Vágólapra másolva!
A 2014-ben bevezetésre kerülő kis turbómotorokat a versenyzőknek önállóan is be kell tudniuk indítani. Az FIA emellett elfogadta a 15 ezres fordulatszám-limitet, és megsokszorozta a KERS teljesítményét.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerdán kiadta a Forma-1 2014-es Technikai Szabályzatának részletes tervezetét, amelyből többek között kiderül, hogy a három év múlva bevezetésre kerülő, 1,6 literes V6-os turbómotorok maximális engedélyezett fordulatszáma 15 ezer lesz percenként. Ez alacsonyabb ugyan a jelenlegi szívómotorok 18 ezres limitjénél, de magasabb annál a 12 ezres határnál, amit eredetileg akartak megszabni a turbók számára.

A szabályzat tartalmaz más jelentős módosításokat is. Például azt, hogy a jövőben az F1-es autókba is építeni kell önindítót, amellyel a versenyző a pilótafülkében ülve, külső segítség nélkül be tudja gyújtani a motort.

A KERS-t az úgynevezett ERS váltja fel, amely már nemcsak a fékezés közben felszabaduló kinetikus energiát, hanem a kipufogógázét is képes lesz eltárolni és utólag hasznosítani. Ahogy arról előzőleg már szó esett, az energiaátalakító rendszer teljesítménye a mostani 60 kW-ról 120 kW-ra nő, és az egy körben felhasználható mechanikus energia 400 kJ helyett tízszer ekkora, 4 MJ lesz. Ez lényegében azt jelenti, hogy míg a versenyzők eddig körönként 6,7 másodpercig 82 extra lóerőből gazdálkodhattak, 2014-től 33 másodpercig 163 lóerővel nagyobb teljesítményt kapnak a szokásosnál, amikor az ERS gombját nyomják. (Igaz, az akkumulátort mechanikusan visszatölteni csak körönként 2 MJ-lal lehet majd.) Az energiatároló egység, az ES tömegének 20 és 25 kg közé kell esnie.

Az autóknak az ERS megnövelt kapacitása révén mindig "teljesen elektromos módban" kell majd közlekedniük a bokszutcában. A benzin átfolyási sebességét, ugyancsak gazdaságosság címén, 100 kg/órában korlátozzák, és megszabtak rá egy fordulatszám-függő maximális értéket is. A motorok hengerszöge marad kötelezően 90 fokos. A sebességváltók fokozatainak számát viszont hétről nyolcra növelik, és feloldják azt a jelenleg érvényben lévő szabályt, amely szerint a csapatok összesen harmincféle áttételezést használhatnak a szezon során.

Az autó méreteire vonatkozóan is bevezetnek egy sor - szokásosnak tekinthető - változtatást. A karosszéria maximális szélességét például az első és hátsó tengelyek közötti részen 1400 mm-ről 1650 mm-re növelik, míg az autók minimális tömege a jelenlegi 640 kg helyett 660 kg lesz.