Vágólapra másolva!
Papírforma-eredménnyel zárult az 54. Finn rali, a vb-sorozat kilencedik, murvagyors versenyén a helyi menő Marcus Grönholm győzött az észt Markko Märtin (Ford) és a spanyol Carlos Sainz (Citroën) előtt. Grönholm több mint egy év elteltével nyert újra futamot, a Peugeot a 307 WRC első sikerét ünnepelheti. A pontversenyben vezető francia Sebastien Loeb (Citroën) növelte előnyét, mögötte sűrűbb a mezőny.
Vágólapra másolva!

A záró napon semmi egetrengető nem történt, egy-két váltás az alsóbb régiókban, ennyi. Jellemző, hogy mind a négy szakaszt subarusok nyerték... Az összesen 22 gyorsnak 5 győztese volt: Solberg 8, Grönholm 7, Rovanperä 4, Märtin 2, Hirvonen 1 alkalommal volt a leggyorsabb. Gumilag: Michelin-Pirelli 13-9 - no, majd ha jövőre már a Subaru mellett a Peugeot is Pirellit használ...

A kétszeres világbajnok (2000, 2002) Grönholm pályafutása 16., hazájában negyedik győzelmét aratta. Első siker a Peugeot-nak az új 307-essel. Korábban, Cipruson már úgy volt, hogy megvan, de elpumpázták az oroszlánosok, elvették a dicsőséget és a sok-sok pontot. "Magic Marcus" utoljára tavaly májusban, Argentínában nyert. Diadalával pedig valamelyest felzárkózott az élbolyhoz, ahogy csapata, a Peugeot is rámászott a Subaru nyakára. Azzal együtt, hogy a másik két finn, Rovanperä és a Grönholm-kuzin Lindholm nem tudta befejezni a versenyt, hiába volt mindkettő irtó gyors, majdnem annyira, mint főhősünk...

Viszont egyik subarus sem szerzett pontot, a 2003-as bolygólegjobb Solberg és Hirvonen is kiesett. Más kérdés, hogy az új szabályoknak hála versenyen kívül folytatták, s bizony remek időket nyomtak. Bezzeg mindhárom fordos célba ért, nem is akármilyen helyen: a tavalyi győztes Märtin második, Tuohino ötödik, a most csak magánzó Duval hetedik lett. A konstruktőrök meccsében éllovas, aktuális világbajnok Citroën két ásza, Loeb és Sainz is hozta a tutit, így Loeb előnye már 22 pont Solberggel szemben, és hát Sainz is ott van tűzközelben.

A visszatérő skodások is jót raliztak, legjobbjuk a beugró Paasonen lett, de Gardemeister is pontot érő pozícióban gurult be, Schwarz sem vallott szégyent. A mostanság utolsó előtti futamán bénázgató Mitsubishitől Sohlberg kiesett, pedig megint jól megyegetett, Panizzi célba ért, ennyi.

A privát WRC-sek nem létező különversenyét Carlsson nyerte a 206-os Peugeot-val, JWRC-ben a suzukis, svéd Andersson győzött (abszolútban 16.) márkatársa, a finn Katajamaki és a francia Bernardi (Renault) előtt. Náluk állásilag az a helyzet, hogy a Törökországban is nyertes Andersson (21 pont) hozott a listavezető Bernardin (26), Katajamaki meg feljött a szintén Ignist hajtó brit Wilksre és az észt Aavára (16-16-16).

Rettenet gyors volt, a mezőny fele sem bírta, 34-en fejezték be hivatalosan. Következik az aszfaltos Német rali augusztus 20. és 22. között.

54. Finn rali, végeredmény (élcsoport):
1. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 307) 3:07:16.1 p (122,6 km/ó)
2. Märtin, Park (észt, Ford Focus) + 34.7 mp
3. Sainz, Marti (spanyol, Citroën Xsara) + 1:44.5 p
4. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara) + 2:23.3 p
5. Tuohino, Ahonen (finn, Ford Focus) + 2:36.7 p
6. Paasonen, Vainikka (finn, Skoda Fabia) + 4:36.2 p
7. Duval, Prevot (belga, Ford Focus) + 5:51.0 p
8. Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Fabia) + 6:03.2 p
9. Carlsson, Andersson (svéd, Peuegot 206) + 6:41.1 p
10. H. Solberg, Menkerud (norvég, Peugeot 206) + 7:04.6 p
11. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Mitsubishi Lancer) + 7:33.0 p
12. Schwarz, Hiemer (német, Skoda Fabia) + 11:58.3 p