Vágólapra másolva!
Reakciók a Spanyol Nagydíj második napjáról. Folyamatosan bővítjük a cikket megjelenések sorrendjében a nyilatkozatokkal.  

Red Bull

Mark Webber (1): "Jól alakult az edzés. Az időmérő előtt már látható volt, hogy van egy kis előnyünk a többiekkel szemben, és egymással kell majd megküzdenünk a pole pozícióért. Azonban soha nem szabad lebecsülni ezeket a srácokat. A Q1-ből az első szett kemény gumin jutottunk tovább, ami azért volt jó, mert a kvalifikáció legfontosabb részében - a Q3-ban - csak össze kellett raknom egy megfelelő kört. Ez elég jól sikerült, és csak azért imádkoztam, hogy az én rajtszámom kerüljön az időeredmények élére, amikor átszelem a célvonalat. Szép kört futottam, jó csatát vívtam Sebbel, ez az én napom volt".

Sebastian Vettel (2): "Nem mondanám, hogy csalódottak vagyunk, mivel összességében javulást értünk el. Barcelonába általában mindenki számos újítással érkezik, és itt derül ki, hogy működnek-e. Azt hiszem, sikerült előrelépnünk, ahogy a többieknek is, de úgy tűnik, mi szeretjük ezt a pályát, és az autónak is fekszik. Ami az időmérőt illeti, nem sikerült rögtön felvennem a ritmust, így ugyan nem a legsimábban, de sikerült továbbjutnom a keményebb gumikkal. A Q2-ben már sokkal elégedettebb voltam a lágy keveréken, az időmérő utolsó szakaszában azonban egy kicsit sok időt veszítettem, nem voltam teljesen elégedett a körömmel. Mark viszont remek kört rakott össze, ma jobb munkát végzett. Meglátjuk, mit tartogat a holnap, hosszú futam elé nézünk, és sikerült megspórolnunk egy szett gumit. Szerintem a versenyig sikerül megbirkóznunk a KERS-sel, a fiúk nagyon keményen dolgoznak, és megmutattuk, hogy az autó gyorsabb lett, így nagy dicséret jár az aero-val foglalkozó srácoknak a gyárban, és itt egyaránt".

McLaren

Lewis Hamilton (3):"A Red Bullok nagyon erősnek tűnnek, de mindent megteszek majd, hogy a rajtnál legalább egyiküket leelőzzem - ha nem is mindkettőt. Remélhetőleg holnap támadni tudom őket. Ha a rajtrács tiszta oldaláról indulsz, rögtön megnő az esélyed egy jó rajtra, és idén legtöbbször a poros oldalról indultam, úgyhogy holnap ez külön jutalom lesz számomra. A harmadik hely igazából tökéletes - mivel ha jól rajtolsz, elhúzhatsz az élen állók mellett. Az a célom, hogy az 1-es kanyarban már az elsőként forduljak el. Ez általában nem így megy, de amíg nem esek vissza, elégedett leszek. Amikor tényleg mindent ki akarsz hozni az autóból, néha blokkolnak az első kerekek- velem is ez történt az utolsó körömben. Bár a kockásra fékezett bal első nem néz ki valami jól, a kerekek újrasúlyozásával megoldjuk majd a helyzetet, nem lesz gond. Egyértelmű, hogy sikerült előrelépnünk ezen a hétvégén. Továbbra is keményen dolgozunk: nem adjuk fel, és a DRS-nek köszönhetően holnap jó kis versenyt láthatunk majd."

Jenson Button(5): "Úgy éreztem, jól sikerült a köröm, így elégedett vagyok vele. Az autóm az időmérőn során fokozatosan javult - mindössze három századdal bizonyultam lassabbnak Lewisnál. Kicsit szerencsétlen voltam, hogy lecsúsztam a harmadik helyről, aztán Fernando (Alonso) is bejött közénk, ebből is látszik, hogy milyen szoros a verseny. Az egyik fő pozitívum, hogy Lewishoz hasonlóan én is a rajtrács tiszta oldaláról indulok majd. A másik, hogy két szett gumim van, amelyekkel csak egyetlen kört ettem meg, ahogy Lewis is, és egy teljesen új garnitúra - ez kulcsfontosságú lesz holnap. Hatalmas különbséget jelent, ha az abroncsok jó állapotban vannak, úgyhogy szerintem remek kilátásaink vannak. A lágy és a kemény keverék között nagy az eltérés, így holnap különböző stratégiákat láthatunk majd. Ma este megvizsgáljuk a taktikai lehetőségeket, és biztos vagyok benne, hogy működésre bírjuk majd a kemény gumikat."

