Vágólapra másolva!
Megrettentek az utóbbi néhány versenyen megtáltosodó Force Indiától.

A Sauber és a Force India között két fordulóval ezelőtt, a Brit Nagydíj után még 21 pont volt a különbség, ám azóta - Adrian Sutil nürburgringi hatodik és Paul di Resta hungaroringi hetedik helyének köszönhetően - 9-re csökkent. A Saubernél ezért úgy érzik, össze kell kapniuk magukat, ha meg akarják tartani hatodik helyüket a konstruktőri tabellán.

"Azt hiszem, a Force India kétségkívül előrelépett. Nagyon erősnek tűnnek, és most olyan versenyek jönnek, amelyek potenciálisan nekik kedveznek, mint Spa vagy Monza, úgyhogy muszáj reagálnunk a fejlődésükre" - mondta a csapat technikai igazgatója, James Key. "Már útban vannak az új alkatrészeink. Meglátjuk, mire megyünk velük."

"Szerintem a mi teljesítményünk nem igazán kiegyensúlyozott. Vannak pályák, ahol előre tudjuk, hogy bajban leszünk, máshol viszont kedveznek nekünk a körülmények. Alighanem kiegyensúlyozottabbá kell válnunk, hogy harcba szállhassunk a Renault-val és a Force Indiával."

Key hozzátette, hogy a Ferrariéhoz hasonlóan a Sauber autója is fokozottan érzékeny a használt gumikeverékre, de nekik érdekes módon nem a kemény, hanem a közepes slickek okoznak fejtörést.

Forrás: Farkas Péter [origo]

"A pályák közül, ahogy meg is jósoltam, az olyanok, mint a Nürburgring, a Hungaroring vagy Silverstone, ahol a gumikat jelentős oldalterhelés éri, sokkal kedvezőbbek számunkra például a kanadainál, ahol csak fékezni meg kigyorsítani kell. Nekünk jó, ha meg kell dolgoztatni a gumikat" - magyarázta Key.

"Ami a keverékeket illeti, a közepessel egyáltalán nem vagyunk kibékülve, a lággyal és a szuperlággyal viszont nincsenek gondjaink, ahogy meglepő módon a keménnyel sem. A közepes gumikon nagyon szenvedünk. Az rendkívül szűk tartományban működik, amelyből lefelé és felfelé is könnyű kiesni, pontosan beletrafálni viszont csak az aktuális körülményektől függően lehet."

Ez azért különösen problémás a Sauber szempontjából, mert a következő két versenyre, Belgiumban és Olaszországban a lágy mellett éppen a közepes keveréket viszi el a Pirelli, ráadásul jövőre azzal akarja leváltani a gyakran használt keményet is. A Sauber egyébként a szezon tizenegy eddigi futama közül nyolcat fejezett be pontszerző helyen, míg a Force India csak hatot.