Vágólapra másolva!
A Red Bull az első kerékcserénél nem a tervezett gumikat tette fel Vettel autójára, ezért váltott a csapat extrém stratégiára.

A Monacói Nagydíj leintését követően kiderült, Sebastian Vettel többszörösen is szerencsés volt, hogy sikerült megnyernie a futamot. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elmondta, hogy a német első boxkiállásakor gondjaik voltak a rádióval, s a csapat nem a tervezett keverékű gumikat tette fel Vettel autójára. A Red Bull emiatt kénytelen volt megváltoztatni a bokszstratégiát.

"Az volt a legfontosabb, hogy ne essünk pánikba. Megpróbáltunk egy másik, nagyon agresszív stratégiát, és Sebnek köszönhetően működött a dolog, lényegében ezzel nyerte meg a mai versenyt. Nagyon magabiztosan vezetett, folyamatosan egyeztetett a mérnökökkel, odafigyelt mindenre, amire kellett, és gyors volt" - nyilatkozta Horner a BBC-nek.

Az említett extrém stratégia az volt, hogy a 16. körben végrehajtott első kerékcserét követően a Red Bull többször már nem akarta kihozni Vettelt a bokszba, azaz elképesztően hosszú etapot, 62 kört kellett volna teljesítenie a keményebb gumikon. Ez talán sikerült volna, ugyanakkor nyilvánvaló volt, hogy a verseny megszakítása előtti körökben Vettel már nagyon szenvedett: Fernando Alonso és Jenson Button is ott loholt a nyomában, valószínűleg nem tudta volna megtartani vezető pozícióját.

Vettel nyilatkozatából kiderült, hogy ő döntött az egykiállásos taktika mellett: "Amikor először bejött a safety car, visszakerültem az élre, de nagyon nehéz dolgom volt, mert bár nehéz itt előzni, a többieknek sokkal jobb volt a tapadásuk. Szóltam rádión a csapatnak, hogy nem akarok kiállni új gumikért, mert ez az egyetlen esélyünk a győzelemre. Egyre szorosabbá vált a csata, már csak hat kör volt hátra, amikor megszakították a versenyt. Akkor már nagyon szenvedtem a gumikkal, de szerintem kibírtam volna a leintésig."

A világbajnoknak sokat segített a piros zászló: a rajtrácson - szabályos módon - gumit cseréltek az autóján, így friss szuperlágyakon vághatott neki az utolsó köröknek, s mivel nem hibázott, ellenfeleinek esélyük sem volt az előzésre. A korábbi csapattulajdonos, Eddie Jordan, aki a BBC szakértőjeként dolgozik, találóan fogalmazott: "Sebastian Vettel a világ legszerencsésebb embere, minden a lehető legjobban alakult számára."