Vágólapra másolva!
Reakciók a Monacói Nagydíj versenynapjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket a nyilatkozatokkal.

Red Bull

Sebastian Vettel (1.): "Nehéz leírni a mai napot, remek érzés. Már látom, mi kell itt egy győzelemhez. Ma egy őrült verseny volt. Nehéz elképzelni, hogy ezen a versenyen egy kiállással végig lehetett menni, de többé-kevésbé ezt tettük. Az első kiállásunk nem volt jól időzítve, és vesztettünk egy pozíciót Jensonnal szemben. Meglepődtem, amikor Jenson bejött, reagálnunk kellett, elhúzott tőlem a lágyabb gumikon, mikor én a keményeken voltam. Azt gondoltam, hogy nem adom föl, és tovább nyomtam a gázt, hogy csökkentsem a lemaradásomat. Segített nekünk a biztonsági autó, de nem volt sétagalopp közel 60 kört menni egy szett gumival - az előrejelzésünk ezt nem engedte meg. Sok kockázatot vállaltunk, de ettől lett még édesebb a győzelem. A vége felé a gumik már egyáltalán nem voltak újszerű állapotban, de tudtam, hogy a győzelem csak akkor lehetséges, ha kint maradok. Húsz körön át nyomás alatt tartott Fernando és Jenson, de aztán újra bejött a biztonsági autó, a versenyt leállították, és mi kicserélhettük a kerekeket. Extrém boldog vagyok. Volt olyan pillanat, amikor a második helyen álltam 15 másodperccel Jenson mögött, a győzelem ekkor elúszni látszott, de ez egy őrült helyszín. Azt hiszem, a rulettkerék múlt éjszaka kezdett el pörögni, és ez tartott végig a versenyen is. Boldog vagyok, igazán boldog. Fantasztikus az eredmény, és nagy megtiszteltetés, hogy a nevem felkerül a monacói győztesek listájára. Teljesen megérdemeltük a győzelmet, kockáztattunk, és meglett az eredménye."

Mark Webber (2.): "Nem mentünk elég sokat az első etapban, ami nekem normális ezeken a gumikon, ez kompromisszumra kényszerített. Amikor megérkeztem a bokszba, nem voltak kint a kerekek, megjöttem, és csak ültem az autóban, de a fiúk még mindig a kerekeket készítették elő. Probléma volt a rádiós kommunikációval a csapaton belül, ezért nem voltak rendesen felkészülve. Amikor itt vársz, vesztesz a pályán lévő pozíciódból, várnod kell az emberek mögött, szóval nem is volt rossz innen a negyedik helyen végezni. Nem tudom miért, de újraindították a versenyt, amikor már csak öt kör volt hátra - de ez volt a döntés, és aztán jól alakult. Remélem Petrov jól van."

Ferrari

Fernando Alonso (2.): "Idén ez volt az eddigi legjobb eredményem, és ez nagyon sokat jelent, főleg a csapat számára. Szükségünk volt egy dobogós helyezésre és arra, hogy a verseny végéig a győzelemért harcolhassunk. Persze ez nem egy szokványos pálya, az itteni eredményekből nem vonhatunk le messzemenő következtetéseket, hiszen Monacóban mindig egészen más forgatókönyv szerint alakulnak az események. Csökkentenünk kell a lemaradásunkat az élbolyhoz képest: Kanadában érkezik néhány frissítés az autónkhoz, reméljük, hogy hasznosnak bizonyulnak majd. A rajtom jól sikerült, ha egy kicsit több a hely, talán meg tudtam volna csinálni ugyanazt, amit Spanyolországban. Ezt követően próbáltam óvni a gumikat, a futam vége felé pedig támadtam Vettelt, de akkor jött a piros zászló. Ezzel vége is lett a küzdelemnek, mert a friss gumikon verhetetlen volt. Monacóban a pálya jellegéből adódóan sajnos bármikor történhet ilyesmi. Elégedettnek kell lennünk ezzel az eredménnyel, és bizakodva kell várnunk Montrealt és Valenciát, hiszen tavaly mindkét helyszínen jól teljesítettünk. Nagy a lemaradásunk a pontversenyben, de hosszú még a szezon."

