Vágólapra másolva!
A Q2-ben használt Pirelliken vett részt, míg Michael Schumacher egy elrontott kigyorsítás után mindössze 9 ezredmásodperccel került csapattársa mögé.

A Mercedesnél reális eredménynek tartják, hogy a 7. és 8. rajtkockát szerezték meg az Európa Nagydíjra, mert lényegében ugyanakkora volt a lemaradásuk a 6. helyezett Jenson Buttontól, mint neki a pole-t elhódító Sebastian Vetteltől. Ezért Schumacher, aki mindössze 9 ezreddel volt lassabb csapattársánál, Nico Rosbergnél, úgy véli, a versenyen sem lesz lehetőségük beleszólni a Red Bull, a McLaren és a Ferrari küzdelmébe.

"Elfogadhatónak tartom a mai időmérő eredményét, amit átlagosnak neveznék. Egy hellyel előrébb is végezhettem volna, de az utolsó előtti lassú kanyarban túl korán kezdtem gyorsítani, túlkormányzott lett az autóm, és egy pillanatra el kellett vennem a gázt, ezért Nico mögé kerültem" - mondta Schumacher. "Elbizakodottság lenne a részemről arra számítani, hogy holnap támadhatjuk majd az előttünk lévő autókat, mert szerintem a rajtpozícióink reálisan tükrözik a lehetőségeinket."

Mivel a Mercedes DRS-e a leghatékonyabb a mezőnyben, ma a legnagyobb, 317,5 km/órás végsebességet is Rosberg érte el, de a versenyen, amikor nem lehet bármikor használni a dönthető hátsó szárnyat, ez nem fog számukra akkora előnyt jelenteni, mint az időmérőn. Cserébe Rosbergnek sikerült megspórolnia egy garnitúra lágy gumit, miközben Schumacher már a Q1-ben is kénytelen volt feltetetni egyet az autójára a biztos továbbjutáshoz, ezért neki a futamra egyetlen friss szettje sem maradt.

"Ezen a hétvégén nincs könnyű dolgunk kint a pályán, vigyáznunk kell, hogy ne melegedjenek túl a hátsó gumik - erre holnap érdemes lesz odafigyelni" - magyarázta Rosberg. "Sikerült megspórolnom egy garnitúra lágy gumit, mert a Q2-ben használt opciós szettel mentem, ami a versenyen jól jöhet, hiszen pontokat szeretnénk szerezni. Már alig várom."

A csapatfőnök Ross Brawn is úgy vélte, a Mercedes kihozta a maximumot az autójából. Szerinte a tempójuk a hétvégén eddig magas üzemanyagszint mellett sem volt rossz, de holnap számolniuk kell a várhatóan magasabb aszfalthőmérséklet gumikra gyakorolt hatásával.