Társoldalunk:

Történelmi sikert értek el a magyar vitorlázók

2019.09.10. 12:32

A Raffica Sailing Team a sorban negyedikként következő nagy tókerülő versenyt, a Centomigliát is megnyerte egy naptári éven belül, ezzel pedig történelmet írt.

Körülbelül 120 hajó indult neki a Garda-tó megkerülésének, a Raffica Király Zsolt kormányzásával 10 óra, 15 perc és 27 másodperc alatt teljesítette a távot, ezzel pedig a leggyorsabb egytestű hajó lett.

Király Zsolték sikerét az tette még értékesebbé, hogy a Bol d'Or, a Rund Um és a Kékszalag után nyerték meg egy éven belül a Centomigliát, azaz a négy nagy tókerülő versenyt.

„A Centomiglia ma is rangos verseny, de azt el kell mondani, hogy régen sokkal nagyobb felhajtás övezte. Egyre kevesebb az induló, ennek ellenére nekünk nagyon fontos volt az idei diadal, ugyanis ezzel lett teljes az egész éves sikerünk. Korábban még senkinek nem sikerült megnyernie a négy nagy tókerülő versenyt, mi vagyunk az elsők, akik a Garda-tavi Centromigliát, a Genfi-tavi Bol d'ort, a Bodeni-tavi Rund Umot és a balatoni Kékszalagot is megnyertük" – mondta Király Zsolt.

A Raffica a Garda-tavonForrás: Török Brigi/BrigiPix/Raffica

„Ha sorrendet kellene állítanom, akkor a Kékszalag és a Bol d'Or emelkedik ki a mezőnyből, itt indul a legtöbb, nagyjából 500 hajó, a Rund umon körülbelül 360, majd jön a Garda-tó, ahol régebben sokkal többen indultak, de persze a legjobbak így sem hiányoznak a versenyről" – mondta a magyar sikerkormányos, aki már évek óta készült erre a sikerre.

Mennyit kell készülni egy ilyen nagy sikerre?
Mi nagyjából tíz éve vitorlázunk ezzel a hajóval, erre a sikersorozatra körülbelül öt éve készültünk. Egyszer már sikerült a négyből három versenyt megnyernünk, akkor éppen a Balaton fogott ki rajtunk.

Melyik verseny volt a legnehezebb idén?
Mindegyik más miatt volt nehéz. A Bol d'Oron vihar volt, a Kékszalagon pedig szinte semmi szél, de egyik sikert sem adták ingyen, hol a szél, hol az ellenfelek nehezítették a dolgunkat vagy éppen egy semmiből felbukkanó, agyontuningolt hajó.

14 ember kell ahhoz, hogy így menjen a RafficaForrás: Török Brigi/BrigiPix/Raffica

Mit lehet tudni a hajójukról, a Rafficáról?
A Raffica egy libera típusú hajó, 1992-ben épült Olaszországban. Ez egy igazi tókerülő, trapézos versenyhajó. A hajó formája még mindig az eredeti, de az árbóc már hosszabb, tőkesúly pedig már szinte egyáltalán nincsen. Korábban valaki azt mondta, hogy ez a karbontechnológia öt évig bírja majd, de kisebb felújítások mellett még ma is bírja a hajó, persze vigyázunk rá nagyon. A Raffica egytestű hajó, ami gyenge szélben a katamaránokkal is felveszi a versenyt.

Mekkora siker az, amit most elértek?
Szerintem nagyon nagy. Ezt már abból is tudni lehet, hogy a Sailingworld folyamatosan beszámolt a versenyeinkről. Régóta jegyzik a Rafficát, ahol számít, ott ismernek minket régóta. Nemsokára megyünk Máltára versenyezni, ott béreltünk egy versenyhajót, a tulajdonos pedig már alig várja, hogy egy ilyen legénység vigye vízre a hajóját. Mindenhol tudnak rólunk, már csak azért is, mert a mi hajónk elég speciális azokhoz képest, amik ellen versenyzünk. A Rafficával sokkal nehezebb menni, mint egy átlagos hajóval. Tizennégy emberen múlik, hogy talpon tudunk-e maradni. Ez a hajó a kikötőben sem áll meg a talpán, ha nincs kikötözve. Sokan nem tudnának menni sem vele, a kikötőből kiállni sem. Valahol az úszó és a repülő hajók között vagyunk, legalábbis érzésre.

A sikercsapatForrás: Török Brigi/BrigiPix/Raffica

Egy ekkora siker után mi a következő terv?
A Centomiglia után viccesen megkérdeztük egymást, hogy akkor most keresünk egy másik tavat? Vannak még tókerülő versenyek, de a mi presztízsünkkel már nem akarunk mindenhol elindulni. Ha van egy „helyi király" valamelyik tavon, akkor szívesen megyünk próbálkozni, de versenyérték nélkül nem akarunk indulni.