Vágólapra másolva!
A Magyar Sakkszövetség, az Informatikai és Hírközlési Minisztérium és a gamer.team Informatikai Kft. közös szervezésében rendezik meg az Internetes Magyar Sakkbajnokságot, a Neumann Kupát. A versenyt január 14. és február 14. között bonyolítják le, nevezni a gamerteam.hu weboldalán lehet.

A Magyar Sakkszövetség az Internetes Magyar Sakkbajnokság megrendezésével lehetőséget kíván adni mindenki számára, hogy részt vegyen egy országos sakkversenyen. Egyúttal ezzel a kuriózumszerű rendezvénnyel csatlakozik a 100 éve született nagy magyar tudós-matematikus, Neumann János emlékévéhez.

A versenyen bárki elindulhat, de díjazásban kizárólag az részesülhet, aki a regisztrációs lapot kitölti, és az alábbi kritériumok egyikének megfelel:
- magyar állampolgárság,
- magyar igazolvánnyal rendelkező határon túli magyar
- a játékos neve mellett a FIDE-listán "HUN" megjelölés található.

A nevezés automatikus, a selejtezőkre a megadott versenynapokon lehet jelentkezni, az első játéknapra január 14-én reggel 7 órától. A regisztrációs űrlap, a részletes program és az eredmények a világhálón is elérhetőek lesznek.

A játszmák játékideje 10-10 perc. A verseny két részből áll: a 7 fordulós svájci rendszerű selejtezők során alkalmanként az első három helyezett "virtuális érmet" szerez. Az éremtáblázaton az aranyérem 3, az ezüstérem 2, a bronzérem 1 pontot ér. Az így kialakult éremtáblázat első 16 helyezettje jut be a döntőbe (holtverseny esetén az összes 16. helyen álló). A döntő további résztvevői az ún. Grand-Prix listáról jutnak be.

A versenyzők Grand-Prix pontszáma a selejtezők során minden megnyert mérkőzés után 2 ponttal, és minden döntetlen után 1 ponttal növekszik. Az éremtáblázat alapján már bejutott játékosok nem számítanak bele ebbe a sorrendbe. A döntő 32 résztvevős, kieséses rendszerben kerül lebonyolításra.

Helyezések eldöntése a svájci rendszerű selejtezőkben:
- több szerzett pont,
- jobb progresszív érték,
- jobb Bucholz pontszám,
- jobb Berger-Sonneborn pontszám.

Helyezések eldöntése a döntőben: a párok váltott színnel két játszmát váltanak. Amennyiben a végeredmény 1-1, akkor az elődöntők során a több Grand Prix-pontot gyűjtött játékos jut tovább. Ha ez is megegyezik, akkor az elődöntők során több győzelmet elérő a kedvezményezett. Ha még ez is megegyezik, akkor a rendszer véletlenszerűen sorsolja ki a továbbjutót. Mivel a döntőben 1-1 esetén elsődlegesen a Grand-Prix-pontok számítanak, ezért érdemes minél több selejtezőn elindulni, és még akkor is végigjátszani a versenyt, ha már nincs esély az éremszerzésre!

A döntő utolsó mérkőzésén amennyiben két játszma után az eredmény 1-1, és a két játékosoknak mind a Grand-Prix pontszáma, mind pedig az elődöntőben elért győzelmeinek a száma megegyezik, egy utolsó játszmára kerül sor, melynek a színelosztását a rendszer sorsolja ki, és a játszma döntetlen végeredménye esetén a sötéttel játszó versenyző lesz a kupa győztese.

Versenynapok és időpontjaik: a selejtezőket négy héten keresztül, szerdán és szombaton, 14 és 20 órai kezdéssel bonyolítják le: 2004. január 14., szerda, január 17, január 21, január 24, január 28, január 31, február 4, február 7. A döntőre február 11-én 18 órától rendezik meg.

a verseny díjai
I. díj: 200.000,- Ft; II. díj: 100.000,- Ft; III-IV. díj: 50.000,- Ft; V-VIII. díj: 25.000,- Ft.
A díjak bruttóban értendők, adókötelesek. A verseny 2-4. helyezettje éremdíjazásban részesül, míg a verseny győztese elnyeri a Neumann Kupát!

A rendező Magyar Sakkszövetség legkésőbb 2004. január 31-ig pontos tájékoztatást ad a díjkiosztó helyszínéről és időpontjáról. A díjkiosztón a verseny első négy helyezettjének részvétele kötelező. A versenyt lebonyolító rendszer döntései véglegesek. A versenyen sakkprogramok használata megengedett. A rendezők kérik a résztvevőket, hogy a regisztrációs lapon adják meg az általuk használt szoftverek és a számítógépeik adatait!

Verőci Zsuzsa