Ferrari

Fernando Alonso(4): "Tökéletes kört futottam. Szerintem, ha hússzor próbálkoznék, akkor sem tudnék jobbat menni. Amikor egy ilyen kört tudsz menni, nehéz szavakba foglalni, mit érzel: folyamatosan a határon lenni, kanyarról kanyarra, nagyon különleges érzés a pilótának. Nagyon boldog vagyok ezzel az eredménnyel, mert idén még nem tudtunk a második sorba kerülni az időmérőkön. Persze a pole pozíció még mindig messze van: a Red Bullok megint utolérhetetlenek voltak, keményen kell dolgoznunk, hogy közelebb kerülhessünk hozzájuk. Reggel változtattunk kissé az autó beállításain, ami nem hozta meg a várt eredményt, részben a váltakozó irányból fújó szél miatt. Visszatértünk az időmérőre ahhoz a beállításhoz, amit azelőtt használtunk, és azonnal jobb lett. Általánosságban javítottunk a teljesítményünkön, azoknak az új alkatrészeknek köszönhetően, amelyeket ide hoztunk. Eddig a versenyeken jobbak voltunk, mint az időmérőkön, ezért abban reménykedünk, hogy a dobogóért küzdhetünk. Nehéz lesz a rajt, mert a McLarenek mindig jól indulnak, és nekik eggyel több új lágy gumijuk van, mint nekünk."

Felipe Massa(8): "Ez nem kimondottan az az időmérős teljesítmény volt, amit vártunk, de egész hétvégén szenvedtünk az autó egyensúlyának megtalálásával. Ahhoz, hogy előrébbről indulhassunk, arra lett volna szükség, hogy minden tökéletes legyen, de nem ez volt a helyzet. Reménykedjünk abban, hogy teli tankkal az autó jobban működik, aztán meglátjuk, hogy összejön-e egy jó eredmény. Az ilyen pályákon nem lesz könnyű a gumikkal a lehető legjobban bánni, és a megfelelő stratégiát megválasztani. A Q2-ben úgy döntöttünk, hogy a garázsban maradunk, azt kockáztatva, hogy esetleg nem jutunk tovább. Ez azért volt, mert nem lett volna értelme kimenni, aztán pedig úgy eljutni a Q3-ba, hogy nincs egy új gumim sem. Aztán a végkimenetel minket igazolt, még akkor is, ha azt hittük, többet is kihozhatunk ebből a lehetőségből. Világos, hogy jobban kínlódunk a keményebb keverékű gumikkal, mint a többiek. Előzés? Az ilyen típusú pályákon többet fogunk látni, mint a múltban, főleg a gumik elhasználódása miatt."

Renault

Vitalij Petrov(6): "Boldognak kell lennünk az eredménnyel. A csapat nagyot lépett ma előre, az autóm eredménye igazolja ezt. Jónak éreztem az autót, remek volt az egyensúlya, ezért képes voltam arra, hogy olyan gyors kört menjek a Q3-ban, ami biztosított egy jó helyet a rajtrácson. Tudtam, mit kellett ma tenni, és meg is tettem, ezért elégedett vagyok, és alig várom a holnapot. Valószínűleg egy újabb, akciókkal teli verseny lesz, amelyen a stratégiának kiemelt szerepe lesz."

Nick Heidfeld(idő nélkül): "Kihívásokkal teli nap volt, nem sokkal tudtunk volna többet tenni a reggeli kipufogóprobléma után. (reggel lángra kapott Heidfeld autója a harmadik szabadedzésen - a szerk.) Volt egy kis lyuk a jobb oldali kipufogóban, ami túlhevült. Aztán hallottam egy furcsa hangot, elment a motorerő, megjelentek a lángok, és meg kellett állnom. Azóta a csapat teljes erőbedobással azon dolgozott, hogy elindulhassak az időmérő edzésen, de nem jött össze. Legalább tudtam menni pár kört a kemény gumikon ma, holnap keményen kell majd nyomnom, hogy feljebb kapaszkodhassak."

Mercedes GP

Nico Rosberg(7): "Mivel a versenytempóra koncentráltunk ezen a hétvégén, várható volt, hogy kicsit szenvedni fogunk az időmérőn. Azonban nem vagyok túl csalódott a hetedik helyem miatt, holnap erősebbnek kell lennünk, azt gondolom, jobb szereplést is megcélozhatunk, mint Isztambulban. Maradt egy szett új gumim, ami jó, remélem, feljöhetünk a helyes stratégiával."

