Vágólapra másolva!
Reakciók a Monacói Nagydíj második napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket a nyilatkozatokkal.

Red Bull

Sebastian Vettel (1.): "Ez a pálya hosszúnak tűnik. Az időmérő kemény, mert mindhárom részében 100 százalékot kell nyújtani. A Q1-ben és a Q2-ben nem futottam tökéletes köröket, de a Q3-ban nagyon eltaláltam, ezzel elégedett vagyok. Az a legfontosabb, hogy megtudtuk: Sergio (Pérez) eszméleténél van, és tűrhetően érzi magát. Az autóban ülve arra vártunk, hogy újra kimehessünk a pályára, de közben láttuk a tévéképet is, ezért gondolatban mindannyian vele voltunk, a legjobbakat kívánjuk neki. Remélhetőleg hamarosan felépül. Nem volt könnyű olyan sokáig ülni a garázsban, és csak várni, utána nem is tudtak sokan javítani az eredményükön. Holnap hosszú verseny vár ránk, bármi megtörténhet. Idén láttuk, hogy a sok bokszkiállás miatt gyorsan változhat a helyzet. A pole pozíció nagyon fontos itt, ezzel elégedettek lehetünk, a holnapi futamon azonban semmire nem lesz garancia. Keményen kell igyekeznünk, aztán meglátjuk, mire megyünk vele."

Mark Webber (3.): "A versenyek az elmúlt évekhez képest idén fordulatosabbak, és ez alól a holnapi sem lesz kivétel. A 3. helyről lehetséges a győzelem, bár el kell ismernem, hogy az időmérő kulcsfontosságú itt, kellemes előnyt jelent a pole. Seb nagyszerű kört futott, megérdemelte a helyét, ahogy JB (Button) is. Ez mindannyiunk számára zavaros edzés volt - az ember sohasem számít rá, hogy nem kap második lehetőséget, de ma így alakult, mert megváltozott a fontossági sorrend, amikor az egyik kollégánk, Sergio (Pérez) balesetet szenvedett. Mindannyian gondolunk rá; jó kezekben van, beszél és eszméleténél maradt, ami örömteli hír. Biztosra veszem, hogy talpra fog állni. A biztonság kapcsán tanulhatunk az esetből, valószínűleg fejlődnünk kell ezen a téren. Jenson (Buttonnak) és a kilencvenes években Karl Wendlingernek is szerencséje volt - van tehát a pályának néhány pontja, ahol nagyon észnél kell lennünk."

McLaren

Jenson Button (2.): "A mai időmérő edzés eredményei csak másodlagosak azok után, ami Sergio Perezzel történt a Q3-ban. Mindannyian tudjuk, hogy ez egy veszélyes pálya, számomra is ismerős, milyen érzés abban a kanyarban balesetet szenvedni. Őszintén örülök, hogy a hírek szerint nem sérült meg komolyabban. Biztosan azt mondja majd az orvosoknak, hogy holnap versenyezni szeretne. Ami az én teljesítményet illeti, nagyon elégedett voltam a Q3-ban futott körömmel: tudtam, hogy vannak még tartalékok az autóban, bár a Q1-ben és a Q2-ben egy kicsit sok volt a túlkormányzottság. Monacóban nem könnyű a második helyről rajtolni, de jó érzés, hogy sikerült bekerülni az első sorba. Azt hiszem, ezúttal nem egy szokványos Monacói Nagydíjat láthatunk majd: a stratégiának kiemelt szerepe lesz, ami a szokottnál izgalmasabbá teheti a futamot, és annak ellenére harcban lehetünk a győzelemért, hogy nem a pole pozícióból indulunk. Az autónk jónak tűnik és ez önbizalmat ad: holnap mindent beleadok majd."

Lewis Hamilton (7.): "Remélem, hogy Sergio jól van - imádkozom érte, lélekben vele és a családjával vagyok. Annyira jól ment egész hétvégén - lehetett látni a fedélzeti kamerás felvételeken -, és akkor jött ez a hatalmas ütközés. Az ember soha nem akarja látni, hogy valamelyik versenyzőtársa megsérül, és persze amikor újra kimegyünk a pályára, ez motoszkál a fejünkben, de profiként meg kell őriznünk a nyugalmunkat. Az újraindítás után sem a gumikat, sem a fékeket nem tudtam kellően felmelegíteni, ezért nem sikerült összeraknom egy jó kört. Utólag azt mondom, kellett volna futnom egy biztonsági kört még korábban. Úgy érzem, a hétvége során eddig jól mentem, megvolt a pole-hoz szükséges tempóm, ebben egészen biztos vagyok. Holnap megpróbálok mindent kihozni a lehetőségeimből, és bár innen nehéz nyerni, nem adom fel: mindent beleadok és igyekszem minél több pontot gyűjteni."

