Vágólapra másolva!
Adrian Sutil szerint a Pirelli gumik sokkal rosszabbak a Bridgestone-oknál, ami a csapatoknak és a nézőknek is hátrány.

Forrás: AFP

Adrian Sutil karrierje legjobb szezonját futotta a tavalyi évben, két ötödik helyet és számos pontszerzést követően az egyéni bajnokság 11. helyére kormányozta az egykori kiscsapat, a Force India autóját. Először egy hete, Barcelonában tesztelhette a Force India által 2009-ben mellőzött kinetikaienergia-visszanyerő rendszert, a KERS-t. Sutil szerint az új rendszer kitűnően vizsgázott, érzésre száz lóerő plusznak tűnt a használata - nyilatkozta a német Auto Motor und Sport magazinnak. Mint mondta, a pályán zajló fej-fej melletti küzdelmekre gondolva sokat dolgoztak a KERS, a fordulatszám-limiter és a differenciálmű vezérlőgombjainak tökéletes elhelyezésén, az F-csatorna betiltásával azonban kezei felszabadultak, így úgy érzi, nem lesz problémája az irányítással ebben a szezonban.

Sutil dicsérő szavakkal illette csapattársa, az újonc Paul di Resta teszteken megnyilvánuló fejlesztési kvalitásait, mivel az autó aerodinamikai hibáinak egy részét már ki tudták küszöbölni, az autó egyensúlya pedig kiváló. Módosított kipufogórendszert próbáltak ki a tesztek során, mely szintén bevált, de a német úgy érzi, még várni kell arra, hogy előcsalogassák az autóban lévő teljes potenciált, ehhez még egy kis plusz leszorító erőt szeretnének találni.

A Force India egyelőre a topcsapatokhoz hasonló tesztprogramot teljesít, kevés üzemanyaggal még nem futottak ki a pályára, arra egyedül a barcelonai teszteken a legjobb időt autózó ferraris Felipe Massa voksolt - szuperlágy gumik mellett.

"Mintha az ember tojáson lépkedne"

Sutil beszélt a Pirelli gumik között tapasztalható lényeges eltérésekről is. Az intermediate gumik nedves körülmények közt tartósak, de abszolút nem tapadnak, olyan érzés velük menni, mint a jégen - állítja az esőmenő Sutil. Az esős köridők messze elmaradtak a korábbi bridgestone-os időktől, de az igazi kaland száraz pályán kezdődik. Sutil időeredményei szerint a szuperlágy és a lágy között 0,7, a lágy és a közepes keverék között körönként 1,5 másodperc a különbség a tesztek alapján - az első körben. A szuperlágyak azonban Sutil szerint egy egész kört sem bírnak ki, úgy kell velük autózni, mintha az ember tojáson lépkedne, és a legtartósabbnak szánt kemény keverék is használhatatlanná válik tizenöt kör után.

Állítása szerint hiába próbált eltérő stílusban vezetni és kímélni a gumikat, nem tapasztalt lényegi különbséget, így a mostani állapot szerint rengeteg kerékcserére számíthatunk a következő szezonban. Ráadásul félő, hogy az extrém gyors kopás következtében a csapatok tartalékolni fognak a szabadedzéseken, gumi hiányában nem tudják pontosan beállítani az autókat, a beállítások eredményeit a változó gumikon nem tudják majd összehasonlítani, és ennek a pilóták mellett a pénteki szabadedzésre kilátogató nézők látják majd kárát.

Sutil helyes döntésnek tartotta a bahreini futam elhalasztását, ugyanakkor sajnálja is, mivel kedveli a pályát annak ellenére, hogy az nem szokott izgalmas versenyeknek otthont adni.