Michael Schumacher(10): "Sajnos a Q3-ban a KERS-em nem működött, de a lehető legjobban reagáltunk erre. Úgy határoztunk, hogy a keményebb gumin megyek ki, hogy reagálhassak arra, ha valaki ugyanezt a taktikát alkalmazná. Mivel senki sem tette, bejöttem anélkül, hogy mért kört teljesítettem volna, így még választhatunk holnapra taktikát. Megpróbálok majd újra jól rajtolni, ahogy az elmúlt versenyeken, hogy rögtön az indulásnál javítsak néhány pozíciót. Az állítható hátsó szárnnyal és a KERS-szel lehet előzni, még Barcelonában is, ezért fontos, hogy jól használd a gumikat, nekem is maradt még egy friss szettem. Megpróbálom a legtöbbet kihozni belőlük."

Williams

Pastor Maldonado(9): "Nagyon boldog vagyok a csapattal együtt, mert nagyon keményen dolgoztunk eddig, hogy megtaláljuk a helyes egyensúlyt. A tegnapi edzés - különösen az eleje - nagyon nehéz volt számomra. Az autó nem volt túl jó, ezért úgy döntöttünk, hogy kockáztatunk és egy új hátsó szárnyat használunk az időmérőn. Sokkal versenyképesebb lett, de még mindig nagyon sok mindenben kell fejlődnünk".

Rubens Barrichello (19): "Sajnos már a Q1 legelején gondok voltak a váltóval, így nem tudtam jó időt autózni, viszont van ennek pozitív oldala is, mert spóroltunk a gumikkal. Pastor remek helyezése is bizonyítja, hogy ott tudunk lenni az első tízben, ahová én is igyekezni fogok holnap".

Toro Rosso

Sébastien Buemi (11): "'Nagyon boldog vagyok ezzel a 11. hellyel. A Sauberek és a Force Indiák előtt végeztünk, és ha figyelembe vesszük, hogy a tervek szerint a következő versenyre új alkatrészeket kapok, akkor ez Monacóra is jó előjel. Ráadásul sikerült megspórolnunk egy extra garnitúra új lágy gumit a versenyre, mivel úgy döntöttünk, a Q2-ben másodjára már nem megyünk ki a pályára, így jelenleg kedvezőek a kilátásaink. Bizonyos szempontból a 11. hely jobb a 10.-nél, hiszen ha bejutottam volna a Q3-ba, valószínűleg elhasználtam volna még egy szett gumit, így azonban a rajtrács tiszta oldaláról indulok, és még egy extra szett gumim is maradt".

Jaime Alguersuari (13): "Az autó rendben működött a pálya gyors szakaszán, a lassú kanyarokban azonban nem éreztem jónak, úgyhogy meg kell néznünk az adatokat, hogy kitaláljuk, hogyan javulhatnánk a holnapi versenyre a harmadik szektorban. Összességében elégedett vagyok a csapattal, hiszen mindketten szép eredményt értünk el, és szerintem versenyképesek lehetünk a futamon. Három kiállásos stratégiára számítunk, mivel a Pirelli új elsődleges gumikeveréke keményebb, mint korábban. Már alig várom, hogy jó versenyt teljesíthessek a hazai pályámon."

Sauber

Sergio Pérez (12):Az utolsó körömön nem volt semmilyen különösebb problémám, mégsem sikerült jól. A 12 hely nem rossz, és nagyon optimista vagyok a versenyt illetően, de ma nem működtek rendesen az új gumik. Kár, mivel elégedett voltam az autóval, és ez kulcsfontosságú tényező lesz a holnapi versenyen. A reggelhez képest sokat változtattunk a beállításokon, amelyek most jól működnek."

Kamui Kobayashi(14):"Amikor a lágy gumikon az utolsó körömet futottam, az egyik Force India gondba került előttem, hibázott a 10-es kanyarban, és ezzel nekem is annyi volt. Kár, mivel az új aero csomagunk remekül működik. Egyértelműen javultunk, és az autó elég jó lett volna, hogy bekerüljek az első tízbe. Ennek ellenére a versenyen szerintem rendben leszünk, a szuperkemény gumik mindenkinek kihívást jelentenek majd."

Lotus

Heikki Kovalainen(15): "Ez nyilvánvalóan remek nap volt a Team Lotus számára, szeretnék köszönetet mondani mindenkinek itt, és a gyárban, hogy ilyen keményen dolgoztak, ennek köszönhetően sikerült elérni ezt az eredményt. Még ennél is több lehetőség rejlik az autóban, és bár ma igazán jól teljesítettünk, azt is látjuk, hogy egyre inkább fejlődünk, és sikerül felvennünk a versenyt a körülöttünk lévőkkel. Úgy érzem, az éjszaka során végzett munka és a harmadik szabadedzés alatt sikerült sokkal jobb balanszot találnunk a gyors kanyarokban, és tovább dolgozhatunk a lassú kanyarokon, ahol szerintem még nagyobb fejlődést érhetünk el. Most azonban elégedettek vagyunk, jó pozícióból kezdhetjük a holnapi versenyt".