Ferrari

Fernando Alonso (4.): "Az időmérőn nem éreztem annyira jónak az autót, mint a szabadedzésen, ki kell derítenünk, hogy pontosan miért. Ma a McLaren nagyon gyors volt, azt gondolom, Hamilton valószínűleg esélyes lett volna a pole-ra. Nem gondolom, hogy a Q3 végeredménye jól reprezentálja az erősorrendet, mert a piros zászló összekeverte sok pilóta terveit. Hamiltonnak rosszul ment, de a Red Bullnak minden összejött, mi a kettő között voltunk valahol: két etapunk lett volna, mindegyikben egy mért körrel tankolás nélkül, ezért nem hoztuk ki a legtöbbet a gumikból. Feltételezem, hogy holnap az előzés szinte lehetetlen lesz, a KERS, az állítható hátsó szárny és a többi dolog ellenére is. A rajt nagyon fontos lesz, a versenytempónk jó, azt remélem, előrébb jöhetek néhány helyet, és hogy jól fogom tudni kihasználni a váratlan eseményeket és a stratégiánkat. Arra számítok, hogy néhány versenyző megpróbálja majd a két kiállásos taktikát, de mások akár megkockáztathatják az egy kiállást is. Az autó jobban kezelhető, mint egy hete a Calatunya pályán, az egyensúly jó, és a szuperlágy gumik is jól működnek. Pérez balesete? Az autómból nem kaptam információt az állapotáról. Az ilyen félelmetes balesetek kis szorongást okoznak, de aztán megpróbál az ember koncentrált maradni, és a legjobbját nyújtani."

Felipe Massa (6.): "Elégedettség és sajnálkozás keveredik bennem ez után az időmérő után. A csapattal együtt sikerült javítanunk az autó vezethetőségén a szabadedzéssel összehasonlítva, csökkentettük a túlkormányzottságot, de a hibám a Rascasse-ban a Q3-ban egy vagy két helybe került. Kár, mert jó körön voltam. Hatodikként rajtolni nem a legjobb Monacóban, de itt szükség van arra, hogy az ember használja a fejét a versenyen: arra kell majd koncentrálnunk, hogy bármi megtörténhet. A rajt nagyon fontos lesz, de az is, hogy nyugodt és hidegfejű maradjon az ember, mert bármilyen hiba sokba kerülhet. Csekélyebb itt a gumik elhasználódása, mint amit eddig tapasztaltunk, ezért nem gondolom hogy túl sok bokszkiállás lenne. Remélem Sergio rendben van: félelmetes baleset volt, nagy erejű ütközéssel. A pályának az a része nagyon trükkös, gyakoriak ott a balesetek."

Mercedes

Michael Schumacher (5.): "Először is, örömmel hallom, hogy úgy tűnik, Sergio (Pérez) jól van, ami ma egyértelműen a legfontosabb hír. A balesete sokban emlékeztetett arra, ami Karl Wendlingerrel történt 1994-ben, és azt bizonyítja, hogy az FIA által a biztonság javítására azóta bevezetett fejlesztések, különösen az oldalirányú töréstesztek, hasznosak voltak. Ami a rajthelyemet illeti, kicsit segítettek a körülmények, mert a 7. kocka valószínűleg reálisabb eredmény lett volna. Ettől függetlenül az autónk versenybeállításokkal erősebbnek tűnik ezen a hétvégén, amiből egy újabb jó rajt segítségével megpróbálok majd hasznot húzni. Közismert, hogy itt nehezebb előzni, mint a többi pályán, ezért minden a helyes stratégián fog múlni, már csak azért is, mert a gumik tovább tarthatnak, mint az utóbbi néhány futamon, így kevesebb lesz a boxkiállás. Szerintem izgalmas verseny vár ránk."

Nico Rosberg (8/7.): "Köszönetet kell mondanom a csapatnak azért a hozzáállásért, amit a balesetem után tanúsítottak. Délelőtt elkövettem egy kisebb hibát, és elvesztettem az irányítást az autóm fölött, de senki nem volt rám mérges, amikor visszatértem a garázsba: a srácok odajöttek hozzám, és csak annyit mondtak, hogy 'gyerünk, adj bele mindent az időmérőn!' A Q3-ban kissé nehezek voltak a körülmények, mert számomra épp a legrosszabb pillanatban szakították meg az edzést a piros zászlókkal. Amikor visszamentünk a pályára, már nem tudtam gyors kört futni, mert a gumijaim nem működtek rendesen, de így is elégedett vagyok azzal, hogy egy ilyen kemény nap végén eljutottam a Q3-ig. Szeretném jókívánságaimat küldeni Sergiónak is. Mindannyian örülünk neki, hogy egy ennyire durva baleset után jól van."

