Vágólapra másolva!
A YallaF1 szerint a melbourne-i bokszutcában olyan pletykák terjednek, hogy a Red Bull egy újfajta, kompakt KERS-t használ, amelyet csak a rajtnál fognak bevetni.

A YallaF1 beszámolója szerint az időmérő utáni sajtótájékoztatón James Allen, a beszélgetés moderátora megemlítette Vettelnek, hogy a tévéközvetítésben nem vették észre, hogy használta volna az energiatároló rendszert.

"Tényleg nem használtuk a KERS-t az időmérőn" - ismerte el Vettel. A miértre azt válaszolta a világbajnok, hogy nem volt teljesen feltöltve. Később Mark Webber is elismerte, nem használták a hibrid rendszert, de ő sem árulta el ennek a pontos okát.

Ezután olyan pletykák kezdtek el a bokszutcában terjedni a YallaF1 szerint, hogy a Red Bull egyedi, kompakt KERS rendszerét csak a rajtnál fogja használni a két autóban. Egyesek még azt is tudni vélik, hogy a rejtélyes energiatároló rendszert nem is fékezéssel töltik fel árammal, hanem még a bokszban a csapat tölti fel a verseny előtt.

Az efféle, csak rajtnál használatos KERS elméletileg kisebb és könnyebb lehet a normál rendszereknél, emiatt nem rontja le az autó kezelhetőségét, és a fékezéskor sem viselkedik másképp vele az autó, mint KERS nélkül.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke sem árulta el, hogy miért nem használták a KERS-t, csak annyit mondott az Autosport-nak, hogy taktikai okokból. "Meg kell várniuk a holnapi versenyt, nem fogom elrontani az izgatott várakozást."

Horner azt is elismerte, hogy a KERS nélküli időmérő azt is jelentette, hogy Webber lecsúszott az első sorról, de egyúttal kijelentette, hogy mindennek, amit csinálnak, nyomós oka van.

Forrás: AFP