Vágólapra másolva!
Reakciók a Belga Nagydíj második napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

Red Bull

Sebastian Vettel (1.): "A Q1 és a Q2 nehéz volt, de a Q3 végén nagyon gyorsan száradt a pálya. Az időmérő elején nem éreztem túl jónak az autót, de azt hiszem, a Q2-ben sokat javultunk, és bizonyos szempontból újra felfedeztem Spát! Az utolsó szakaszban arra használtam fel az első két körömet, hogy felmelegítsem a gumikat, az utolsó kettőben pedig megpróbáltam a lehető legkeményebben hajtani. Szerintem a holnapi egy olyan verseny lesz, ahol bármi megtörténhet. Azt hiszem, csak úgy lehet megjósolni az időjárást, ha ránézünk az égre, hogy akkor éppen mi történik. Holnap valószínűleg nem fog esni, és a Q3 végén, mikor száraz volt a pálya, jó volt az autó balansza. Hosszú lesz a holnapi verseny, de már nagyon várom."

Mark Webber (3.): "Szoros volt a mai edzés. Azt hiszem, a Q3 elején túl keményen vezettem a slick gumikon. Jól éreztem magam az autóban, és soha nem lehet tudni, hogy a következő körben megváltozik-e az időjárás. Itt-ott szemerkélt az eső, de csak a Q3 vége után kezdett el újra esni. Ezért talán egy kicsit lassabban mehettem volna az utolsó szakasz elején, és így gyorsabb lehettem volna a harmadik és negyedik körömön. Így alakult, de eddig minden simán ment ezen a hétvégén. Ilyen körülmények között nagyon könnyű pozíciókat bukni, de mi jó helyen vagyunk. Nem lett volna rossz egy kicsit jobb helyen végezni, de az előttem lévő srácok jó munkát végeztek, holnap pedig én is versenyben lehetek."

McLaren

Lewis Hamilton (2.): "Elképesztően eseménydús egy órán vagyunk túl! Keményen kellett dolgoznunk, hogy megértsük, éppen mi történik, a megfelelő gumit válasszuk ki, jó időben menjünk ki a pályára és jó kört is teljesítsünk. A legnagyobb problémát az jelentette, hogy folyamatosan száradt fel a pálya, emiatt újból és újból meg kellett találni a tapadáshatárt. Ugyanakkor arra is kellett figyelni, hogy bármikor újra eleredhet az eső, ami megtréfálhatja az embert. Pont ettől elképesztő és kiszámíthatatlan a spái pálya. A Q2 végén utolértem a két Williamset, elég lassan mentek. Az utolsó kanyarban el tudtam menni Pastor Maldonado mellett, de ezzel a manőverrel vesztettem némi időt. Aztán az 1-es kanyar kijáratánál, már a leintést követően, összeértünk. Szerencsére vissza tudtam menni a bokszba, ahol a srácok kicserélték az első szárnyat és megfoltozták az oldaldobozt. Mint mindig, most is nagyszerű munkát végeztek, így a ki tudtam menni a Q3-ra. Szerencsére sikerült befejeznünk az időmérőt és holnap a győzelemért harcolhatunk."

Jenson Button (13.): "Sajnos félreértettük egymást a csapattal, ezért nem tudtam bejutni a Q3-ba. Befejeztem egy gyors kört és a gumikat hűtöttem, mert nem tudtam, hogy már csak kevés idő van hátra a Q2-ből. Ha tudtam volna, természetesen nem lassítottam volna le az utolsó körömben. Mivel a pálya körről körre száradt fel, létfontosságú volt, hogy az ember az utolsó pillanatig gyors köröket teljesítsen. Azt hiszem, amikor befejeztem a körömet, még 2. vagy 3. voltam. Kár, hogy nem volt lehetsőgem még egy kört menni. Nagyon csalódott vagyok. A Q1-ben egy teljes másodperccel jobb voltam mindenkinél, a miénk az egyik leggyorsabb autó, így aztán elég rossz dolog a 13. helyről rajtolni. De ez a helyzet, el kell fogadnom. Azt hiszem, iszom egy csésze teát és elfelejtem az egészet."

