Vágólapra másolva!
Bár a konstruktőri bajnokságban a Lotust megelőzve a 11. helyen zárta a tavalyi évet a Hispania Racing Team, ám a futamok többségén a csapat autója még a másik két újoncistálló versenygépénél is lassabb volt. A spanyol kiscsapat főnöke, Colin Kolles bízik benne, hogy az idei autójuk egyértelmű előrelépés lesz a tavalyihoz képest, és sem a Lotus sem a Virgin legyőzése nem jelenthet számukra különösebb problémát.

Forrás: Hispania Racing Team

A tavalyi évben bemutatkozó Hispania Racing Team (HRT) a Dallara által tervezett karosszériával kezdte a szezont, ám a csapat vezetése elégedetlen volt az olasz gyártó munkájával, ezért év közben szakított azzal, ami nagyban meghatározta az istálló 2010-es teljesítményét.

A csapat új, F111-es kódjelű versenygépét már önállóan tervezte, a korábban a Williams, a BAR-Honda és a Red Bull csapatában is megfordult szakember, Geoff Willis vezetésével. "Tapasztalt és kiváló szakemberek dolgoznak az autónkon, bízom a munkájukban, ezért semmitől sem tartok. Ha lesz elég időnk arra, hogy elvégezzük a tervezett programunkat a szezon előtt, akkor a Lotus és a Virgin legyőzése nem jelent majd gondot számunkra"- jelentette ki az Autosport magazinnak nyilatkozó Kolles.

"Tagadhatatlan, hogy nem volt épp optimális a téli felkészülésünk, de van egy teljesen új autónk, és mindent megteszünk, hogy a lehető leghatékonyabb módon fejlesszük azt. Majd meglátjuk, hol állunk a többiekhez képest, mivel jelen pillanatban ezt még nem lehet megmondani. De szerintem mindenképp erősebbek leszünk, mint a tavalyi évben voltunk, és az év ezen szakaszában nem is lehet nagyon más célunk" - folytatta.

"Persze fontos, hogy a realitások talaján maradjunk. Nem elég ugyanis, hogy van egy új autónk, ha nem tudjuk azt megfelelően fejleszteni a szezon során. Úgy vélem, idén egy nagyon erős és hatékony fejlesztési programunk lesz a CFD-nek (szimulátorral történő autótervezés - a szerk.) köszönhetően, de hogy ez mire lesz elég, azt előre nem tudhatjuk"- mondta Kolles, aki végül azt is elárulta, hogy tavaly szinte egész évben ugyanazzal az autóval versenyeztek, mivel nem volt elég pénzük a fejlesztésre, idén ezért is vár előrelépést csapatától.

A HRT még mindig nem nevezte meg pilótapárosát a 2011-es esztendőre, így továbbra sem ismert, ki fog versenyezni az indiai Narain Kathikeyan mellett a csapat másik autójában. A legnagyobb esélyes a Force India tavalyi pilótája, a rutinos Vitantonio Liuzzi, aki ugyanakkor a minap kijelentette, nem hajlandó, illetve nem is tud fizetni azért, hogy a HRT főállású pilótája legyen.

Liuzzi egy percig sem tagadja, szívesen vezetne jövőre a spanyol kiscsapat színeiben, mivel lát fantáziát annak rövid távú terveiben és lehetőségeiben, még ha nem is túl sokat. "Hogy versenyképesebb lesz-e a csapat, mint tavaly volt? Bizonyára igen. Hogy elég versenyképes lesz-e? Na, ebben már nem vagyok olyan biztos"- árulta el az espnf1.com-nak nyilatkozva Liuzzi.

"Tényleg egy nagy kérdőjel, mire lehet képes a csapat idén, mivel kicsit késik az új autóval, és a költségvetése is eléggé behatárolt. Másrészről viszont kétségkívül van néhány izgalmas tervük, amiket ha sikerül megvalósítaniuk, az jó hatással lehetne a csapat teljesítményére"- fogalmazott.