Minden idők előzésekben leggazdagabb futamának tűnt a múlt heti Török Nagydíj, az állítható hátsó szárnyaknak és a gyorsan kopó Pirelli-gumiknak köszönhetően állandóak voltak a helycserék. Kerékcseréből (81 darab) korábban soha nem volt annyi egy versenyen, mint Isztambulban, a finn Turun Sanomat című lap számításai szerint az előzésekre vonatkozó rekord is megdőlt.
Az újság munkatársai 79 helycserét számoltak össze, többet, mint amennyi az 1983-as Long Beach-i futamon volt, ahol John Watson és Niki Lauda kettős győzelemhez segítették a McLarent.
Négy verseny alatt több mint 200 előzést hozott már az idei szezon, tavaly a teljes idényben jegyeztek fel körülbelül 400 manővert. Timo Glock, a Virgin pilótája azok táborát erősíti, akik szerint túl könnyű volt az előzés Isztambulban, a német úgy véli, talán az előzési zóna lerövidítésével lehetne javítani a helyzeten.
"Aki egy másodpercen belülre kerül a mérési ponton, szinte biztosan előz a zónában" - vélekedett Glock. "Esetleg izgalmasabbak lennének a versenyek, ha az előzési szakasz rövidebb lenne."