Vágólapra másolva!
Reakciók a Kanadai Nagydíj második napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

Red Bull

Sebastian Vettel (1.): "Boldog vagyok. Tavalyhoz képest előreléptünk, akkor más stratégiát követtünk, és feláldoztuk az időmérőt, de idén kényelmesen éreztem magam. Döcögős volt a kezdet tegnap reggel, de szerencsére a fiúk meg tudták javítani az autót, és délután még tudtam edzeni, ami fontos itt. Ezt a pályát a falakkal és a sikánokkal trükkös dolog átlátni, nagy sebességgel jövünk és keményeket fékezünk, de sima időmérő edzésünk volt ma, két nagyon jó etappal. Mindent egybevetve nagyon boldog vagyok. Nyilvánvalóan nagy lépést tettünk meg előre ma, de a nagy része holnap jön. A körülmények valószínűleg változni fognak, biztos, hogy látni fogunk valamennyi esőt - a kérdés az, hogy mikor és mennyit. Meglátjuk, de a pole a legjobb hely, a honnan indulhatok. "

Mark Webber (4.): "Ez egy jó délután volt, boldog vagyok, ahogy talpra álltunk. Nem tudtam többet kihozni az autóból az időmérőn, nem volt KERS-em, ami hatással volt a teljesítményemre. A srácok mindent megtettek, amit tudtak a reggeli probléma után, és azt hittük, megjavítottuk, de aztán a felvezető körben megint elromlott. Megpróbáltuk megjavítani a Q3-ra, de nem volt lehetséges. Jó lett volna az első sorból indulni itt, de a negyedik sincs messze az elejétől, a második sor jó eredmény figyelembe véve a mai napunkat. Holnap hosszú nagydíjunk lesz, valószínűleg kicsit nedves idő jön, tehát érdekes verseny lesz."

Ferrari

Fernando Alonso (2.): "Rég volt - utoljára 2010-ben, Szingapúrban -, hogy az első sorból indulhattam, és örülök, hogy Felipe is egészen közel van hozzám a rajtrácson. Ez azt jelenti, hogy az egész csapat remekül dolgozott az autó teljesítményének javításán, a pályán, és otthon egyaránt. Fontos volt megmutatnunk, hogy tudunk versenyképesek lenni - ezúttal sikerült. A Q3-ban bizonytalanok voltunk a stratégiát illetőn - hogy vajon jobb lenne-e először megtenni egy kört, aztán pedig hármat, vagy egyenlően osszuk el a két etapot - de nehéz megmondani, mi lett volna a legjobb döntés. Egyértelmű, hogy egy ilyen pálya, ahol az aerodinamikai leszorítóerő nem játszik olyan nagy szerepet, mint máshol, egy kicsit elfedi a hiányosságainkat, de az is igaz, hogy az ide hozott újításaink az elvárásoknak megfelelően működtek. Ez fontos a bajnokság további részét illetően, mivel az első helyekért akarunk harcolni. Holnap megérkezhet az eső, ami még a szokottnál is kaotikusabbá teheti a versenyt: készen kell állnunk arra, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a kínálkozó lehetőségekből. Megpróbálunk nyomást gyakorolni a Red Bullokra, már a rajttól kezdve, de tudjuk, hogy a McLaren is nagyon erős lesz, különösen mivel az ő hátsó szárnyuk valószínűleg inkább vizes pályára van beállítva."

