Vágólapra másolva!
Az utóbbi években jött divatba a kivilágított nagydíj a F1-ben, Szingapúrban és Abu-Dzabiban is versenyeztek már lámpafényben a pilóták. Malajzia is szeretne.

Forrás: AFP/Kamarul Akhir
Forrás: AFP/Kamarul Akhir

A sepangi pálya világosban

Megirigyelte a szingapúri pálya fényeit a szomszédos Malajzia. Az ország autós szövetségének tervei között szerepel, hogy mielőtt 2015-ben lejár a szerződésük a Forma-1-gyel, éjszakai futamot rendeznek a sepangi pályán. Az első ilyen futamot 2008-ban rendezték Szingapúrban, ez volt az első teljes egészében lámpafényben megrendezett verseny az F1 történetében, 2009-ben pedig Abu-Dzabiban rendeztek nappal kezdődő, de lámpafényben leintett versenyt.

"A legnagyobb versenytársunk a tévéközvetítés, sokan ugyanis inkább a fotel kényelméből nézik a versenyeket" - mondta az AFP hírügynökségnek Razlan Razali, a sepangi verseny igazgatója. Annak ellenére, hogy a Maláj Nagydíj jegyárai a legolcsóbbak a F1-es futamok között, legutóbb három verseny alatt kevesebb mint 100 ezer jegyet váltottak a sepangi pályára. Ráadásul a lelátó is felújításra szorulna, ami szintén nem kedvez a magas nézőszámnak, ennek felújításához pedig a maláj kormány nem nyújt támogatást. Razali szerint egy éjszaki futam megrendezése ismét emelné a kilátogató szurkolók számát, és a jegyárakból finanszírozható lehetne a lelátó renoválása is.