Williams

Pastor Maldonado (9.): "Boldog vagyok. Kiegyensúlyozottak voltunk a Q1-ben és a Q2-ben, aztán bejutottam a Q3-ba. Nagyon szoros volt az edzés vége a piros zászló miatt: csak alig több mint két percünk volt, hogy megfussuk a körünket, tehát elégedett vagyok a 9. hellyel. Versenyképesek voltunk az egész hétvége alatt, és ma is kihoztuk a 100 százalékot a csomagból. A tempónk erős, és a legjobbamat fogom nyújtani, hogy bekerüljünk a pontszerzők közé. Remélem, Sergio rendben van, minden jót kívánok neki."

Rubens Barrichello (12.): "Az autó rendben volt, de a használt gumikon gyorsabbnak tűnt. Amikor új gumikra váltottam, nem kaptam meg tőlük azt a tapadást, amit vártam. Ez volt ma a különbség, és pár tizeddel elmaradtam. Ez furcsa volt, meg kell értenünk, hogy miért volt ez a helyzet. Olyan autóra van szükségem, ami annyira tapad a földhöz, amennyire csak lehetséges. Ez az, amit keresek. Nagy szerepe lesz holnap a stratégiáknak. Mindannyian reméljük, hogy Sergio jól van."

Renault

Vitaly Petrov (11.): "Benne kellene lennünk az első tízben, így aztán nem mondhatom, hogy elégedett vagyok a 11. rajtpozícióval. Egész hétvégén nehezen tudtunk bánni a szuperlágy gumikkal, amikor feltettük őket, csak néhány tizedmásodpercet tudtam javítani a köridőmön. Utána kell járnunk, hogy ezt mi okozta. Egy másodperccel gyorsabbnak kellene lennünk, úgyhogy ma este átnézzük az adatokat és megpróbáljuk kitalálni, mit tehetünk azért, hogy holnap jobban teljesítsünk. Fontos, hogy nagyon jól bele kell találnunk a stratégiába. Sergio (Pérez) hatalmasat bukott, úgy tűnt, pontosan ugyanott vesztette el az irányítást az autó felett, ahol nekem is problémám volt csütörtökön. A GP2-ben csapattársak voltunk, remélem, hogy minden rendben van vele, a legjobbakat kívánom neki."

Nick Heidfeld (16.): "Nem volt semmilyen probléma az autóval és tiszta köröket tudtam futni, de egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. A csütörtöki edzések után tudtuk, hogy van még min dolgoznunk, de azt gondoltam, hogy be tudunk kerülni az első tízbe. Barcelonával ellentétben itt - a pálya jellegéből adódódan - nem várható sok előzés, de mindent megpróbálunk. Ha olyan helyeken aktiváljuk a KERS-t, ahol az előttünk haladó nem számít rá, talán lesz előzési lehetőség, de természetesen nem annyi, mint a legutóbbi futamon. Persze bármi megtörténhet, beküldhetik a biztonsági autót vagy mások kieshetnek. Nekünk az a feladatunk, hogy nyomjuk, amennyire csak tudjuk és érjünk célba."

Sauber

Kamui Kobajasi(13.): "Sergio (Pérez) balesete természetesen sokkolt, örülök, hogy nincs komoly sérülése. Eleinte nem is tudtam, hogy mi történt, mert éppen doppingtesztre vittek. Az időmérőn továbbra is nehézségeim voltak az autómmal, amely folyamatosan pattogott, pedig még a harmadik szabadedzésen is változtattunk a beállításain. A rajtpozíciómból azonban így is lehetséges lesz a pontszerzés, úgyhogy holnap erre fogok törekedni."

Force India

Paul di Resta (14.): "Azt hiszem, a 14. hely reális eredmény a hétvégén mutatott tempónkat figyelembe véve. Köztudott, hogy az időmérő edzés itt különösen fontos, éppen ezért mindent beleadtam, hogy minél jobb pozícióba kerüljek a rajtrácson. Holnap hosszú verseny vár ránk, ahol bármi megtörténhet. Minden tőlem telhetőt megteszek majd, hogy elkerüljem a kalamajkákat, és a stratégiánk segítségével megpróbálok majd előrelépni néhány helyet. Ez az első F1-es versenyhétvégém Monacóban, van még mit tanulnom, de már nagyon várom futamot."

