Vágólapra másolva!
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Spanyol Nagydíj után bejelentette, hogy vizsgálják Lewis Hamiltont, Jenson Buttont, Mark Webbert és Sébastien Buemit, mert nem lassítottak le a versenyen a sárga zászlónál. Kevéssel később az is kiderült, hogy nem kapnak büntetést, csak megrovásban részesülnek.

Az FIA nem jelölte meg, hogy a versenynek pontosan melyik szakaszában nem lassított le a négy versenyző, de gyanítható, hogy akkor, amikor a 49. körben Heikki Kovalainen a 4-es kanyarban kicsúszott, és összetörte a Lotust. Ekkor sárga zászlós figyelmeztetést alkalmaztak a baleset helyszínén. Elképzelhető, hogy a három pilóta abban a körben futotta meg addigi legjobb körét, vagy legalábbis részidejét, ami szabálytalan. Ilyen esetben a sportfelügyelők áthajtásos vagy "stop and go" büntetést szabnak ki, ami utólag automatikusan 20 illetve 30 másodperces időbüntetéssé alakul, ha már leintették a futamot.

Sok tétje nem volt a vizsgálatnak, mert még ha mind a négy versenyző 30 másodperces büntetést kapott volna, az sem változtatta volna meg a pontok sorsát, csak Buemi csúszott volna vissza a 14.-ről a 15. helyre.

A McLaren telemetriával próbálta bizonyítani a sportfelügyelők előtt, hogy Lewis Hamilton és Jenson Button elvette a gázt a vitatott pillanatban, de a csapatfőnök Martin Whitmarsh a BBC-n "józan ítéletnek" nevezte a megrovást.

"Ez az első alkalom, amikor arról hallok, hogy valakit azért hívnak föl (a sportfelügyelők irodájába), mert az nem lassított le a versenyen a sárga zászlónál. Ha látod az incidenst, és elveszed a gázt, elkerülő manővert végzel, akkor még mindig gyorsabb lehet a köröd, mert gyorsabban mész a többi szektorban" - nyilatkozta az esetről az egyik érintett, Jenson Button.

Mark Blundell, a sportfelügyelők versenyzői tanácsadója a megrovás kihirdetése után azt mondta, hogy azért rótták meg az érintett versenyzőket, mert a sárga zászlós szektorban is megjavították az addigi legjobb részidejüket.