Ferrari

Felipe Massa (4.): "Amikor az edzés elején elkezdett esni az eső, egyből aláírtam volna a negyedik rajthelyet. Nem rossz ez az eredmény, még úgy sem, hogy az előttem lévő autók sokkal gyorsabbak voltak. Az viszont igaz, hogy a Q3-ban a lehető legrosszabb körülményekkel kellett megküzdenünk: az elején nem volt elég jó a tapadásunk, sokat küszködtünk a gumik felmelegítésével. Szerintem száráz pályán versenyképesebbek lehetünk holnap, remélhetőleg felvehetem a versenyt az előttem állókkal. Nehéz megjósolni, mi fog történni, mert a gumikopásról nincs sok adatunk, de szerintem két-három bokszkiállásra lehet számítani. Már megint a pálya poros oldaláról rajtolok? Igaz, de itt ez nem akkora hátrány, mint Budapesten, szerintem nem lesz gond az indulással."

Fernando Alonso (8.): "A nyolcadik hely természetesen nem jó eredmény, de el kell fogadnunk, és a holnapi versenyen feledtetnünk kell ezt a rossz időmérőt. Magabiztos vagyok, mert tudom, hogy az autónk többre képes, mint amit ez a helyezés mutat. A Q1-ben és a Q2-ben jó munkát végeztünk, bár a piros zászló miatt nyomás alatt kellett vezetnem. Csak hét perc volt hátra, és az akkori pozícióm szerint nem jutottam volna tovább a Q3-ba. Úgy gondolom, száraz pályán sem harcolhattam volna a pole-ért, de legalább az első két sorba bekerültem volna. Sajnos alig sikerült tiszta kört futnom, mert a második és a harmadik mért körömön Pérez előttem volt, az utolsó körben pedig lassítanom kellett a sikán előtt, hogy elengedjem Webbert - különben lehet, hogy megbüntettek volna. Ez most így alakult, de természetesen sajnálom, hiszen jobb helyen is végezhettem volna. Igazából senki sem tudhatja, hogy mik az erőviszonyok: egész hétvégén nagy különbségeket láthattunk attól függően, hogy melyik autó mikor ment ki a pályára. A gumikopásról sincsenek információink. Meglátjuk, mi történik holnap: én száraz versenyre szavazok, és mindent megteszek azért, hogy a dobogóra kerüljek."

Mercedes

Nico Rosberg (5.): "Tipikus spái nap volt a mai, nehéz dolgunk volt, mivel folyamatosan változtak a körülmények. Vizes, intermediate és száraz gumik - volt ma itt minden, de sikerült mindegyikből kihozni a lehető legtöbbet. A három élcsapat autói közül kettő mögülem indul, ami nem rossz érzés. A csapat igazán jó munkát végzett a stratégiát illetően, ma egyszerűen minden bejött, amit csináltunk. Bízom benne, hogy holnap jó eredményt érhetünk el: az autót a várható versenykörülményekre állítottuk be, de jól működött a nedves pályán is."

Michael Schumacher (24.): "Természetesen máshogy képzeltem el a mai időmérő edzést, de három keréken elég nehéz közlekedni - igaz, nekem már van ezen a téren némi tapasztalatom itt Spában. Komolyra fordítva a szót, nem kellene ilyesminek történnie, de ez a Forma-1: habár a lehető legmagasabb szinten vagyunk, előfordulnak ilyen dolgok. Először nem tudtam biztosan, mi történhetett, csak azt éreztem, hogy hirtelen elvesztettem az irányítást az autó hátulja felett, ezért kértem bocsánatot a csapattól. Aztán láttam, hogy az egyik kerék leesett, ekkor értettem meg, miért csúsztam ki. Ha próbálok valami jót is találni a rosszban, azt mondom, hogy legalább maradt néhány friss szett gumim a versenyre. Mindenesetre holnap csak egy irányba léphetek: előre."

