Lewis Hamilton csak az 5., Jenson Button pedig a 7. rajtkockát szerezte meg a Kanadai Nagydíj időmérőjén, amelyen elsősorban az alacsony végsebesség hátráltatta a McLarent. A vezetőszárnyakat esőre készülve túl meredekre, a végáttételt pedig túl hosszúra állították, ami azonban a versenyen még jól jöhet nekik.
"Hosszúra állítottuk a 7-es fokozat áttételét - az időmérőhöz talán túl hosszúra -, de ez az előzéseknél segítségünkre lesz a szélárnyékban, mert nem a fordulatszámhatáron kell majd autóznunk. Ennek köszönhetően támadhatom majd az előttem haladókat" - vélte Hamilton, aki a végsebesség szerinti listán csak a 19. helyen végzett, 9,7 km/órával elmaradva Jaime Alguersuari Toro Rossójától.
"Még egy másik autó mögötti szélárnyékot is megpróbáltam kihasználni, annyira lassú voltam az egyenesben. A rossz áttételezés miatt 10 - sőt talán 12-13 - km/órával elmaradtunk a többiektől, ezért a hátsó egyenesben vesztettünk néhány tizedet."
Hamilton elismerte, hogy a McLaren riválisai nagyobbat léptek előre. "Nem igazán hoztunk ide semmilyen frissítést, ezért az autónk nem fejlődött. Bár időről időre kaptunk valami újdonságot, ezek általában véve nem tették gyorsabbá az autónkat. A srácok teljes erőbedobással dolgoznak, csak idő kérdése az egész."
"Ami személyesen engem illet, nagyon elégedett voltam a körömmel: szerintem még életemben nem vezettem annyira keményen, mint ma délután. Teljesen a határon egyensúlyoztam, azt hiszem, egyszer még a falnak is koccantam. De még ez is csak az 5. helyre volt elég: ennyit tehettem."
Button azt mondta, a McLarennél meglepődtek, hogy a két Ferrari is megelőzte őket. "Nem voltunk annyira gyorsak, mint reméltük, ami kicsit bosszantó" - ismerte el. "A Q3-ban az utolsó köröm nagyon jól kezdődött - de aztán túlerőltettem a dolgot, elkezdtem blokkolni a kerekeket féktávon, és vesztettem egy kis időt."
"Végül nagyon közel kerültem ahhoz, hogy hátrébb szorítsam Nicót (Rosberget), bár nem hiszem, hogy a 6. kockából sokkal jobb lett volna rajtolni, mint a 7-edikből. Így legalább a pálya kevésbé poros feléről indulhatok majd."
"A versenyen mindig erősebbek vagyunk, mint az időmérőn, és ezen a pályán előzni is lehet, úgyhogy remélem, előrébb tudjuk verekedni magunkat. Szerencsére a lágy és a szuperlágy gumikon is kiegyensúlyozottnak tűnt a tempónk."
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh megerősítette, hogy a szárnyakat meredekre állították. "Talán kicsit túl nagy volt a leszorítóerőnk az időmérőhöz, amelyen száraz maradt a pálya; de ha holnap esni fog, amit az időjáráselőrejelzés is valószínűsít, jó formában leszünk."