Adrian Sutil (15.): "Csalódott vagyok, hogy nem tudtunk bekerülni a Q3-ba, de ezúttal nem volt meg hozzá a kellő tempónk. A Q2-ben egy kicsit peches voltam az utolsó menetemben, mert Petrov nem figyelte a tükreit és emiatt meg kellett szakítanom az egyik gyors körömet. Mentem még egyet, de addigra a gumiim már kezdtek elkopni - ha nincsenek ezek a gondok, talán valamivel jobb eredményt értem volna el. Ami a versenyt illeti, tudjuk, hogy nehéz előzni és a stratégiából sem lesz könnyű kihozni a legjobbat, de résen leszünk és minden lehetőséget kihasználunk."

Lotus

Heikki Kovalainen(18.): "Mielőtt a mai edzésekről beszélnék, el szeretném mondani, milyen jó volt hallani, hogy Sergio (Pérez) eszméleténél van, és tud beszélni. Már nekem is volt súlyos balesetem, ezért tudom, ez milyen érzés az illető csapatának, barátainak és családjának, miközben mindenki a híreket várja, ezért remélem, ő is rövidesen újra versenyezhet. A mai időmérő elég trükkös volt számomra, de a végeredménnyel viszonylag elégedett vagyok. Az első menetem nem alakult igazán a tervek szerint - kétségkívül nem hoztam ki a maximumot a gumikból, ezért a második garnitúrával muszáj volt mindent beleadnom, és az a köröm jobban is sikerült, bár nem annyira, hogy bejussak vele a Q2-be. Az előttem lévőkkel szembeni hátrányom azonban csekély, úgyhogy szerintem rendben leszünk holnap."

Jarno Trulli(19.): "Ez kicsit balszerencsésen alakult. Az autónk egész nap nem úgy reagált, ahogy szerettem volna, és a gumik is furcsán viselkedtek - az első szett fantasztikus volt, de a második borzasztóan gyenge, és nem tudom, mit ronthattunk el. Tudom, hogy a második menetben, amikor már több gumi volt az aszfalton, mehettem volna gyorsabban is, de valamiért csak egy hajszállal javítottam, ezért végeztünk ennyire hátul. A holnapi versenynek leszegett fejjel kell nekivágnunk, tartva magunkat a tervhez, aztán meglátjuk, mi történik a többiekkel. Biztosra veszem, hogy javíthatunk majd néhány helyet, úgyhogy várjuk ki a végét! Szeretném azt is hozzátenni, hogy remélem, Sergio (Pérez) jól van. A balesete nagyon csúnya volt, bízom benne, hogy hamarosan jó híreket fogunk felőle hallani."

Virgin

Timo Glock (21.): "Ez egy tökéletes szombat volt számomra. Jól ment reggel a szabadedzés, és ez volt az egyik legjobb időmérős köröm itt Monacóban. Mindent beleadtam. Néha súroltam a falat, volt néhány csúszásom közel a korláthoz, de a végén egy remek kört hoztam ki belőle. A kritikus kör előtt azt mondtam a mérnökömnek: 'Mindent vagy semmit!', és a végén 4 tizedmásodperccel jobb lett, mint az azelőtti. Nagy köszönet a csapatnak, jó munkát végeztek, én pedig kihasználtam a lehetőséget, hogy ez számítson. A végén csak 1 tizeddel maradtunk el az egyik Toro Rossótól, egy szinten a Lotusszal, úgyhogy elégedett vagyok a mai munkámmal."

Jerome D'Ambrosio (22.): "Ez nem volt egy jó kvalifikáció számomra. Azt hiszen, egy kicsit visszafelé haladtunk reggelhez és csütörtökhöz képest. Meg kell értenünk, hogy miért nem folytattuk a fejlődést. Erre kell koncentrálnunk, meg kell értenünk, aztán meglátjuk, hogyan megyünk majd a versenyen."

Hispania

Tonio Liuzzi (23.): "Nehéz nap volt a mai, mivel reggel volt egy balesetem az 1-es kanyarban. Már csütörtök óta szenvedtem az autó egyensúlyával, főleg az autó farával volt gondunk. Az FIA logikus döntést hozott (azzal, hogy engednek rajthoz állni - a szerk.), hiszen Ausztrália után az összes futamon a 107 százalékos határon belül voltunk. Holnap nehéz verseny vár ránk, mivel továbbra is problémánk van az autó egyensúlyával, de Monacóban az ember sohasem tudhatja, hogyan alakulnak a dolgok."

Narain Karthikeyan (24.): "A mai nap egy kis csalódást okozott. Az autó olyan állapotban volt, hogy nem lett volna biztonságos pályára lépnünk vele. Módosítanunk kellett a felfüggesztéseket, ami végül oda vezetett, hogy nem tudtunk részt venni az időmérő edzésen. Az elmúlt négy versenyhez hasonlóan most is könnyedén kvalifikáltuk volna magunkat, efelől nincs kétségem. Jó döntés volt a sportfelügyelők részéről, hogy engednek minket indulni holnap."