Toro Rosso

Jaime Alguersuari(6.): "Ez volt az eddigi legjobb teljesítményem, és a csapatnak is ez volt a legjobbja idén. Úgy gondolom, nagyon boldognak kell lennem ezzel, és azért is, mert a csapattársam nagyon közel volt a Q3-ban, ami azt mutatja, hogy jó munkát végeztünk. Nem csak az autóval, hanem azzal is, ahogy kezeltük az edzést, mivel mi voltunk az elsők, akik kijöttek, hogy tiszta pályán mehessünk. Az időjárás segített, mert az autó nagyon jól működött az intermediate és az extrém esőgumikon, de gyorsak voltunk a száraz időben is. Tudjuk, hogy jobb autónk van itt, mint Magyarországon, sokat tanultunk róla már ezen a hétvégén. Biztos, hogy a DRS jobban működik, mint eddig bármikor. Remélhetőleg holnap újra képes leszek jó munkát végezni, és gyűjteni néhány pontot. Hiszem, hogy jó esélyünk van erre, ha nyugodtak maradunk, mert az autónknak megvan a jó sebessége. Nagyon fontos, és talán trükkös lesz a rajt a harmadik sorból, remélem, száraz marad az idő."

Sébastien Buemi(11.): "Nem volt könnyű ezen a délutánon, mert a pálya gyorsan száradt, miután az eső abbamaradt. Ezért egy jó kört kellett menni a jó időben. Sikerült ehhez tartanom magam a végéig, amikor is elkövettem egy kis hibát. Kicsit mérges vagyok ezért magamra, de a 11. rajthely még mindig jó a holnapi futamra. Szerintem jó kompromisszumot találtunk az autó beállítását illetően a versenyre. Úgy tűnik, a csapat nagy előrelépést ért el a teljesítményt tekintve, remélem, ez a versenyen is meglátszik majd, mert a pontokat holnap osztják."

Renault

Bruno Senna (7.): "Igazán nagyon elégedett vagyok a kvalifikáción nyújtott teljesítményemmel, nem is kezdődhetett volna jobban az első versenyhétvégém a Lotus Renault GP-nél. Az edzés elején nem számítottam arra, hogy bekerülök az első tízbe, a Q3-ban pedig kicsit idegesen mentem ki a nedves pályára a száraz gumikkal, mivel nem sokat tudtam menni velük ma délelőtt illetve tegnap. Mindezeket figyelembe véve tökéletesen elégedett vagyok a 7. hellyel. Az időmérőt megelőzően azon dolgoztam, hogy minél jobb legyek esőben, és tudtam, hogyha a kvalifikáción teljesen vizes lesz a pálya, jól fogok menni. Ennek tükrében nagyszerű érzés, hogy a száraz gumikon is jól teljesítettem. Ami a versenyt illeti, igyekszem lépésről lépésre haladni. Ma nagyon feküdt nekem az autó, remélem, holnap is így lesz. Ez a pálya a múltban kegyes volt hozzám, remélhetőleg ez is folytatódik. A hétvégém egyszerűen egyre jobb és jobb!"

Vitalij Petrov (10.): "Jó érzés ismét benne lenni az első tízben, habár szerettem volna előrébb végezni a 10. helynél. Le kell ülnöm a mérnökökkel, hogy kiderítsük, mi történt a Q3-ban, amikor megpördültem. Mindenesetre a körülmények az időmérő alatt végig nagyon, nagyon nehezek voltak. Komoly kihívást jelentett a csapat számára eldönteni, hogy mikor melyik gumit használjuk, mivel az edzés egy órája során többször is változott az időjárás. A hétvége eddig érdekesen alakult, hiszen többféle abroncsot is kipróbáltunk, de a legfontosabb, hogy mindkét autónk bekerült a legjobb tíz közé. Jó látni, hogy a csapat tagjai ismét mosolyognak!"

Sauber

Sergio Pérez(9.): "Elégedett vagyok. Nagyon nehéz, de a csapat szempontjából nagyszerű időmérőn vagyunk túl. A holnapi futamon a pontszerzés a célunk. Először a Q3-ban tehettük fel a száraz gumikat, és természetesen a lágy keveréket használtuk. A pálya gyorsan száradt, minden egyes körben javultak a körülmények. A Q1-ben, és különösen a Q2-ben nem volt könnyű dolgom, mert száraz beállításokkal vezettem, holnapra ugyanis nem várunk esőt. Örülök, hogy ma minden összejött. Harmadszor kerültem be a Q3-ba, és kíváncsian várom, hogy mit tudok kezdeni az eddigi legjobb Forma-1-es rajthelyemmel."