Felipe Massa (-): "Nagyon csalódott vagyok, hogy így fejeződött be a versenyem. Hamilton a Loews kanyarban próbált megelőzni, ahol erre semmi esélye nem volt. Nekemütközött és nekilökött Webbernek, s ezután az autómat nem lehetett rendesen irányítani, ezért is tudott bejönni mellém a belső ívre az alagútban. Ez volt az oka annak is, hogy kisodródtam ka poros részre és nekicsapódtam a korlátnak. A rajtnál jól jöttem el, de az első kanyarnál hirtelen ott termett előtte Webber és Fernando is, és mivel a külső íven voltam, Rosberg be tudott bújni mellém. Túl sok időt töltöttem a német Mercedese mögött, ezért nem tudtam együtt menni az élbollyal. Versenyképesek voltunk, a tempónkat figyelembe véve szerintem megszerezhettem volna a 4. helyet. Következik Kanada, remélem, hogy a mostani hétvégénkhez hasonlóan ott is ütőképes lesz az autónk. Az mindenképpen jó előjel, hogy ott is a lágy és a szuperlágy gumikat használjuk majd."

McLaren

Jenson Button(3.): "Először is, örömmel hallom, hogy Vitalij (Petrov) jól van a hétvége második nagy balesete után. Ami a versenyemet illeti, egyetlen hibát sem követtem el, és tetemes előnyre tettem szert... Végül mégis 'csak' 15 pontot kaszáltam. De ez van, ilyen Monte-Carlo. Az első bokszkiállásnál sikerült átugranunk Sebastian (Vettelt), aztán a szuperlágy gumikon őrült módjára tapostam a gázt, néhányszor nekikoccanva még a korlátnak is. Az autóm jól ment, nagy előnyt gyűjtöttem, úgy 15 másodperceset, szóval akkor még minden szépnek tűnt. Aztán újra kiálltunk a bokszba, pillanatokkal a Safety Car megjelenése előtt. Ám továbbra sem használtuk a keményebb keverékű gumikat, ezért muszáj volt még egyszer kereket cserélnünk, hogy befejezhessük a versenyt. Tíz körrel a leintés előtt még úgy látszott, Sebastiannak, Fernandónak és nekem is van esélyem a győzelemre: Sebastian gumijai kezdtek szétkopni, és Fernando nagyon keményen szorongatta. Már előre láttam, hogy Fernando az első kanyarban támadást akar indítani ellene - ezt szórakoztató volt nézni, mert valószínűnek tűnt, hogy vagy összeütköznek, vagy esélyem nyílik nekem is beszállni a küzdelembe. Bármelyikünk nyerhetett volna. A Vitalij nagy balesete miatti megszakítás után azonban az összes csapat új gumikat tehetett fel az autójára, és innentől kezdve nem tehettünk semmit, mert egyforma lett a tempónk. Elvesztettem az előnyömet. Amúgy a csapat nagyszerű munkát végzett, igazán elégedett vagyok. Keményen odatettük magunkat, és muszáj volt megpróbálnunk valami mást, hogy legyőzzük Sebastiant. Egy ideig biztatónak tűnt a helyzetünk, végül azonban nem jött össze."

Lewis Hamilton(6.): "Hát ez a hétvége nagy csalódás volt. Délután, magán a versenyen, végrehajtottam három jó manővert Michael (Schumacher), Felipe (Massa) és Pastor (Maldonado) ellen, ebből kettő miatt azonban megbüntettek. Ami Felipét illeti, a hajtűben bebújtam mellé, de ő korán befordult, és összekoccantunk. Pastor szintén rám húzta a kormányt, és leszorított a rázókőre. A büntetések bosszantóak voltak: itt borzasztóan nehéz előzni, ritkán adódik rá lehetőség. Az autó lelkét is igyekeztem kitaposni, és csak szerettem volna örömet szerezni a nézőknek."

Sauber

Kamui Kobajasi (5.): "Nagyon boldog vagyok! Az időmérő edzésen csak szenvedtem, de a csapat nagyszerű stratégiát dolgozott ki és a lehető legjobb pillanatban hívtak ki kerékcserére. Nem jelentett gondot, hogy ilyen hosszú etapot kellett teljesítenem a szuperlágy gumikon, szerintem még tovább is bírták volna a strapát. A rajt után problémáim voltak a forgalommal, de aztán a többiek egymás után álltak ki a bokszba, így jobb lett a helyzet. A kerékcserém után beragadtam Adrian Sutil mögé, ugyanakkor védekeznem kellett Mark Webberrel szemben. Ebben a helyzetben nehéz volt óvni a gumikat. Ha nem szakítják meg a versenyt, negyedikként végeztem volna, de az utolsó körökben Mark nagyon közel volt hozzám, semmit sem tehettem, hogy megvédjem a pozíciómat. Sebaj, egy ilyen nehéz hétvégén nagyszerű eredmény az 5. helyezés."

