Vágólapra másolva!
Az állítható hátsó szárnyakra vonatkozó szabályok felülvizsgálatát szeretné a Forma-1-es pilóták egy része. Panaszkodnak a csapatok a Pirelli esős abroncsaira is.

Nagy újdonsága az idei Forma-1-es szezonnak, hogy a KERS visszatérése mellett állítható hátsó szárnyakra is támaszkodhatnak a pilóták. Ezeket csak kijelölt helyeken, bizonyos feltételek teljesülése esetén lehet használni előzéshez, de sokaknak nem igazán tetszik a rendszer. Néhány versenyző tart attól, hogy mostantól túl könnyű lesz az előzés, másrészt aggódnak amiatt, hogy túl sok kijelzőre és kapcsolóra kell figyelni a vezetés helyett.

A KERS-nek és a hátsó szárnyaknak is külön vezérlőjük van, utóbbiakhoz ráadásul lámpák is kapcsolódnak, amelyek jelzik a pilótának, ha állíthat a szárnyálláson. Figyelniük kell arra, hogy mennyi KERS-energia maradt az újratöltésig, főleg a lotusosok aggódnak amiatt, hogy balesetekhez vezethet ez a sok nézelődés.

Forrás: AFP

A pilóták szövetsége (GPDA) Rubens Barrichello elnök vezérletével Barcelonában találkozót kezdeményezett az FIA illetékeseivel, a csapatfőnökökkel és technikai igazgatókkal, de egyelőre nem született megállapodás szabályváltoztatásról. Nem kapott egyhangú támogatást az a javaslat, hogy a hátsó szárnyakat csak a versenyeken használják a pilóták, a szabadedzéseken és az időmérőn így kizárólag a vezetésre kellene koncentrálniuk. A Red Bull támogatta ezt az elképzelést, a Ferrari ugyanakkor nem.

Kifogás merült fel a Pirelli esőgumijaival kapcsolatban is, a versenyzők nem elégedettek a tapadással. "A legtöbb pilóta úgy gondolja, hogy valamit kezdenünk kell velük" - mondta Felipe Massa. "Ha lesz egy olyan verseny, mint tavaly Koreában, ezekkel a gumikkal nehezen tudnánk végigcsinálni."