Vágólapra másolva!
A gyorsan betiltott új hátsó szárny hiánya ellenére idén először indulhat a második sorból Ferrari. A csapat is elismeri, hogy nem az autó, hanem Alonso tudása miatt sikerült a negyedik helyet elcsípni.

Ritka, hogy egy versenyző annyira elégedett legyen az időmérőn futott körével, mint Fernando Alonso Spanyolországban. Elmondása szerint minden kanyarban a határon autózott, ami mindig különleges érzést jelent egy pilótának. "Tökéletes kört futottam. Szerintem, ha hússzor próbálkoznék, akkor sem tudnék jobbat menni" - nyilatkozta a kvalifikáció után a kétszeres világbajnok.

Délelőtt más irányba indultak el a beállításokkal, ami nem jött be, így az időmérőre a régi beállítást állították vissza, és ez meghozta a javulást. Az új alkatrészek beváltak a spanyol pilóta szerint, bár a gyorsan betiltott új hátsó szárny bizonyára még jobb eredmény elérésére tette volna képessé a vörös autókat. Alonso bízik a Ferrari hagyományosan erős versenytempójában, csak amiatt aggódik, hogy a McLarenek jobban szoktak rajtolni, és Hamiltonéknak eggyel több új szett gumijuk is maradt.

Az Alonsótól 0,9 másodperccel elmaradó, magát kilencedik helyre kvalifikáló Massa viszont szenvedett az autó egyensúlyával, és a kemény gumikat sem sikerült megfelelően munkára fognia. Abban bízik a brazil, hogy teli tankkal az autója jobban fog viselkedni a versenyen. Nagy kockázatot vállaltak azzal, hogy a Q2 végén már nem jött ki gyors körre, de végül jól jártak, mert így is bejutott a Q3-ba Massa. "A Q2-ben úgy döntöttünk, hogy a garázsban maradunk, azt kockáztatva, hogy esetleg nem jutunk tovább. Ez azért volt, mert nem lett volna értelme kimenni, aztán pedig úgy eljutni a Q3-ba, hogy nincs egy új gumim sem. Aztán a végkimenetel minket igazolt" - nyilatkozta Massa az időmérő után.

Stefano Domenicali csapatfőnök kellemesen csalódott az időmérő eredményén. "Reggel az év legrosszabb harmadik szabadedzését produkáltuk, mindkét autó sokat küszködött, aztán most azon találtuk magunkat, hogy az év legjobb időmérős eredményét kell kommentálnunk. A negyedik hely Alonso hihetetlen teljesítményének köszönhető"- nyilatkozta a boldog csapatfőnök.

Pat Fry, az istálló vezető versenymérnöke szerint még keményebb munkára van szükségük, ha be akarják fogni az élen állókat. "Sok új alkatrészt hoztunk ide, de a többi csapat is így tett, így végülis nem sokat változtak az erőviszonyok. Az ilyen pályák azoknak az autóknak kedveznek, amelyeknek nagy a leszorítóereje, ez tisztán látszott a szektoridőkön. Mi az első szektorban vagyunk gyorsak, de ennek a másik kettőben fizetjük meg az árát."

Forrás: Ferrari