A Forma-1 a sport világának egyik - ha nem a - legjövedelmezőbb vállalkozása. Világszinten alkalmanként 350 millió tévénézőt vonzanak a versenyek, miközben a NASCAR ("az amerikai Forma-1") futamait jó, ha húszmillióan nézik. Jóllehet a Forma-1 igazán Európában és Ázsiában népszerű, a világbajnokság szervezői terjeszkedni akarnak Kanada felé, sőt, újabb egyesült államokbeli futamo(ka)t terveznek.
Schumacher nyomasztó fölénye azonban veszélyezteti a nagyra törő elképzeléseket. Szemben Woodsszal - akinek sikersorozata tovább népszerűsítette a golfot, s izgalomba hozta a sportág rajongóit -, Schumacher idei, csaknem százszázalékos győzelmi aránya felettébb untatja a Forma-1 szerelmeseit. Márpedig ha tartósan csökken a versenyek televíziós nézettsége, akkor elapadhatnak a szponzori pénzek. (A Business F1 szaklap becslése szerint évente 943 millió dollárt költenek a multik arra, hogy a nézők lássák a cégük logóit az autókra és a pilóták testére ragasztva.)
"Schumi példa nélküli diadalmenete minden kétséget kizáróan negatív hatással van az izgalmakra" - jegyzi meg Mario Andretti, az utolsó amerikai pilóta, aki Forma-1-es világbajnoki címet szerzett, még 1978-ban. Schumacher egyeduralkodása részben a gépnek tulajdonítható, részben személyes tehetségének. Az általa hajtott Ferrari a mezőny leggyorsabb, legmegbízhatóbb kocsija. A Fiat cég - a Ferrari tulajdonosa - csaknem kimeríthetetlen pénztartalékokkal rendelkezik, évente 450 millió dollárt költ Forma-1-es csapatára, szemben a sor végén kullogó Minardi (Baumgartner Zsolt istállója) által elköltött 35 millióval.