Felipe Massa (3.): "Eddig remekül alakult a hétvége: végig versenyképesek voltunk, és végre jó rajtpozícióból indulhatunk. Holnapra változhat az időjárás, úgyhogy minden lehetőséget meg kell ragadnunk. Már tegnaptól kezdve elégedett voltam az autó vezethetőségével, és nagyon magabiztos vagyok a versenyt illetően. A csapat jól dolgozik, és reméljük, véget vethetünk a negatív eredmények sorozatának. A Red Bullhoz viszonyított lemaradásunk itt kisebb, ami bizakodásra ad okot, a jövőre nézve is. Tudjuk, hogy ezen a pályán nagyon nehéz a versenyzés, de abból, amit eddig láttunk, az autónk a futamon versenyképesebbnek tűnik, mint az időmérőn. Arra számítok, hogy a McLaren holnap nagyon erős lesz, ahogy nyilvánvalóan a Red Bullok is. Egy dobogós helyezés remek eredmény lenne, a győzelemért harcolni pedig még inkább. Mi történik, ha esni fog? Ez jó kérdés, mivel idén még nem igazán volt lehetőségünk esőben menni. Ráadásul ezen a pályán a legkisebb megcsúszásért is nagy árat kell fizetni, így fontos az óvatosság."

McLaren

Lewis Hamilton (5.): "Ami személyesen engem illet, nagyon elégedett voltam a körömmel: szerintem még életemben nem vezettem annyira keményen, mint ma délután. Teljesen a határon egyensúlyoztam, azt hiszem, egyszer még a falnak is koccantam. De még ez is csak az 5. helyre volt elég: ennyit tehettem. Mindegy, továbbra is bízom benne, hogy hamarosan további fejlesztéseket kapunk az autónkhoz, ez csak idő kérdése. Remélem, a versenytempónk erősebb lesz, mint amit az időmérőn mutattunk: a hátsó egyenesben veszítünk néhány tizedet, ami az edzésen kárunkra vált. Hosszúra állítottuk a 7-es fokozat áttételét - az időmérőhöz talán túl hosszúra -, de ez az előzéseknél segítségünkre lesz a szélárnyékban, mert nem a fordulatszámhatáron kell majd autóznunk. Ennek köszönhetően támadhatom az előttem haladókat. Kemény délután vár ránk, ez azonban mindig hosszú és kiszámíthatatlan verseny, úgyhogy még semmiképpen nem estünk ki a küzdelemből."

Jenson Button (7.): "Nem voltunk annyira gyorsak, mint reméltük, ami kicsit bosszantó. A Q3-ban az utolsó köröm nagyon jól kezdődött - de aztán túlerőltettem a dolgot, elkezdtem blokkolni a kerekeket féktávon, és vesztettem egy kis időt. Végül nagyon közel kerültem ahhoz, hogy hátrébb szorítsam Nico (Rosberget), bár nem hiszem, hogy a 6. kockából sokkal jobb lett volna rajtolni, mint a 7-edikből. Így legalább a pálya kevésbé poros feléről indulhatok majd. A versenyen mindig erősebbek vagyunk, mint az időmérőn, és ezen a pályán előzni is lehet, úgyhogy remélem, előrébb tudjuk verekedni magunkat. Szerencsére a lágy és a szuperlágy gumikon is kiegyensúlyozottnak tűnt a tempónk. Megtesszük, ami tőlünk telik; biztosan szórakoztató verseny lesz."

Mercedes

Nico Rosberg (6.): "Összességében sikerült javulunk a hétvégén, és a ma megszerzett 6. rajtpozíció jónak számít. Meglehetősen magabiztos vagyok, hogy a versenyen ennél jobban teljesíthetünk, főleg a monacói sebességünkhöz képest. Sok munkát fektettünk a versenytempónkba, és remélem, ez holnap is megmutatkozik majd. Az is pozitívum, hogy megspóroltunk egy garnitúra új, opciós gumit."

Michael Schumacher (8.): "Meglehetősen elégedettek lehetünk a mai időmérő eredményével. Az utolsó körömön egy pillanatra elment a hajtás a négyes kanyar után, ettől eltekintve azonban tiszta kört futottam. Meg kell vizsgálnunk, mi történt, de ezen kívül minden rendben ment. Jó irányba haladtunk a beállításokkal a hétvége folyamán, és reggel a hosszú etapok is bíztatónak tűntek, így feltehetőleg rendben leszünk a versenyre."

