Vágólapra másolva!
2008 világbajnoka az első edzést megnyerte ugyan pénteken, de a másodikon már hét tizedet kapott Vetteltől. Button gyengébben szerepelt, ráadásul a váltó hibája miatt csak kevesebbet mehetett csapattársánál.

Lewis Hamilton még bízik abban, hogy az eltérő üzemanyagszintek miatt hét tizedmásodperces lemaradása nem reális Sebastian Vettelhez képest, de bevallotta, hogy valószínűleg megverni nem tudja majd a németet.

"Ma nagy különbség volt köztünk és Sebastian között, feltételezem, hogy a holnapi időmérőn is jelentős lesz a differencia, hacsak nem volt nagyon nagy különbség az üzemanyagszintekben" - nyilatkozta Hamilton. "Jelenleg erős a gyanúm, hogy nagyon nehéz lesz elkapni őt. Az üzemanyagszintek és a gumik azért nagy különbséget okozhatnak, ezért még optimista vagyok. Nem tudom, a Ferrari mit csinált, de nagyon remélem, hogy ők is kevés benzinnel mentek."

"Szingapúr nagyon, nagyon keményen bánik ezekkel a gumikkal" - mondta a szuperlágyakról Hamilton. "Az első köröm nem jött össze velük, pedig akkor működnek igazán jól. A másodikban pedig a hátsó gumik feladták, amikor támadtam a kanyarokat, elkezdtek csúszkálni. Van egy olyan pont, amikor már egyszerűen nem működnek tovább, és akkor véged van. Ezt a pillanatot próbáljuk kitolni, ezért változtatnunk kell a beállításokon kissé."

"Még nem tudjuk, hogy a rázóköveket visszateszik-e éjjel, de én úgy folytattam a vezetést, mintha továbbra is ott lettek volna. Ha tényleg nem kerülnek vissza, akkor nyernünk kellene majd pár tizedet" - tette hozzá.

Forrás: McLaren

Hamilton csapattársa, Jenson Button még a szuperlágy gumikat sem próbálhatta ki, mert a második szabadedzésen kicsúszott a 14-es kanyarnál, s bár nem törte össze az autóját, a váltó hibája miatt nem tudott hátramenetbe kapcsolni, és ott ragadt.

"Leblokkoltak a kerekeim a 14-es kanyarban, épp hogy elkerültem a korlátot. Hátramenetbe kapcsoltam, és lassan elindultam, de aztán megszűnt a hajtás. Megpróbáltam megfordulni, ám nem volt elég hely. Aztán megpróbáltam újra rükvercbe váltani, valami azonban nem működött a váltóban" - nyilatkozta Button.

"Ez egy rövid nap volt számomra, de elég érdekes volt figyelni a többiek időeredményeit, nézni őket a pályán. Pozitívum, hogy volt lehetőségünk követni, a többiek mit csinálnak az etapjaikban."

"Hogy mi lesz az élen? Nagyon, nagyon kemény harc várható. A Red Bull nagyon gyors egy körön, és Fernando is ott volt a közelben, a hosszú etapja ígéretesre sikeredett."

"Mindenki szenvedni fog a gumikkal. Az elsődleges keverék úgy csúszkál, mint az opciós, ez magas hőmérsékletet okoz, ami még több csúszkáláshoz vezet - nagyon nehéz helyzetbe lehet kerülni, komoly drop-off (a gumik hirtelen bekövetkező teljesítményvesztése - a szerk.) következik be már három kör után."

"Elég nehéz dolgunk lesz, de mindannyian egy hajóban evezünk" - tette hozzá.