Vágólapra másolva!
Úgy érzi, Fortuna idén eddig nem fogadta kegyeibe a Ferrarit, de mivel a szerencse forgandó, előbb-utóbb az ő idejük is eljön. Remélhetőleg már most hétvégén, Valenciában.

Fernando Alonsót Monacóban a verseny megszakítása fosztotta meg győzelmi esélyeitől, a két héttel ezelőtti Kanadai Nagydíjon pedig Jenson Buttonnal harcolva esett ki, így jelenleg csak ötödik az összetettben, s a hátránya már a második helyezettel szemben is 32 pont. Ennek ellenére úgy véli, előbb-utóbb eljön a Ferrari ideje is, bár a most következő verseny helyszínén, Valenciában eddig a 2009-ben elért 8. hely a legjobb eredménye.

"Az igazat megvallva soha nem voltam szerencsés ezen a versenyen, amióta a valenciai utcai pályán rendezik. Különösen tavaly nem, amikor hiába volt ütőképes az autóm, csak nyolcadik lettem. Mindenki emlékszik rá, mi történt a Safety Car megjelenésekor, ezen felesleges tovább rágódni" - utalt a Ferrari honlapján vezetett blogjában Alonso arra, hogy az előtte haladó Lewis Hamilton szabálytalanul megelőzte a Safety Car-t, míg neki mögötte kellett körbevánszorognia a pályán a bokszutcáig.

"Mindig hittem abban, hogy a szerencse és a balszerencse az év egésze során kiegyenlíti egymást, és ez az íratlan szabály talán a versenypályákon is érvényes! Amennyiben így van, boldog lennék, ha éppen ezen a hétvégén fordulna meg a szerencsém."

Alonso tudja, hogy az élesben először Valenciában bevetésre kerülő közepes keverékű gumik ismeretlen tényezőt jelentenek, de úgy véli, "az utóbbi két versenyen egyértelműen bebizonyítottuk, hogy képesek vagyunk a győzelemre, és különösen Monacóban közel is kerültünk hozzá, bár szerintem az időmérőből kiindulva Kanadában ugyancsak a végsőkig küzdhettünk volna érte."

"Most olyan pályára megyünk, amely sokban hasonlít Montrealra, és nincs okunk azt hinni, hogy ott nem leszünk versenyképesek. A 150° Italia jórészt ugyanabban a konfigurációban marad, mint az előző futamon, ezért a legfontosabb új tényező a közepes keverékű Pirelli lesz, amit a lágy mellett fogunk használni."

"Montrealban, a két pénteki szabadedzés alatt kipróbálhattuk ezt a gumit, de néhány kört megtenni vele egy olyan pályán, ami nem feltétlenül illik hozzá, teljesen más, mint az időmérőt és a versenyt szem előtt tartva alaposan kiértékelni a teljesítményét."