Vágólapra másolva!
A hírek szerint a bajba jutott brit istálló azt fontolgatja, hogy otthagyja a Cosworth-t, és a Renault-val köt motorszállítói szerződést. Ők lennének a negyedik Forma-1-es csapat, akiknek a francia cég biztosítja a motorokat.

A Renault és a Williams már a kilencvenes évek során is dolgozott együtt, ekkor a britek fennállásuk legnagyobb sikereit érték el (1992 és 1997 között öt konstruktőri és négy versenyzői világbajnoki címet). A francia motorgyártó vezérigazgatója, Jean-Francois Caubet a német motorsport-total.com oldalnak adott interjújában megerősítette, hogy valóban tárgyalásokat kezdtek a Williamsszel, de hozzátette: "Nem csak velük".

"A célunk mindenképpen az, hogy négy csapatnak szállítsunk motorokat" - fogalmazott Caubet, rámutatva arra, hogy az FIA-nak nincs különösebb kifogása az ellen, hogy a Renault túllép a három csapatra vonatkozó motorbeszállítói megállapodáson.

A Renault eddig három csapatnak biztosít motort: a két "Lotusnak", vagyis a Team Lotusnak és a Lotus Renault-nak, valamint a konstruktőri világbajnokságot jelenleg vezető Red Bull istállónak. Igaz, a világbajnok csapatnál egy szponzori megállapodás miatt egy ideje már Infiniti néven futnak a Renault motorjai.

A motorcserénél komoly problémát jelenthet, hogy az új Renault-motorokat hozzá kell igazítani a Williams saját KERS-rendszeréhez. Az oxfordshire-i istálló résztulajdonosa, Toto Wolff szerint azonban jelenleg ennél jóval komolyabb problémákkal kell szembenézniük.

"Azt már régóta tudjuk, hogy a Cosworth nem olyan erős motor, mint mondjuk a Mercedes, de jelenleg ez a legkisebb problémánk, amire meg kell találnunk a megoldást" - fogalmazott Wolff, utalva arra, hogy a Williams történetének legrosszabb idénykezdetén (4 futam, nulla pont) van túl.