Renault

Nick Heidfeld (9.): "Nagyon boldog vagyok, mert szerintem kihoztuk az autónkból, ami ma benne volt. Valójában a normálisnál nagyobb leszorítóerőt használtunk, mivel kicsit kockáztattunk, bízva benne, hogy holnap esni fog. Ma elvégeztünk néhány kisebb változtatást az autónkon, és ez meg is térült. Elégedettebb vagyok azzal is, ahogy bántam a szuperlágy gumikkal; tegnap nem sikerült dűlőre jutnom velük, de mára megszoktam őket, ami szerintem meglátszott a köridőkön is. Az ember természetesen mindig szeretne előrébb végezni a 9. helynél, a legjobb tízbe bekerülni azonban örömteli, és holnap megpróbálunk majd még feljebb kapaszkodni a tempónk révén."

Vitalij Petrov (10.): "Az aszfalt hőmérséklete ma alacsonyabb volt, mint tegnap, ezért az időmérőn nehezen tudtuk bemelegíteni a gumikat. Emiatt a tapadás hiányával küszködtem, és a leggyorsabb körömben is vesztettem időt. Ettől függetlenül Nick és én is bejutottunk a Q3-ba, ami a monacói gondjaink tükrében szép eredmény. A holnappal kapcsolatban nehéz bármit is jósolni. A montreali verseny mindig kaotikus, gyakran jut benne szerep a Safety Car-nak is. Ráadásul az időjáráselőrejelzés elég aggasztó, úgyhogy bármi megtörténhet. Ezért holnap minden arról fog szólni, hogy alkalmazkodjunk a felmerülő körülményekhez, és megragadjunk minden kínálkozó lehetőséget."

Force India

Paul di Resta (11.): "Ma nagyon közel jártunk ahhoz, hogy bejussunk a Q3-ba, de végül a 11. hellyel kellett megelégednünk. Talán a gumistratégiánk nem volt optimális az időmérőre, azonban sikerült megspórolnom egy garnitúra új opciós abroncsot a versenyre, ami remélhetőleg holnap a segítségünkre lesz. Az utolsó körömön a második sikánnál is veszítettem néhány tizedet, ami nélkül becsúszhattam volna a Q3-ba. De hogy őszinte legyek, ennél sokkal többre nem lettünk volna képesek. A 11. rajtpozíció rendben van, és valószínűleg jobb a pálya tiszta oldaláról indulni. A hétvége kezdete óta versenyképesek voltunk itt, és biztos vagyok benne, hogy holnap jó versenyünk lehet, remélhetőleg szerzünk néhány pontot."

Adrian Sutil (14.): "Eddig nem ez volt a legkönnyebb hétvégénk, de még így is egy kicsivel többet reméltem az időmérőtől. Sajnos az utolsó körömön elkövettem egy hibát a hajtűben. Fékezés közben megütöttem egy bukkanót, amitől blokkoltak a hátsó kerekek, és kicsúsztam. A holnapi versenyen ismeretlen vizekre evezek, mivel az edzéseken nem sikerült hosszú etapokat teljesítenem magas üzemanyagszinttel, és nehéz megítélni a versenytempónkat. Azt sem tudjuk, hogyan alakul majd az időjárás, de nagy esély van esőre. Bármilyen is legyen az idő, keményen nyomjuk majd a gázt."

Williams

Pastor Maldonado (12.): "Ma délután kihoztam a száz százalékot az autómból, ezért elégedett vagyok az időmérő eredményével. Természetesen jobb lett volna az első tíz között végezni, de ezen a versenyen nagyon sok lesz a változó. Gyorsak vagyunk, és a mezőny rendkívül sűrű. Nem kerültünk túlságosan távol a pontszerző helyektől, s mivel itt előzni is lehet, minden esélyünk megvan rá, hogy holnap eredményes napunk lehet. Szerintem izgalmas verseny vár ránk."

Rubens Barrichello (16.): "A Q2-ben sajnos gondom akadt az egyik első féktárcsával. Nem akart bemelegedni, ezért az autóm félrehúzott, és végül kicsúsztam. Ez végül jelentős időveszteséget okozott, és változtatnunk is kellett miatta a stratégiánkon. Pedig valójában kifejezetten jó az autónk, többre lenne képes, de itt vannak előzési lehetőségek, s mivel a tempónk adott, eredményes versenyben bízhatunk."