Kamui Kobajasi (12.): "Természetesen sajnálom, hogy nem kerültem be a Q3-ba, nem sokon múlt. Összességében viszont jó teljesítményt nyújtottunk ma. Egy kicsit előbb befejeztem az utolsó körömet, mint a többiek, amikor a száradó pályán vezettünk intermediate gumikkal. Ez azt jelentette, hogy a gyorsan javuló körülmények miatt az én időeredményem nem volt elég jó a Q3-ba kerüléshez, de azt mondhatom, hogy jól mentünk ma, hiszen száraz pályára állítottuk be az autót, nagyon lapos hátsó szárnnyal. Az előrejelzések szerint holnap száraz lesz a pálya, remélem, tényleg így lesz - Spában soha nem tudhatjuk biztosan!"

Williams

Rubens Barrichello (14.): "Nagyon élvezem a maihoz hasonló időmérőket. Új fejlesztésekkel érkeztünk erre a versenyre, de még mindig nem olyan gyors az autó, mint szeretnénk. Sajnos végig forgalomban kellett vezetnem, kár érte, mert különben biztos vagyok benne, hogy bekerültem volna a Q3-ba."

Pastor Maldonado (16.): "A változékony körülmények miatt nehéz volt ez az időmérő, és az autó balanszával is voltak problémáim, különösen a Q1-ben. A Q2-ben kicsit többet vártam, azt hittem, bejuthatunk a Q3-ba, de az utolsó körömben forgalomba kerültem, ezért nem tudtam gyorsabb kört futni. Hosszú lesz a verseny, és szerintem javultunk, szóval meglátjuk majd. A Lewis Hamiltonnal történt incidensről: a második szakasz végén nagyon lelassult, tehát megpróbáltam megelőzni. Utána éreztem az ütközést az autóm hátuljánál, de nem igazán tudom, mi történt. Elég kemény pillanat volt."

Force India

Adrian Sutil(15.): "Ami ma történt, az nagyon kár, mert az autót nagyon jó érzés volt vezetni a szabadedzésen. A Q1 sima ügy volt, de a Q2-ben elkövettem egy apró hibát az Eau Rouge kijáratánál. Kicsit szélesen vettem, megérintettem a rázókövet, és ettől az autó hátulja kicsúszott, és ez a korlátba küldött engem. Nem volt nagyon nagy erejű a becsapódás, de kár keletkezett az autó orrában és bal oldalában. Szerintem e nélkül nagyon jó helyre kvalifikálhattuk volna magunkat. Holnap szárazabb időjárásra számítunk, tudjuk, hogy bármi megtörténhet egy versenyen - különösen Spában. Megpróbálok nem túlságosan csalódott lenni ma, és arra koncentrálni, hogy holnap jó munkát végezzek."

Paul di Resta(18.): "Nem gondoltam volna, hogy a 18. helyről fogok indulni az első Belga Nagydíjamon. Úgy döntöttünk, kimegyünk a Q1 elején, aztán kihagytuk a középső részt, így a legtöbbet tudtuk kihozni a pálya állapotából az edzés végén. Sajnos újra elkezdett esni, a sikánban pedig megpördültem a leggyorsabb körömben. A következő körben a csapat kihívott a bokszba, mert azt gondolták, hogy a pálya nedves, és így biztonságban leszünk. Azután amikor visszatértem a bokszba, mondták, hogy Kovalainen gyorsabb volt, ez pedig kiütött az időmérőről. Ez nagyon frusztráló, mert még sokat fejlődtünk volna, és sokkal feljebb lettünk volna a rajtrácson. Szerencsére Spa az a pálya, ahol lehet előzni, most sok munkánk van holnapig, hogy megpróbáljuk a csomagot előrébb hozni."

