Vágólapra másolva!
Az olaszok tanultak az idei évből, és jövőre egy sokkal bátrabban fejlesztett autóval fognak rajthoz állni.

Évek óta visszatérő probléma a Ferrarinál, hogy a konzervatív szellemben tervezett autóikkal a szezonok első felében csak küszködnek, és csak az év második felétől kezdik el szállítani az eredményeket.

Nikolas Tombazis, a Ferrari főtervezője szerint a 2012-es autó tervezésénél elmennek a végső határokig, hogy már a kezdetektől versenyképes legyen a technika.

Amikor arról kérdezték Tombazist, hogy a 2012-es autó az idei továbbfejlesztése vagy esetleg egy vadonatúj modell lesz-e, így válaszolt: "Egyik sem, hogy őszinte legyek. Egy nagyon friss megközelítést alkalmazunk, sok olyan terület lesz az autón, amelyek alaposan meg fognak változni. Ebben az értelemben nagyobb lesz a változás a korábbi évekkel összehasonlítva, ezt kell tennünk, mert nagyobb előrelépésre van szükségünk, mint amit korábban elértünk.

"A modern Forma-1-ben soha nem kezdesz üres lappal tervezni, és soha nem dobsz ki mindent a kukába az mondva, hogy 'oké, fiúk, kezdjünk mindent a nulláról'. Sok dolog van, amit tanulni lehet a régi autóból, és ezeket alkalmazni is kell."

"Ha végignéz valaki az autókon a bokszutcában, mindegyiken találhat erős pontokat, még a leglassabbakon is, tehát senki sem kezd tiszta lappal. Úgy gondolom, hogy a változás foka elég nagy lesz."

Bár a 2012-es autó elég radikális lesz, Tombazis szerint az idei autót is nagy erőkkel továbbfejlesztik, már a következő versenyeken is várható lesz több új elem. Az első és hátsó szárnyak mellett a befújt diffúzor az a terület, ahol a legnagyobb lehetőséget látják a javulásra - különösen most, hogy az FIA év végéig szabad kezet adott a mérnököknek ezen a területen.

Forrás: Ferrari

"Nyilvánvaló, hogy a kutatások (a befújt diffúzort tekintve) nem alkalmazhatók a következő évi autón, de más dolgok, amit fejlesztünk az idei autón, hatással lesznek a jövő évire. Ez egy kis mix, megpróbáljuk az erőforrásainkat a legjobban elosztani a két autó között."

"Úgy gondolom, Silverstone jó indikátora volt a teljesítményünk javulásának, és a Nürburgring sem az a pálya, amelyet pár hónappal ezelőtt számunkra kedvezőnek ítéltünk volna meg, akkor jóval hátrébb is végeztünk volna rajta."

"A készülő fejlesztéseink a következő versenyekre lehetővé teszik majd, hogy harcolhassunk az élen"- tette hozzá a főtervező.