Sauber

Kamui Kobayashi (13.): "Nehezen alakul a hétvége számunkra. A tegnapi balesetem után a csapatnak a tartalék kasztnit kellett összeraknia számomra. A legnagyobb gondot a kerékvetők jelentik. Mindenhol küzdök a tapadás hiányával, nagyon nehéz a határon autóznom. De legalább ma valamicskét javult a kocsi balansza. Néhány tizeddel gyorsabb is lehettem volna az utolsó körömön. Meglehetősen keményen támadtam, és a második szektor közepéig jól is mentem, ezután azonban gondom volt a hátsó szárnnyal, és a sikán előtt majdnem elvesztettem az uralmamat az autóm felett. Szerintem a versenytempónk jó lesz, holnap a pontszerzésre koncentrálok."

Pedro de la Rosa (17.): "Természetesen nagyon sok minden történik most velem. Tegnap reggel nem számítottam rá, hogy versenyautóba ülök majd, ma reggel pedig nem igazán vártam sokat a kvalifikációtól. Nem könnyű megszokni az autót, és azt a sok új gombot ilyen rövid idő alatt. Természetesen a reggeli balesetem sem segített a helyzeten. Elvesztettem az uralmam az autó fölött, és egy kis darabot az önbizalmamból is. Nagyon örülök, hogy a csapatnak sikerült megjavítania az autómat, szeretnék köszönetet mondani nekik. Minden alkalommal, mikor beugrom a kocsiba, egyre jobb a helyzet. Meglehetősen elégedett vagyok az időmérő eredményével, és optimistán várom a futamot. A Sauber C30 mindig erősebb a versenyen, mint a kvalifikáción. Pontokat akarok szerezni a csapatnak, hiszen ezért vagyok itt."

Toro Rosso

Sébastien Buemi (15.): "Azt mondanám, hogy körülbelül ott vagyunk, ahova vártuk magunkat, a Williamsekkkel és a Sauberekkel harcolunk. A leggyorsabb köröm elég jól sikerült, de egy kicsit csalódott vagyok, hogy fél tizedmásodperc két helyezésembe került. Helyesen döntöttünk, amikor a Q2-ben kimentünk még egy menetre, mivel enélkül sokkal hátrébb végeztem volna. Most várnunk kell, hogy meglássuk, mi történik holnap, mivel szerintem a versenytempónk egy kicsit jobb, mint amire a mai időmérőn képesek voltunk."

Jaime Alguersuari (18.): "Szenvedtem a féktávokon, és a reggelt követően változtattunk a beállításokon, hogy az időmérőre javítsunk az autón. Úgy tűnt, valamicskét pozitívabb a helyzet, de a fékeim blokkoltak, és kockásra fékeztem a bal első kereket, ami visszavetette a teljesítményemet azon a körön. Emiatt nem jutottam be a Q2-e, ami nagy kár, mivel az autóban megvolt a lehetőség a 15. helyre. Még mindig hiszek benne, hogy holnap erős versenyünk lehet, de fontos, hogy megpróbáljunk tanulni ebből az edzésből, és rájöjjünk, miért szenvedtünk, hogy két hét múlva Valenciára javítani tudjunk az időmérős teljesítményünkön, és jobban benyomásaim legyenek az autóról."

Lotus

Jarno Trulli (19.): "Elégedett vagyok a mai teljesítményemmel. Nagyon szeles volt az idő, és sokkal hidegebb, mint tegnap. Ezért nem tudtuk a legtöbbet kihozni a gumikból, de úgy gondolom, hogy az utolsó időmérős körömben mindent kihoztam az autóból. Egyre csökken a hátrányunk az előttünk lévőkkel szemben. A holnapi esővel eseménydús versenyünk lesz, remélhetőleg olyan helyen leszünk, amelyből majd előnyt kovácsolhatunk, bármi történik is."

