Vágólapra másolva!
Ross Brawn elárulta, hogy az új rendszerben a négyből egy előszezoni tesztelést az egyik korai futam utánra tennék át.

2009 óta tiltott a szezon közbeni tesztelés, de mára egyre erősebbek lettek azok a hangok, amelyek visszahoznák a futamok közötti gyakorlás lehetőségét. Ez főleg azért lenne előnyös, mert az újonc pilóták jobban megismerhetnék a Forma-1-es autókat, mielőtt éles versenyszituációba kerülnének velük. Ross Brawn, a Mercedes GP csapatfőnöke szerint ugyanakkor nem ez áll a terv mögött, hanem az, hogy a csapatoknak lehetőségük legyen kiküszöbölni az új autóik első futamokon mutatott gyerekbetegségeit.

"Jelenleg sok megbeszélés zajlik, de a terv az, hogy az egyik előszezoni tesztet elhalasszuk, és a szezon közben tartsuk meg egy kényelmes időpontban, így a téli teszteket jobban szét tudnánk húzni, több idő lenne közöttük" - mondta Brawn a ITV-F1-nek. "Amit idén láttunk, az az, hogy volt négy tesztünk, de alig volt közöttük időbeni eltérés, tehát nem sok mindent lehetett az autókkal csinálni, különösen akkor, ha megpróbálta valaki kiküszöbölni a hibákat."

"Ez egy nagyon feszített periódus volt, úgy gondolom, mindenki nagyon nehéznek találta, mert tudtuk, hogy nem lesz több teszt, ezért a srácok különösen hosszú ideig dolgoztak, egyik tesztről egyenesen a másikra mentek. Tehát a terv az, hogy legyen három téli teszt, közöttük nagyjából egyhetes szünetekkel, aztán lenne még egy teszt a szezon első, korai részében - talán az első tengerentúli futamok, talán az első európai futam után. Úgy gondolom, ez egy jobb program" - tette hozzá a brit csapatfőnök.