Vágólapra másolva!
A svájci istálló megváltoztatta az alkatrészek szabályosságát vizsgáló ellenőrzési procedúráját, hogy ne fordulhasson elő hasonló eset, mint ami Ausztráliában volt.

Mint ismeretes, a szezonnyitón a 7. helyen végző Pérezt és a 8. helyen végző Kobajasit is kizárta az FIA ellenőrző testülete a szabálytalan hátsó szárny miatt. Mint kiderült, ennek egyik fölső alkatrészének az ívsugara pár mm-rel kisebb volt az előírt 100 mm-nél.

Monisha Kaltenborn, a csapat ügyvezetője elmondta az Autosport portálnak, hogy a csapat megtalálta a probléma okát, és változtatott az ellenőrzési rendszerén, hogy többé ne fordulhasson elő hasonló hiba. Azt is elmondta, hogy emberi mulasztás történt.

"Először meg kellett értenünk, hogy mi és hogyan történt. Aztán az ellenőrzési procedúránkra koncentráltunk, és az okokat vizsgáltuk. Javítottunk a mérési rendszerünkön, több új mérést is bevezettünk, hogy megbízható legyen a rendszerünk. Most már biztosak vagyunk abban, hogy a méréseink helytállóak."

"Sok dolog kapcsolódik egymással a tervezési folyamatokban, és egy módosítás több más tényezőre is hatással lehet. Így történt az emberi hiba is, ami aztán átcsúszott az egész folyamaton."

Kaltenborn csak mosolyog azokon a híreszteléseken, melyek szerint az istálló tavaly kinevezett technikai igazgatójának, James Key-nek az állásába kerülhet az ügy.

"Azt hiszem, ez az eset jól mutatja, hogy milyen veszélyes lehet az internet. Valaki, valahol egy chaten ostobaságokat írt le, és ennek hatása volt az egész internen. Abszolút bolondság lenne, ha elbocsátanánk. Key-nek még hosszú jövője van a Saubernél."

Forrás: Sauber