Vágólapra másolva!
Ross Brawn csapatvezető szerint a Silverstone-ban bevezetett új kipufogó bevált, és még további fejlesztések is érkezni fognak.

Schumacher és Rosberg W02-ese a Brit Nagydíjon már az új, hosszabb kipufogóval versenyzett, amely hasonlatos ahhoz, amit a Red Bull, a McLaren, és a Ferrari is használ. Az ilyen kipufogók állítólag javítják a befújt diffúzor hatékonyságát.

Bár a két Mercedes az időmérőn és a verseny első felében is küszködött, a verseny második felében viszont már olyan tempót futottak, ami bizakodásra adhat okot a csapatnál.

Ross Brawn az Autosport-nak nyilatkozott arról, hogy szerinte a mostani jó versenytempó csak a kezdet volt, az új kipufogóban még nagyobb lehetőségek rejlenek a szezon hátralévő versenyeire.

"Új útra tértünk az új kipufogó rendszerrel. A régi rendszerünknek szinte a teljes potenciálját kiaknáztuk, már nagyon nehéz lett volna további előrelépést elérni vele. Az új kipufogó nagyon ígéretes, mert sokkal nagyobb potenciál rejlik benne, mint a korábbi rendszerünkben."

"A legfőbb kihívásunk - amit még mindig nem bizonyítottunk be -, hogy képesek vagyunk felülemelkedni a megbízhatósági problémákon és az új alkatrészek beillesztési problémáin. Nem segített, hogy a motorvezérlést át kellett alakítani, ami a projekt közepén jött be, de általánosságban pozitív a fejlődésünk."

Brawn szerint a javított kipufogó és diffúzor mellett még további fejlesztéseket is terveznek a közeljövőben, amelyek tovább javíthatnak a köridőkön.

"Látjuk a potenciált az új rendszerben, de még fontosabb, hogy új dolgok jönnek, amelyek még többet profitálnak majd a többi fejlesztésből és ebből a megközelítésből"- tette hozzá Brawn.