Vágólapra másolva!
A Minardi kivételével minden Forma-1-es istálló intenzív teszteléssel tölti a hetet: a mezőny egyik fele Monzában, a másik Silverstone-ban készül a tengerentúli futamokra. A Ferrari új gumikat is kipróbál majd, ezek a hírek szerint megoldhatják Schumacherék gondjait.

Nem kétséges, hogy a Ferrari idei gyengébb szerepléséért a gumik felelősek, a Bridgestone egyelőre nem tud olyan jó keverékeket előállítani, mint a Michelin. Hogy miért, az persze nyilvánvaló, a Ferrain kívül csak a két kiscsapatnak, a Jordannek és a Minardinak szállít, míg a Michelin hét istálló adataiból tud bogarászni.

Gondjai persze a francia gyárnak is vannak, elég csak Kimi Räikkönen nürburgringi balesetére gondolni, amely miatt sokan össztüzet zúdítottak a kerékcserét tiltó szabályra. A finn a kopott jobb első gumi okozta felfüggesztéstörésbe akár bele is halhatott volna, az évek óta kötelező biztosítóhuzalok azonban megóvták attól, hogy a kerék fejbe találja.

Pierre Dupasquier, a Michelin sportigazgatója csak széttárni tudta a karját arra a kérdésre, hogy "mi történt", majd mutogatni kezdett a Renault-ra és a többiekre, mondván, nekik komolyabb gondjuk nem volt. Azaz ki nem mondta, mégis egyértelműen a McLarenre és Räikkönenre kente a felelősséget a gumi elszögletesítéséért.

"Én sem mondhatok mást, mint hogy mindenki számára kemény az a szabály, amelynek értelmében ugyanazt a garnitúra gumit kell használni az időmérőn és a versenyen is" - mondta Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke az esettel kapcsolatban. A francia szakember jó szokása szerint nem kommentálta a wokingiak Räikkönent pályán tartó döntését, de egyet azért odaszúrt a rivális Michelinnek.

"Ami azt illeti, mi és a Bridgestone a konzervatívabb irányba indultunk el, ezért nem remekelünk az időmérőkön. Egyik gyár sem használta még ki száz százalékban az új szabályokat, van egy, amelyik jól muzsikál a kvalifikáción és gyengébben a futamon, meg egy másik, amelyik rosszabb az időmérőn, de jobb a versenyen. Szándékosan használtam a jobb szót, ha mást, például biztonságosabbat mondtam, ingoványos talajra tévedtem volna."

A Ferrari egyszerre két pályán, Monzában és Silverstone-ban is készül majd a Kanadai és Amerikai Nagydíjra, s a hírek szerint vadonatúj, akár az eddigi gondokra is gyógyírt jelentő gumikat próbál ki. "Úgy gondoljuk, találtunk valamit" - idézte a Daily Telegraph című napilap a Bridgestone szóvivőjét, aki további részleteket nem volt hajlandó elárulni az új fejlesztésekről.

"Egyszerre két pályán fogunk gyakorolni, mert számtalan új alkatrészt kell kipróbálnunk" - indokolta Todt a csapat "szétszórását". "A tesztjeink általában nagyok, de most a legfontosabb, hogy az eredmény is nagy legyen. Ahogy már mondtam, jelenleg csak a középmezőnyben tudunk végezni az időmérőkön, de nagyon remélem, hogy az újdonságoknak hála ez hamarosan változni fog."