Vágólapra másolva!
Végül azonban a Pirelli által szolgáltatott adatok alapján úgy érezték, a felhólyagosodott gumik is bírni fogják a strapát Spában.

A Pirelli kritizálta a Red Bullt, amiért az időmérőn felhólyagosodott peremű gumikon rajtoltatta el a versenyzőit a Belga Nagydíjon, ami akár veszélyes is lehetett volna, de a csapatot irányító Christian Horner azt állítja, fontolóra vették, hogy lecseréljék a kerekeket - még ha emiatt a szabályok szerint a bokszutcából is kellett volna rajtolniuk.

A kérdésre, hogy mennyire vették komolyan ezt a lehetőséget, Horner azt felelte: "Nagyon. Elvégre a biztonságot mindig szem előtt kell tartani. A Pirelli végig támogatást nyújtott nekünk, együtt dolgoztunk a mérnökeikkel, és végül az általuk rendelkezésünkre bocsátott információkra hagyatkozva tudtuk meghozni a döntésünket."

"Beszéltünk a helyzetről a versenyzőkkel is. Azt mondtuk nekik: nézzétek, ez van, itt vannak a Pirellitől kapott adatok. Konzultáltunk a Pirellivel, úgy véljük, a kockázat minimális. Megkérdeztük tőlük is, hogy részükről rendben van-e a dolog, hajlandóak-e belevágni."

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey azt állította, hogy a Belga Nagydíj pályafutásának egyik legfeszültebb versenye volt, mert végig aggódott a gumik miatt. Horner megerősítette ezt. "Nem hiszem, hogy bármelyikünk is igazán kényelmesen érezte magát, de hinnünk kellett a rendelkezésünkre álló adatoknak és a specialisták visszajelzéseinek" - mondta. "Ebben a tekintetben nagyszerű támogatásban volt részünk."

Azt a győztes Sebastian Vettel is elismerte, hogy a Red Bull "nagy kockázatot" vállalt a gumikkal.