Lotus

Heikki Kovalainen (17.): "Azt hiszem, igazán elégedettek lehetünk a mai teljesítményünkkel. A Q1 utolsó gyors körében mindent kihoztam az autóból, nagyszerű eredmény az egész csapat számára, hogy ismét bejutottunk a Q2-be. Megfelelően felkészültünk a mai körülményekre, amit elterveztünk, azt végre is hajtottuk, és ez meghozta a gyümölcsét. Nem hinném, hogy lehetett volna ennél jobban teljesíteni, szóval elértük a célunkat. Úgy tűnik, holnap száraz verseny vár ránk, számunkra az a legfontosabb, hogy mindkét autónk eljusson a célig. Ha ez sikerül, ha ott tudunk lenni, hogy kihasználjuk a kínálkozó lehetőségeket, ha a Q2-be jutás után a versenyünk is jól sikerül, akkor elégedetten mehetünk haza."

Jarno Trulli (19.): "A csapatnak ismét jó napja volt, gratulálok Heikkinek, hogy sikerült bejutnia a Q2-be. Az én helyzetem is jónak tűnt, de sajnos a második gyors körömben forgalomba kerültem. Pedig az autó jónak tűnt a felszáradó aszfalton, megvolt a körülményeknek megfelelő stratégiánk is, ezért kár, hogy nem sikerült mindent kihozni a lehetőségeinkből. De ez már csak ilyen: mindenki kint volt pályán, mindenki igyekezett minél jobb kört futni, és pechemre épp az utolsó gyors körömben akadályozott a forgalom."

Virgin

Timo Glock (20.): "Összességében elég jól ment a mai időmérő, de az első etapomon sok problémával kellett megküzdenem. A harmadik szabadedzés után változtattunk az autón, ez talán nem volt jó döntés. Nagyon nehéz volt. Utána bejöttem egy friss szett intermediate gumiért, és elég jó kört futottam, bár a telemetriát elnézve inkább egy raliautóval teljesített körnek tűnt! Ennek ellenére kihoztuk a lehető legtöbbet az autóból, elégedett vagyok az eredménnyel."

Jérome D'Ambrosio (21.): "Természetesen egy kicsit csalódott vagyok az eredmény miatt, de a hétvégén mutatott tempómmal nagyon elégedett vagyok. Jó érzés volt vezetni az autót, mindennel elégedett voltam és normál körülmények között elég jól teljesítettem. A taktikát egy kicsit elrontottam - ki kellett volna állnom a bokszba. Egy ilyen döntést azonban nagyon nehéz meghozni, mert ha egy kicsit előbb kezd el esni, akkor máris nem jelentett volna előnyt. Szóval, lehetett volna jobb is, de megfelelő teljesítmény nyújtottunk, szerintem holnap is jók leszünk."

Hispania

Vitantonio Liuzzi(22.): "Nagyon intenzív időmérő edzés volt. Minden teljesített körrel a körülmények változtak, néhány hely nedves maradt az esőtől, néhány felszáradt. Körről körre javultunk, de az utolsó körömben körülbelül nyolc tizedet vesztettem, mert egy lassabb autó mögé kerültem. Szerintem még Glockot is elkaphattuk volna. A végén ez nem jött össze, de még mindig közel vagyunk a Virginhez. Sok munkánk lesz ma este. Holnap a sebességünkre kell koncentrálnunk, ha meg akarjuk verni a Virgint a versenyben. Biztos, hogy nagyon érdekes verseny lesz, és ha a körülmények ugyanolyanok lesznek, akkor legalább olyan őrült lesz, mint Kanadában."

Daniel Ricciardo(23.): Ahogy vártuk, ma egy kicsit trükkös volt a változékony időjárásban, különösen az időmérőn. A pálya elég nedves volt az elején, de pár perccel a vége előtt kezdett felszáradni. Egy kör volt arra, hogy mindent kihozz belőle, de nekem nem jött össze. Volt egy kis mechanikai probléma is, ami szintén nem segített. Ez több dolog kombinációjából jött össze. A kis hibák sok időbe kerülnek ezek között a körülmények között. Lassan javultam, de nem eléggé, vannak még területek, amiken még dolgoznom kell. De magabiztos vagyok a holnapot tekintve. a versenyek mindig különlegesek, a legjobbamat fogom nyújtani, ahogy szoktam. Fontos, hogy jó legyen a rajtom, meglátjuk, hová kerülhetünk onnan.