Force India

Adrian Sutil (7.): "A keményebb gumin kezdtem a versenyt, az volt a tervünk, hogy egyetlen kiállással megyünk végig. Amikor először kijött a biztonsági autó, bementem a bokszba a lágy gumikért, tudtam, hogy nagyon hosszú ideig fogok velük menni. Megpróbáltam vigyázni rájuk, de 15 körrel a vége előtt nagyon leesett a teljesítményük, ekkor alakult ki mögöttem egy autóvonat. Aztán a 12-es kanyarban szélesen fordultam, rámentem a törmelékre, és ez jobb hátsó defektet okozott. De ez akkor történt, amikor másodszor bejött a biztonsági autó, kimentem a bokszba kereket cserélni, tehát nem vesztettem túl sokat. A nyolcadik helyen álltam amikor újraindították a versenyt, és a hetedik helyen végeztem. Ez remek eredmény a csapatnak, nagyon boldogok vagyunk, mert régóta vártunk erre. Sok szép emlékem van Monacóból, ez egy újabb speciális pillanat, ami meg fogok őrizni."

Paul di Resta (12.): "Eleinte minden simán ment, és úgy tűnt, a stratégiánk működik. Az első kerékcserém után a csapatom azt mondta nekem, hogy ahhoz, hogy a stratégiám működhessen, le kell előznöm Alguersuarit, tehát megpróbáltam bebújni mellé a hajtűkanyarban. Ekkor akadtunk össze, és megsérült az első szárnyam, ezért kellett korán kijönnöm a második kerékcserémre. Fel kell tennem a kezemet e miatt a baleset miatt, mert valószínűleg kissé túl ambiciózus voltam. Kár, mert az autó remekül működött, és e nélkül a baleset nélkül pontokat szerezhettem volna."

Renault

Nick Heidfeld (8.): Először is örülök, hogy Vitalij rendben van. Hallani azt, hogy nem tört és nem is repedt el semmije, jó hír. Erős pozícióban volt, nagy pech, hogy balestet szenvedett. Nekem a rajtom rendben volt, majdnem megvolt az egyik Force India, de aztán sajnos nem sikerült egy helyet előrelépnem. Amikor kijött a biztonsági autó, nagyon későn hívtak be a bokszba, de végrehajtottam, ami kimondottan segített rajtam. Ez egy nehéz hétvége volt a csapatnak, de négy ponttal távozni kielégítő eredmény az időmérős pozíciómra való tekintettel."

Vitalij Petrov (-): "Először is szeretnék köszönetet mondani az összes rajongómnak a jókívánságaikért, az orvosi csapatnak a pályán, a kórháznak az erőfeszítéseikért, a barátoknak a közreműködésért, a csapatnak az aggódásért. Elég nagy becsapódás volt, közvetlenül utána nem éreztem rendesen a lábamat. Úgy gondoltam, az lesz a legjobb, ha az orvosi stáb segít kiszállni az autóból, mert nehezen tudtam mozogni, és a lábam beszorult a pilótafülkébe. Az eszméletemet nem vesztettem el, de nagy fájdalmaim voltak. Kár, mert jól rajtoltam, kapásból javítottam két helyet. A bokszkiállás után beragadtam Kamui Kobajasi mögé, aki nagyon lassan ment, és Adrian Sutil mögé, aki kétségtelenül túl agresszíven védte a pozícióját, de óvatos voltam, hiszen ezen a pályán rendkívül nehéz előzni. Aztán belekerültem az incidensbe. Kár, mert pontokkal távozhattunk volna erről a hétvégéről. Most már előre tekintek Montreálra. Meg kell oldanunk a problémákat az időmérőn, és akkor jó eredményeink lesznek, a versenytempónk általában nagyon jó."

