Vágólapra másolva!
A Williams technikai igazgatói posztjáról önként mondott le, 2012-től más minőségben folytatja a McLarennél. Jelenlegi csapatával a Szingapúri Nagydíj lesz az utolsó versenye.

Kedden bejelentették, hogy Sam Michael, aki eddig a Williams technikai igazgatója volt, 2012-től a rivális McLaren sportigazgatójaként folytatja a pályafutását. A hír azért is meglepetésnek számít, mert Michael tizennyolc éve mérnökként dolgozik a Forma-1-ben, új munkaköre azonban nem kizárólag műszaki területekre terjed ki. A McLaren közleménye szerint a csapat "topmenedzsmentjéhez fog csatlakozni, emellett ő felel majd a pályán kívüli műveletek fejlesztéséért és irányításáért."

Michael azt mondta, "rendkívül izgatott", hogy a McLarennél dolgozhat. "Mivel egész életemet az autósportban töltöttem, tisztában vagyok vele, hogy a McLaren a Forma-1 történetének legnagyobbjai közé tartozik" - tette hozzá. "Az istálló vezetői közül már sokat ismerek és tisztelek, és éppen az volt az egyik legvonzóbb, hogy ebben a kiváló stábban dolgozhassak. Régóta figyelem és nagyra tartom Lewis (Hamiltont) és Jenson (Buttont) is, akik elsőosztályú versenyzők, ezért megtiszteltetésnek fogom érezni, hogy együtt dolgozhatok velük."

"Tizenegy szezont töltöttem el a Williamsnél, sok szép emlékem maradt, és őszintén a legjobbakat kívánom nekik. Ám már a közeljövőben száz százalékig a Vodafone McLaren Mercedesre kezdek koncentrálni, és az lesz a célom, hogy a csapat rakétavörös győzelmi trikóit minél többször láthassuk majd a következő évek során."

Michael még májusban jelentette be, hogy az aerodinamikai főnökkel, Jon Tomlinsonnal együtt lemond a Williamsnél, vállalva a felelősséget azért, hogy a csapat idei autója sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ezután leigazolták főmérnöknek a McLarentől a 2007-es kémbotrány miatt menesztett Mike Coughlant, majd két további szakemberrel, Jason Sommerville-lel és Mark Gillannel erősítették meg a technikai gárdájukat.

Michael eredetileg a Koreai Nagydíjig utazott volna el a Williamsszel, végül azonban a jövő hétvégi Szingapúri Nagydíj lesz a következő versenye velük. "Szeretném megköszönni neki, hogy segített gyorsan és simán átszervezni a technikai menedzsmentünket" - mondta a csapatfőnök, Frank Williams. "Mike Coughlan és Jason Sommerville beilleszkedése zökkenőmentes, és amikor szeptember 19-én, vezető üzemmérnökként Mark Gillan is csatlakozik hozzánk, az új személyi struktúra véglegessé válik."

Forrás: Williams

Az ausztrál születésű Michael 1993-ban, alig 22 évesen került a Forma-1-be a Lotus adatelemző mérnökeként. Miután a csapat a következő évben megszűnt, a Jordannél helyezkedett el, ahol ő szervezte meg az új K+F részleget, majd 1998-ban Ralf Schumacher versenymérnöke lett. 2001-ben, vezető üzemmérnökként igazolt a Williamshez, ahol három évvel később, mindössze 33 évesen technikai igazgatóvá nevezték ki. A csapat azóta csupán egyetlen nagydíjat nyert meg.

A McLaren főnöke, Martin Whitmarsh azt mondta, Michael a vezérkar "fontos kiegészítése" lesz. "Felbecsülhetetlen értékű tapasztalatokkal és szakértelmével fogja gazdagítani a bokszutcai irányítóközpontunkat, és hozzájárul majd a versenyzőink technikai felkészültségéhez is" - magyarázta. "Biztosra veszem, hogy nagyszerűen tud majd együtt dolgozni a technikai topmenedzsmentünkkel, s ezzel a csapatunk ténylegesen a Forma-1 legerősebbjévé válik."