Vágólapra másolva!
Az FIA levélben értesítette a csapatokat, hogy a hétvégi Európa Nagydíjtól kezdve tilos állítani a motorelektronikán az időmérő és a verseny között, vagyis a különleges edzésbeállítások használata lehetetlenné válik.

Az Autosport értesülései szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója és technikai megbízottja, Charlie Whiting levélben tájékoztatta a csapatokat arról, hogy a hétvégi Európa Nagydíjtól kezdve nem lehet majd változtatni a motorelektronikai beállításon az időmérő és a verseny között. Ez független attól a Silverstone-ban hatályba lépő tilalomtól, amely a speciális, a diffúzorba gázelvételnél is kipufogógázt áramoltató motorüzemmódokra vonatkozik.

A Valenciában bevezetésre kerülő szabály máris lehetetlenné teszi, hogy a csapatok szélsőséges edzésbeállításokkal használják a motort az időmérőn, aztán a versenyen visszatérjenek a kíméletesebb, de kevésbé agresszív üzemmódra. A beállítást ugyanis az időmérő után legközelebb csak az első bokszkiállásnál lehet majd megváltoztatni, akkor azonban nem lesz praktikus, mert túl sok időbe telik csatlakoztatni a laptopot az autóhoz. Noha ez a kiszivárgott hírekből nem derül ki, a kisebb mértékű motorelektronikai módosításokat, amiket a versenyző maga is el tud végezni a kormányon lévő kapcsolókról, s amelyekkel többek között a fogyasztást is befolyásoló paramétereket lehet változtatni, valószínűleg továbbra is engedélyezik majd.

Egyelőre nem világos, hogy a tilalom mennyire fogja megbolygatni a csapatok erősorrendjét, de feltehetően azokra az istállókra lesz a legkedvezőtlenebb hatással, amelyek az időmérőn sokkal jobb teljesítményt nyújtanak, mint a versenyen - közismerten ilyen a Red Bull is.