Williams

Rubens Barrichello (9.): "Hat körrel a leintés előtt azt gondoltam, a 10. helyezés a legjobb eredmény, amit ma elérhetünk. Végül a 9. pozícióban értem célba, de ez nem úgy sikerült, ahogyan szerettem volna, hiszen kellett hozzá a csapattársam kiesése. Sok értékes pontot vesztettünk emiatt, ezért csalódott vagyok. Ugyanakkor örülük, hogy végre véget ért a pechsorozatom. A Safety Car nem jött jól nekünk: az egykiállásos taktikánk működött volna, ha nem pont a beküldése előtt állok ki kerékcserére. A mai nap pozitív és negatív dolgokat is hozott, a jó az, hogy sikerült pontokat gyűjtenünk."

Pastor Maldonado (18.): "A futam nem úgy ért véget, ahogyan szerettük volna, de egyébként jól alakult. Jó tempót tudtam diktálni, de az újraindítás után Hamiltonnak volt egy túlságosan ambiciózus probálkozása az első kanyarban, ami végett vetett a versenyemnek. Nagyon csalódott vagyok, hogy nem sikerült pontokat szereznem."

Mercedes

Nico Rosberg(11.): "Jó rajtom volt ma, ez az egyetlen pozitívum, ami a versenyen történt velem. Ezután azt reméltem, hogy képes leszek keményen nyomni a gázt, de aztán szerencsétlenségünkre a hátsó gumik elfogytak az első etapban, ami igazán nagy teljesítmény-visszaesést okozott. Nehéz volt a hétvége számunkra úgy, hogy az autó nem a legjobb formáját mutatta, de én sem, szóval nem igazán jött össze semmi. Ez néha megtörténik, de megyünk tovább, és jobbak leszünk Montreálban. Tanulni fogunk abból, ami ma történt és tudjuk, hogy ez az eredmény nem azt mutatja, ahová tartozunk. Biztos vagyok benne, hogy tudunk fejlődni, már alig várom, hogy két hét múlva láthassam."

Michael Schumacher(-): Sajnos nem sok pozitívumot vihetünk magunkkal erről a versenyről. A végén tűz keletkezett a légbeömlőm belsejében, az autó egyszerűen megállt, de a verseny kezdete sem adott okot az elégedettségre. A rajtnál a lefulladásgátló rendszerem hirtelen bekapcsolt, ami azt jelentette, hogy elölről kellett kezdenem az egész rajtprocedúrát. Aztán Lewisszal randevúztam az első kanyarban, ami után az első szárnyam nem működött rendesen, vesztettem a leszorítóerőből, ami hátrányosan érintette a gumikat. Ez azt jelentette, hogy sokkal hamarabb kellett kiállnom a bokszba, mint terveztem, a versenyem onnantól kezdve kompromisszum volt. Mindent egybevetve a verseny elég izgalmas volt, és boldog vagyok, hogy Vitalij Petrov jól van.

Toro Rosso

Sébastien Buemi (10.): "A 16. helyről indultam és végül a 10. pozícióban értem célba. Nagyon nehéz nagydíjon vagyunk túl, mivel a vége felé - be kell vallanom - nem igazán voltam képben, hol állunk a stratégiával és a gumikkal, és a helyzetet csak bonyolította a Safety Car, majd a piros zászló. Azt hiszem, elégedettek lehetünk a tempónkkal, a köridőim egészen jók voltak. Kellemes érzés, hogy a szezon legnehezebb versenyén pontot szereztünk, főleg azok után, hogy az időmérő edzés nem sikerült jól. Már várom a kanadai versenyt, tavaly jó versenyem volt, 8. lettem."

Jaime Alguersuari (-): "Folyamatosan forgalomban kellett autóznom, ami teljesen megszokott itt, de emiatt nem tudtam kihozni a gumikból a maximumot. Nagyon nehéz, sőt szinte lehetetlen volt előzni, így aztán a rajtrács végéről indulva nem sokat tudtam tenni. Ami a balesetet illeti, épp Heidfeldet előztem, amikor történt. Azt hiszem, Sutilnak problémája volt az egyik hátsó kerekével, Hamiltonnak nagyot kellett fékeznie előttem, és bár én is nyomtam a féket, ahogy csak tudtam, már késő volt, nekimentem az autójának. Természetesen csalódott vagyok emiatt, de a versenytempónk biztató, aminek remélhetőleg hasznát vesszük két hét múlva Montrealban."