Jarno Trulli (18): "Először is szeretnék gratulálni az egész csapatnak, hogy Heikki bejutott a Q2-be. Ez hatalmas teljesítmény számunkra, és előrejelzi, hogy mi jöhet még. Az én edzésemet egy elektronikainak tűnő probléma zavarta meg, ami miatt második fokozatban ragadt a váltó, mikor először kigurultam a pályára. Később azonban kicseréltük a kormánykereket, és sikerült összeraknom egy kört az utolsó másodpercekben, amivel Rubens (Barrichello) elé kerültem. Szóval holnap a 18. helyről indulunk, és az autó versenytempójából kiindulva szerintem jó délutánunk lehet".

Force India

Paul Di Resta(16): "Nem hiszem, hogy a rajtrácson szerzett helyeink hűen tükrözik, hogy mire is vagyunk képesek valójában, ugyanis megpróbáltuk a lehető legtöbb gumit megspórolni a versenyre. Ennek köszönhetően két lágy és egy szett kemény garnitúra új gumim maradt. Az is kulcsfontosságú lesz, hogy különböző gumikat milyen sorrendben használjuk majd fel, mert a sebességet ezen a pályán nagyban befolyásolja, hogy milyen keverék van az autón. Biztos vagyok benne, hogy a holnapi futamon jobb helyezéseket érünk el, mint az időmérőn".

Adrian Sutil (17): "Ma visszatértünk a régi jól bevált légterelőinkhez, mert nem volt elég időnk kipróbálni és megérteni az idehozott új alkatrészeink működését. Tisztában vagyunk vele, hogy az időmérő fontossága már nem olyan mint régebben, egy jól megválasztott versenystratégia sokkal inkább befolyásolja a végeredményt. Pontosan emiatt csak kemény gumikat használtunk a Q2-ben, hogy spóroljunk a versenyre. Azt gondoljuk jelenleg ez a legjobb taktika és remélhetőleg ez ki is fizetődik majd holnap".

Virgin

Timo Glock (20): "Azt hiszem, összességében elég jól sikerült az időmérőnk, pedig volt egy kis problémánk az első szett gumival, ami nem úgy teljesített, ahogy kellett volna és emiatt egy kicsit aggódtam. Pénteken elég sok időnk elment, így alig tudtunk a beállításokra koncentrálni az új csomaggal, így visszatértünk a régihez, amit elég nehéz volt ismét megfelelő működésre bírni. Most már teljesen a versenyre fókuszálok, és nagyon pozitív vagyok, ahogy az autót fejlesztjük lépésről-lépésre".

Jerome D'Ambrosio(23): "A mai nap nem indult túl jól számomra, valami miatt nem értük el azt a sebességet, amit tegnap, ráadásul az időmérőn csak egy köröm volt egy hidraulikus probléma miatt. Mindezek ellenére ez volt eddig a leginkább előremutató 'menetünk', a csapat remek munkát végzett, hogy megjavítsák az autómat a versenyre, szóval meglátjuk, mire leszünk képesek".

Hispania

Vitantonio Liuzzi (21): "Boldogak lehetünk a mai időmérő miatt, volt egy kis javulás az új alkatrészektől. Keményen kell tovább dolgoznunk, hogy a következő versenyre is legyenek fejlesztéseink. Jó irányba fejlesztjük az autót és a magát az egész csapatot is. Jelenleg jól dolgozunk, de keményen kell hajtanunk, hogy megtegyük a következő lépést. Nagyon pozitív, hogy a bejutottunk, és hogy a Virginek közé furakodtunk. Fontos, hogy holnap jó versenyt fussunk a hazai közönségünk előtt. Mindig is jó volt az atmoszféra Spanyolországban, de ez még motiválóbb, ha egy spanyol csapat autóját vezeted. Érezheted a támogatást, és vissza akarsz adni valamit a szurkolóknak azzal, hogy jól teljesítesz. Remélhetőleg jó rajtunk lesz holnap, és a bokszkiállásokkal sem lesz semmi gond. Nehéz lesz, mert kicsit szenvedtünk az új Pirelli keverékekkel."

Narain Karthikeyan (22): "Tegnap és ma nagyon nehéz volt, különösen a második és a harmadik szabadedzésen, amikor az új alkatrészekkel köröztünk, mert nem találtuk meg az egyensúlyt. Ezek után kicsit aggódtam, hogy mi lesz az időmérőn, de aztán összeállt minden. Leültünk, és kielemeztük a helyzetet. Boldog vagyok, hogy először vagyok a legközelebbi versenytársunk előtt, és hogy közel kerültem Tonióhoz is. Elégedett vagyok ezzel a pozícióval, különösen azért, mert ez a csapat hazai pályája, lássuk, mi fog történni holnap!"