Vágólapra másolva!
Adrian Newey elárulta, hogy az Audi F1-es szereplésének érdekében szavazták meg múlt decemberben az 1,6 literes, négyhengeres turbókat. A pályák közben a 18 ezres fordulatszám mellett kampányolnak.

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey elárulta, a csapatok tavaly decemberben azért döntöttek az 1,6 literes, négyhengeres turbómotorok 2013-as bevezetése mellett, mert az Audi ezt tekintette forma-1-es részvétele egyik feltételének.

"Azt mondták, beszállnak az F1-be, ha négyhengeres turbók lesznek. Ezért egyezetett bele mindenki" - mondta Newey. "Végül mégis úgy döntöttek, hogy köszönik szépen, nem érdekli őket a dolog, mi pedig itt maradtunk a négyhengeres motorokkal."

Mivel az utóbbi hetekben ellentétek alakultak ki a motorgyártók között az új erőforrásokkal kapcsolatban, a Formula One Comission végül a csapatok által javasolt V6-os turbók 2014-es bevezetése mellett döntött. Newey elmondása szerint ezeket a motorokat sokkal könnyebb lesz beépíteni az autókba.

Bár a V6-os motorok az összes csapat számára elfogadhatóak, a várható bevezetésük máris elégedetlenséget váltott ki, mégpedig az F1-es futamoknak otthont adó pályák körében. A pitpass.com információ szerint egy nemrég alakult, 17 versenyhelyszínt tömörítő érdekvédelmi szervezet ragaszkodik ahhoz, hogy az F1-es motorok maximális fordulatszáma a tervezett 14-16 ezer helyett 18 ezer maradjon. A négyhengeresekhez eredetileg 12 ezres limitet terveztek.

A pályák képviselője, Ron Walker szerint a futamok látogatottsága jelentősen csökkenne, ha az autók az alacsonyabb fordulatszám miatt halkabbak lennének, ezért a nagydíjak promóterei úgy dönthetnek, hogy az egyébként is olcsóbb Indycar szériát választják az F1 helyett.

"Ezt nem fogják megúszni. A fordulatszámnak 18 ezernek kell lennie, és a motorok legyenek ugyanolyan hangosak, mint most. Ebben egyeztünk meg, ha ez megváltozik, akkor lesznek olyan promóterek, melyek otthagyják az F1-et" - jelentette ki Walker, a fenyegetőzés igazi célja azonban valószínűleg a jogdíjak csökkentése.

Igaz, Walker közel áll Bernie Ecclestone-hoz, így az is elképzelhető, hogy a háttérből valójában az F1 nagyura próbálja rábírni a gyártókat a magasabb fordulatszám megtartására, ő ugyanis nyíltan elégedetlen a turbók jelenleginél silányabb hangjával.