A Ferrarinak az idei szezonban a kemény és közepes gumik okozzák a legtöbb gondot, már több versenyen is bebizonyosodott, hogy ezekből a keverékekből nem tudják kihozni a maximumot. Fernando Alonso a Belga Nagydíjon hiába állt végig az élmezőnyben a lágy gumikon, a közepes keverék miatt végül lecsúszott a dobogóról.
"Spában nem nyújtottunk fantasztikus teljesítményt, a hideg időjárás is súlyosbította a gumiproblémáinkat. Ezen a hétvégén is ugyanazokat a keverékeket használhatjuk, de remélhetőleg sokkal melegebb lesz" - utalt Felipe Massa a Ferrari honlapján arra, hogy az elmúlt három futamon - a Nürburgringen, a Hungaroringen és Spában - a szokásosnál sokkal hűvösebb időjárási körülmények fogadták a csapatokat.
A hosszú egyenesekkel tűzdelt Monza a versenynaptár leggyorsabb pályája, ezért minden évben különleges beállításokkal készülnek az istállók az itteni futamra. "Mint az összes többi csapat, Monzában egy speciális, kis leszorítóerőt eredményező beállítással fogunk versenyezni, lapos szárnyakkal. A szabadedzéseken meg kell győződnünk arról, hogy megfelelő az autó balansza, a lassú sikánokban jó a tapadás, és a rázóköveket is át tudjuk ugrani - ez nagyon fontos ahhoz, hogy jó köridőt érjünk el, különösen Monzában" - magyarázta Massa.
Monzában két, egymástól független DRS-zóna segíti majd az előzést: a két szakaszt a célegyenesben, valamint a második Lesmo kanyar és az Ascari sikán között jelölték ki. Massa szerint sok előzésre lehet majd számítani, és a dupla zóna érdekes versenyhelyzeteket teremthet.
"Azt nem mondanám, hogy az utolsó körben az az autó lesz előnyben, aki a Parabolica előtt a második helyen áll - ha valakinek jó autója van, akkor valószínűleg az a hatékonyabb taktika, hogy már előbb előz, majd a második DRS-zónáig megpróbál egy másodpercnél nagyobb előnyre szert tenni. Ha azonban egészen az utolsó körig tart a csata, akkor előfordulhat ez a helyzet, ami nagyon izgalmas versenyt eredményezhet" - nyilatkozta.
A brazil szerint Olaszországban is a Red Bull, a McLaren és a Ferrari lesz esélyes a győzelemre, azonban nem zárja ki a Mercedes jó szereplését sem. "Már megmutatták, hogy alighanem az ő végsebességük a legnagyobb az egyenesekben. Ezen a pályán ez nagyon fontos tényező, ezért elképzelhető, hogy ők is beleszólnak majd a küzdelembe" - mondta.