Vágólapra másolva!
Az Olasz Nagydíjon a sportfelügyelők tanácsadójaként dolgozó Derek Daly nem látta a Lesmo kanyar előtti incidenst Michael Schumacher és Lewis Hamilton között, ellenkező esetben büntetést javasolt volna.

Az Olasz Nagydíj után sokan nem értették, hogy miért nem büntették meg Michael Schumacher a Lewis Hamilton ellen bemutatott kemény védekezését követően. A hétszeres világbajnokot elsősorban a 20. körben történt incidens miatt éri kritika, amikor az első Lesmo kanyar előtt kétszer is irányt változtatott az őt előzni próbáló McLaren előtt: először jobbra húzódott, majd vissza balra, az ideális ívre.

A vitás eseteket elbíráló sportfelügyelők segédje Monzában Derek Daly volt, aki 1978 és 1982 között összesen 64 Forma-1-es futamon vett részt, többek között a Tyrell és a Williams színeiben. Bár Schumacher a futam közben csak informális figyelmeztetést kapott a versenyigazgatótól, Daly bevallotta, hogy az esetet utólag visszanézve valószínűleg másképp döntött volna - ám a nagydíj közben lemaradt az incidensről.

Az exversenyző a The Telegraph szerint bevallotta, hogy a sportfelügyelők "csalódást okoztak" a versenyigazgatónak, Charlie Whitingnak, sokan viszont nem értik, hogy egy ilyen fontos momentum hogy kerülhette el mindegyikük figyelmét.

Forrás: Mercedes

"A 20. körben Charlie arra kért minket, hogy nézzünk meg egy (Felipe) Massa és (Jarno) Trulli között történt incidenst" - tisztázta az esetet a GPUpdate.net-nek nyilatkozva Daly, aki szavazati jog nélkül, tanácsadóként vett részt a testület munkájában. "Az esetről készült videó minősége nem volt túl jó, ezért egy kicsit hosszabb ideig tanulmányoztuk. Pontosan ekkor történt a Lesmóban az a bizonyos incidens."

"Én személy szerint nem láttam az esetet. Azt nem mondhatom, hogy a többi sportfelügyelő sem látta, de én éppen a másik incidensről készült videófelvételt néztem. Ha látom, valószínűleg javasoltam volna, hogy kiosszanak neki egy büntetést" - magyarázta az ír, hozzátéve: "Tisztában vagyok vele, hogy sokan milyen következtetést vontak le ebből - azt, hogy ha látjuk az esetet, és kiosztjuk a büntetést, a verseny eredménye másképp alakul -, mindez azonban puszta feltételezés."

Bár a sportfelügyelők maguk is kezdeményezhetnek vizsgálatokat, rendszerint a versenyigazgató, Charlie Whiting feljelentése nyomán tesznek így, s ő a Trulli-Massa incidenssel ellentétben Schumacher és Hamilton ügyét feltehetően nem továbbította feléjük, különben akkor is megindították volna az eljárást, ha élőben lemaradnak a vitatott esetről.