Lotus

Jarno Trulli (13.): "Nagyszerű eredményt ért el ma a csapatunk, idén eddig ez volt a legjobb hétvégénk, úgyhogy nagyon elégedettek vagyunk. Ismét nagyszerűen rajtoltam - bárcsak hasonló rajtjaim lettek volna a korábbi években, szerintem sok versenyt nyerhettem volna így. A rajt után őriztem a pozíciómat és tartottam a lépést az előttem haladókkal, de a Safety Car tönkrevágta a stratégiánkat. A lassabb autók mögött elveszett az előnyünk, és bár sikerült megelőznöm D'Ambrosiót, a második biztonsági autós periódus végleg eldöntötte a verseny kimenetelét."

Heikki Kovalainen (14.): "A 13. és a 14. hely nagyszerű eredmény a csapat számára, viszont azt kell mondom, elég átlagos versenyem volt ma. A rajtnál vesztettem egy pozíciót és ezzel számomra lényegében vége is volt a futamnak. Az első etap meglehetősen nehéznek bizonyult, a másodikban pedig nem tudtam felvenni a saját ritmusomat, mert folyton el kellett engednem a gyorsabb autókat. A második kiállás után végre elkezdhettem nyomni a gázt, de akkor már nem sokat tudtam csinálni. Mindent összevetve jó hétvégénk volt, két hét múlva harcolunk tovább Montrealban."

Virgin

Jerome d'Ambrosio (15.): "Egészen jó verseny volt ez számomra, végig arról szólt, hogy életben tartsam a gumikat. A lágy keverékkel rajtoltam, amelyeken az autó nem volt elég gyors, de aztán menet közben úgy döntöttünk, hogy egy kiállással teljesítjük a távot. A Safety Car néhány körrel a tervezett kerékcserénk előtt jött be, és szuperlágyakra kellett váltanunk. 30 körön át minden rendben volt, de amikor Heidfeld megelőzött, összeszedtem némi gumitörmeléket és utána már nem tudtam megtisztítani az abroncsaimat. Elvesztettem a tapadást és a Lotusok is megelőztek - ennyi volt. Ennek ellenére nagyszerű első Monacói Nagydíj volt ez számomra, remélem, még sokszor részt vehetek rajta. Igazi kiváltság F1-es autóval versenyezni itt."

Timo Glock (-): "Jól alakult a versenyem, de aztán gondok adódtak a hátsó felfüggesztéssel. Bár az előttem haladók valamivel gyorsabbak voltak, nem szakadtam le róluk, és talán csatázhattunk volna egy kicsit. Sajnos a jobb hátsó nyomórúd megsérült és a sikánban eltört - szerencse, hogy a pálya lassú részén történt. Kicsit csalódott vagyok, mert egyébként jó hétvégénk volt: tegnap jól sikerült az időmérő edzés, ma pedig volt esélyünk a célba érésre - sajnos nem jött össze. Szeretnék köszönetet mondani a csapatnak, két nagyon sűrű hetünk volt."

Hispania

Narain Karthikeyan(16.): Jó rajtom volt, sikerült az autót egyben tartanom. Jól ment az autó az első etapban. Tonio előtt voltam, amikor bejöttem kereket cserélni, de aztán bejött a biztonsági autó kétszer, ami nem volt szerencsés, mert emiatt vesztettem egy kört. De sikerült célba érnem Monacóban, ami egy olyan pálya, ahol nem mehetsz sokszor, bíztató, hogy képes voltam minden kört teljesíteni. Pozitívumokkal megyünk el erről a versenyről, és azzal az érzéssel, hogy előre haladunk."

Vitantonio Liuzzi(17.): Jó verseny volt. az első körtől kezdve problémám volt a szervokormánnyal, ezért nagyon kemény futam volt. Szerencsére eljutottunk a kockás zászlóig. A 16. hely egy jó eredmény, a csapatot jobb pozícióba helyezi. Ez az eredmény jó arra, hogy motiválja a csapatot a következő versenyekre. Nagyon fontos volt, hogy célba érjünk azok után, ami ezen a héten történt. Felülkerekedtünk a nehézségeken, és eljutottunk a célig, ami egy előrelépés."