autó. Pontosan kell tehát belőni azt a pontot, amikor működésbe lép a rendszer. Ezt szélcsatornában nagyon nehéz tesztelni, hasznos adatokat az Auto Motor und Sport szerint szinte csak éles próbán, versenypályán lehet gyűjteni róla.

Forrás: Mercedes GP

A német lap megkérdezte a Mercedes új fejlesztésével kapcsolatban Martin Whitmarsh-t is. A McLaren csapatfőnöke tudott a fejlesztésről, úgy vélte, egy ilyen megoldás akár 5-8 km/órával is növelheti az autó végsebességét. Véleménye szerint a Mercedes nagy előnyre tehet szert ezzel 2012-ben. "Aki most kezdi el lemásolni, már régen elkésett" - idézte Whitmarsht a lap.

Egy másik elmélet szerint a rendszer célja, hogy egyszerűen csak több levegőt juttasson az autó alá, a diffúzor irányába, mert így nőhetne a leszorítóerő anélkül, hogy meredekebbre kellene állítani a szárnyakat.

Forrás: Mercedes GP