Heikki Kovalainen (20.): "Nagyon jó időmérő edzésen vagyok túl. Jónak éreztem az autót, a stratégia bevált, úgy gondolom, azt tettük, amit kellett. Apránként fejlődünk tovább, már várom a holnapi versenyt, eseménydús lesz, azt hiszem. Már megmutattuk, hogy tudunk harcolni az előttünk lévő fiúkkal, lássuk, mi fog történni."

Hispania

Vitantonio Liuzzi (21.): "Érdekes vasárnap lesz. Ma megmutattuk, hogy előrelépést értünk el, a legközelebbi riválisunk előtt vagyunk, tehát érdekes lesz a verseny. Elképzelhető, hogy esős verseny lesz, ezért más lehet, mint amit előzőleg várunk, de ez még izgalmasabbá teszi majd. Keményen kell majd nyomnunk a gázt, hogy a legjobbat kihozzuk az autóból. Nekem a 107 százalékos szabály már nem jelent gondot. Egy ilyen pályán, ahol a KERS és a DRS nagy különbséget jelent, nem voltunk túl messze tőle, de ez nem kell, hogy aggasszon minket a jövőben, csak arra kell koncentrálnunk, hogy a legközelebbi riválisunkat megverjük. Úgy tűnik, az új kipufogó jól működik, de még ki kell hoznunk belőle a maximumot. Pár versenybe beletelik, mire optimalizáljuk, kicsit jobban meg kell értenünk a rendszert, és el kell érnünk, hogy a jövőben jobban működjön."

Narain Karthikeyan (23.): "Kínlódtam a bemelegítésnél az első szett gumin, valami megváltozott az autóban tegnapról mára. A bal első kerekem blokkolt, amikor keményen fékeztem, ezért egy kis időt vesztettem. Ettől eltekintve sem volt a legjobb a köröm, de közel voltunk ahhoz, hogy mindketten a legközelebbi riválisunk előtt legyünk. Az utóbbi pár versenyen előrelépést értem el, már csak egy tizedre vagyok Toniótól, öt és fél év kihagyás után jó érzés, hogy ilyen közel vagyok. Már csak egy végső lökésre van szükségem, ami meg fog jönni, ahogy a szezon folytatódik. A holnapra tekintve elmondhatom, hogy a hátsó kerekünk nagyon gyorsan kopik, de szerintem más autóknak is ez a problémája. Meg fogunk mindent tenni, hogy úrrá legyünk ezen."

Virgin

Timo Glock (22.): "Meglehetősen kemény nap van a hátunk mögött. Megpróbáltunk az esős beállításokra koncentrálni, mivel az időjáráselőrejelzés nagy valószínűséggel esőt jósolt, így a leszorítóerőnk inkább esős körülményekre van hangolva, mint szárazra. Az előrejelzés egyelőre bizonytalan, de remélhetőleg ez a mi kezünkre játszik majd. Holnap valószínűleg nehéz lesz fordítani a jelenlegi helyzeten, de legalább az elég leszorítóerőnek köszönhetően spórolhatunk a gumikkal. Várnunk kell, hogy meglássuk, mit hoz a holnap.

Jérome D'Ambrosio (24.): "Nehéz 24 órán vagyok túl a tegnapi balesetem óta - ahogy a csapat is. Hatalmas feladatot jelentett a srácoknak, hogy éjjel felépítsék az autót, és újra pályára guruljunk vele, de ezzel még nem ért véget a küzdelem: a reggeli szabadedzés alatt kellett találnunk egy olyan beállítást, amivel kvalifikálhatjuk magunkat. A végén ez nem bizonyult elégnek, és nagyon csalódott vagyok magam, illetve a csapat miatt is, hogy nem sikerült. Az autómat egészen másnak éreztem, mint tegnap, és egyértelmű, hogy Timo ideje jobban reprezentálja, mit kellett volna elérnünk az időmérőn. Nagyon értékelem, hogy a sportfelügyelők engedélyt adtak a versenyzésre, most már a holnapi napra koncentrálok."